2019-12-04, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Tack! Är dock väl insatt i hur detta forum fungerar. Kan inte låta bli att besvara vissa indoktrinerade skribenters åsikter.

Eftersom detta brott inte bevisligen har något med nationalitet att göra utan verkar var ett typiskt svartsjukedrama, är det intressant att läsa vissa skribenters konstiga kopplingar.

Brukar typiska svartsjukedrama sluta med mord och styckning?
Du uttrycker dig som att det är fullt normalt, många individer som vi tagit in i Sverige har det i sig att göra detta så visst är ursprung relevant. MENA-invandringen bygger upp en brottsvåg av aldrig tidigare skådat slag i Sverige och då går det såhär och politikerna cashar in medans vanligt folk dör eller råkar illa ut.
Citera
2019-12-04, 01:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Recidiv var inte kryssat, nej. Relativt lätt att förstå. Bara flykt och kollusion (inte kollision ). Däremot är jag lite förvånad över att punkt 7 inte kryssats; "Det är av synnerlig vikt att den misstänkte tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet".

Fanns det inte ett tillägg?
Citera
2019-12-04, 01:26
Medlem
Hej Flashback! Jag hoppar in i tråden för att jag tror att den person som noga har kartlagt märkliga Twitter-konton är något på spåret. Twitterpersonen Wilma @wilmanouvelle skrev "He know what he talking about" som svar till "Remain loyal until death", 13 november, därefter ingen aktivitet men det kan vara samma sjuka person som har hand om flera twitterkonton, inklusive det som skrev "Where is she?" och "du har det bättre nu" alldeles nyligen. En sjuk person som har kasperteater med sig själv med diverse alter egon. Förhoppningsvis blir hen avslöjad för sitt vidriga brott snart.
Citera
2019-12-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Brukar typiska svartsjukedrama sluta med mord och styckning?
Du uttrycker dig som att det är fullt normalt, många individer som vi tagit in i Sverige har det i sig att göra detta så visst är ursprung relevant. MENA-invandringen bygger upp en brottsvåg av aldrig tidigare skådat slag i Sverige och då går det såhär och politikerna cashar in medans vanligt folk dör eller råkar illa ut.

Mäns våld mot kvinnor i nära relationer har pågått i alla tider och fortfarande. Där är är svenska män överrepresenterade. Däremot gängkriminalitet och våldtäkter hittar du en överrepresentatiom av främst afganska män/ungdomar.

I detta fall är det mord av kvinna i nära relation.
Citera
2019-12-04, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxbahn
De finns inte.
Kurder har humor, ofta likt västsvenskar. I övrigt är de ett folk som håller varann om ryggen och inte tjallar. muslimer på papperet, men kulturen är viktigare. De ljuger utan hämningar om det kan gynna sitt folk, men kastar gärna sina egna döttrar från balkonger om ingen iakttar dem. Familjeheder, fast de inte behöver leva efter den i västliga länder. Stenåldersfolk, i sina förehavanden.
Tro mig, jag har muslimer som arbetskollegor. Alla ljuger, för att inte behöva erkänna att de gjort fel.... Äckligt beteende, men jag förstår varför de ljuger om någon blivit skadad eller till och med avlidit. Kurder ljuger oavsett. Deras "Hederskodex" är ingen heder i västeuropeiska länder.

Du vet ju verkligen inte vad du pratar om gosse... Du är en riktigt idiot, ”ALLA” och ”DE”
En typiskt rasist.
Citera
2019-12-04, 08:41
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mäns våld mot kvinnor i nära relationer har pågått i alla tider och fortfarande. Där är är svenska män överrepresenterade. Däremot gängkriminalitet och våldtäkter hittar du en överrepresentatiom av främst afganska män/ungdomar.

I detta fall är det mord av kvinna i nära relation.

Du bör vara lite aktsam med begreppet "Mäns våld mot kvinnor i nära relationer", speciellt i detta sammanhang. Våld i parrelationer på grund av svartsjuka inom svensk kultur har idag inget med brottsoffrets kön att göra. Att dessutom påstå svenska män är överrepresenterade här är enbart en missvisande användning av statistiken från dem som har just denna agenda.

Detta resonemang tenderar att fördumma debatten avsevärt samt rikta fokus bort från vad den verkliga problematiken. Feminister konstruerar tex gärna denna vi-mot-dom generalisering i något som liknar köns-tribalism.

Generellt har svenska män inget incitament att utöva våld mot kvinnor, inte av anledningen att dessa är just kvinnor - däremot är män av naturen generellt mer benägna att utagera med fysiskt våld och konsekvenserna av mannes utagerande tenderar att få långt större konsekvenser än kvinnors fysiska utagerande i nära relationer.

Att merparten av dem som faller offer för våld i nära relationer är kvinnor är alltså en statistisk självklarhet pga att merparten av parrelationer är av hetrosexuell karaktär.

ONtopic: Huruvida anledningen till mordet på Wilma är svartsjuka eller hedersrelaterat kanske vi aldrig helt kommer kunna svara på. Men förhoppningsvis kan vi reda ut några frågetecken med hjälp av informationen i FUP.
Senast redigerad av downloathe 2019-12-04 kl. 09:37.
Citera
2019-12-04, 08:45
Medlem
Vilken linje på gymnasiet gick Wilma innan hon hoppade av?
Citera
2019-12-04, 08:51
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Alla jävla kurdapor ska bort!
Jag vet inte en enda som har gjort något positivt eller haft en trevlig attityd här i Sthlm iaf.. inte en enda!

Jävla grisar!

Finns det trevliga Stockholmare?
Knappast, de kan ju för fan inte prata rent ens...

Är det någon som bor i närområdet som hört några rykten om fler fynd?
Verkar lite märkligt att bara den kroppsdel de har gått ut med har hittats.
Citera
2019-12-04, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Vilken linje på gymnasiet gick Wilma innan hon hoppade av?

Det verkar som hon gick på plusgymnasiet i Uddevalla, kolla upp vilka linjer som finns där. En liten vägledning iaf.
Citera
2019-12-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajkanten
Det verkar som hon gick på plusgymnasiet i Uddevalla, kolla upp vilka linjer som finns där. En liten vägledning iaf.
Läste nåt om Drottning Blankas gymnasium. Eleverna där är tysta och man har kuratorer i tjänst ifall någon behöver prata. Så det verkar vara där hon gått. Men inget jag kan ta gift på om man säger så.
Citera
2019-12-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Källa på det om jackan.

En polare som var med o sökte i 2 dagar
Citera
2019-12-04, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läste nåt om Drottning Blankas gymnasium. Eleverna där är tysta och man har kuratorer i tjänst ifall någon behöver prata. Så det verkar vara där hon gått. Men inget jag kan ta gift på om man säger så.

Verkar som jag var ute och cykla, du är nog rätt ute!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in