2019-12-06, 12:50
Medlem
Den skumme Giuliani har en hel del att förklara. Varför inte mer kommer ut just nu är ju för att Giuiliani är föremål för en kriminalutredning. Det kan vara vad som helst som har hänt. Gränser verkar ju inte finnas.

Trump and Giuliani Spoke on Unencrypted Phones Vulnerable to Russian Spying ‘All the Time’

Citat:
Donald Trump and Rudy Giuliani spoke on unencrypted phones vulnerable to spying by Russia and other foreign intelligence services “all the time,” according to former senior aides and White House call logs.

The Washington Post reports: “The revelations raise the possibility that Moscow was able to learn about aspects of Trump’s attempt to get Ukraine to investigate a political rival months before that effort was exposed by a whistleblower report and the impeachment inquiry, officials said. …

The disclosures provide fresh evidence suggesting that the president continues to defy the security guidance urged by his aides and followed by previous incumbents — a stance that is particularly remarkable given Trump’s attacks on Hillary Clinton in the 2016 presidential campaign for her use of a private email account while serving as secretary of state.”

https://www.towleroad.com/2019/12/trump-giuliani-phones/
Citera
2019-12-06, 12:57
Medlem
Det är inte vara Giuliani som är en säkerhetsrisk för USA. Trump jobbar på det också. Ohämmat.

Frågan är om det inte är landsförräderi också.

Att det här bör utredas är ju en självklarhet. Det ser mycket illa ut för USA att ha Trump som president. Inte nog med att han inte har någon politik att föra och att han inte bryr sig, han skadar USA aktivt genom sitt handlande.

Citat:
Donald Trump has routinely communicated with his personal lawyer Rudy Giuliani and other individuals speaking on mobile phones vulnerable to monitoring by Russian and other foreign intelligence services, say current and former US officials.
Citat:
Phone records released this week by the House Intelligence Committee revealed extensive communications among Mr Giuliani, unidentified individuals at the White House and others involved in the campaign to pressure Ukraine, with no indication that those calls were encrypted or otherwise shielded from foreign surveillance.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-impeachment-phone-calls-giuilani-russia-ukraine-a9235301.html
Citera
2019-12-06, 13:20
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ok förklara varför Trump ville att Zelensky skulle ha en presskonferans om att de skulle starta en utredning på Bidens?
Trump har inte bett Zelenskyj hålla någon presskonferens. Sluta fara med osanning (läs: sprida fake news medias lögner som om det vore sanning) och tillämpa istället lite sunt förnuft och källkritik.
Citera
2019-12-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trump har inte bett Zelenskyj hålla någon presskonferens. Sluta fara med osanning (läs: sprida fake news medias lögner som om det vore sanning) och tillämpa istället lite sunt förnuft och källkritik.

Sluta ljug. Ta reda på sanningen i stället. Trump är en landsförrädare och spion för Ryssland. Ryssland är den som satt upp Trump att agera illa mot Z och Ukraina. Det är bara enkel fakta.
Citera
2019-12-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Sluta ljug. Ta reda på sanningen i stället. Trump är en landsförrädare och spion för Ryssland. Ryssland är den som satt upp Trump att agera illa mot Z och Ukraina. Det är bara enkel fakta.

Spion för Ryssland som förser Ukraina med massa vapen så att de kan skydda sig mot rysk aggression i östra Ukraina. Du har helt tappat det, helt sjuk i huvudet.
Citera
2019-12-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Spion för Ryssland som förser Ukraina med massa vapen så att de kan skydda sig mot rysk aggression i östra Ukraina. Du har helt tappat det, helt sjuk i huvudet.

Visselblåsaren, den förhatliga, förstörde för stackars Trump och stackars Ryssland från att begå fruktansvärda illdåd. Det var kongressen som röstat dit pengarna och Trump gjorde sitt bästa för Rysslands räkning. Den som inte ser att det är så, är blind.

Ryssland trollar Trump ibland. Som när de avlyssnade honom som kandidat och i Trump Tower, de fick honom att tro att det är andra. De spär på Trumps paranoida känslor. Och låtsas att de stöttar honom hahaha. Du är sjuk i huvudet.

Utredningen av Giluiani kommer att gå ihop med impeachmentutredningen. Giluiani är rysk spion.
Citera
2019-12-06, 13:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Den skumme Giuliani har en hel del att förklara. Varför inte mer kommer ut just nu är ju för att Giuiliani är föremål för en kriminalutredning. Det kan vara vad som helst som har hänt. Gränser verkar ju inte finnas.

Trump and Giuliani Spoke on Unencrypted Phones Vulnerable to Russian Spying ‘All the Time’

https://www.towleroad.com/2019/12/trump-giuliani-phones/
Man säger de brott som Rudy gjort, är även trumpen implementerad i och Ukraina-skandalen.
Och det är inte svårt och dra ett likhetstecken Trump och Rudy, för det har många upprepat att det var handen man var delad när man skulle göra quid pro quo och använda POTUS till privata saker.

Vi ser även hur man springer och gömmer sig för fakta.
Sällan man ser denna orgie av osaklighet och bisarra påståenden om konstitutionen och regler för en impeachment.
Att man inbillar sig ska lämna ut förundersökningar till allmänheten, det bara påvisar hur illa det går för "försvaret"!
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ännu en osanning från din sida.

Östra Ukraina attackeras av Ukraina's armé eftersom innevånarna folkomröstat för att utesluta sig från Ukraina och istället ansluta sig till den ryska federationen, en ansökan som Ryssland avslog. En väldigt tydlig indikation på att det inte är Ryssland som attackerar östra Ukraina är att ukrainarna flyr till Ryssland. Ingen vettig människa skulle fly till dom som dom blir attackerade av!

Innan du sprider lögner om Krimhalvön är det lika bra att vi tar upp det också.

Innevånarna i Krimhalvön folkomröstade för att ansluta sig till den ryska federationen, där 96,77% av rösterna röstade för. Eftersom Krimhalvön är viktig för Ryssland ur försvarsperspektiv accepterade Ryssland Krimhalvöns ansökan. Ryssland har med andra ord inte anekterat Krimhalvön, som fake news media vill lura i oss.

Värt att nämna är att Krimhalvön huserar mängder med ryska armébaser, enligt avtal mellan Ukraina och Ryssland (ironiskt nog har Ukraina anlitat Ryssland till att försvara Ukraina, men utan att betala för sig). Så när fake news media kablar ut bilder världen över på ryska soldater på Krimhalvön "glömmer" dom den lilla detaljen att dom är där för att Ukraina och Ryssland har avtalat att dom skall vara där.
Ledsen sånt får ske genom det parlamentariska och inte genom annektering.
Men skoj att du tror det ändrar att det var/är en invasion.
Senast redigerad av klyban 2019-12-06 kl. 14:34.
Citera
2019-12-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är helt absurt att gå och vittna för att bevisa att man är oskyldig. Det är motsatsen till vårt rättsystem, ”oskyldig till motsatsen bevisats”. Demokraterna kör ”skyldig till motsatsen bevisats”.

Folk förhörs ju ofta om de är misstänkta för något. Det kan väl inte vara helt nytt för dig?

Trump kommer nog inte att vittna om administrationen får bestämma. Men man kan ju alltid hoppas. Skulle gärna se honom sitt elva timmar på en dag som Clinton gjorde under Benghazi. Hon gnällde inte och tjöt som snöflingan i Virriga Huset. Hoppas Trump vill vittna. Det kan man alltid hoppas på.

Men grundbulten i det här är Giluiani och vad han sysslat med. Lyckas man kartlägga det så är mycket vunnet. Men det där är ju hemligt än så länge.
Citera
2019-12-06, 15:05
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som sagt, vi får se om detta en kommer vidare till senaten. Det behövs inte jättemånga demokrater som väljer att rösta nej till impeachment. I flera swing-stater så börjar demokraterna att pressas hårt av väljarna att inte ge stöd åt denna häxprocess.

Och NEJ, inget har bevisats & inget har erkänts. Bara någon som är mycket psyksjuk kan inbilla sig något sådant. Du skriver ju själv så här:
vittnesmål och bevisning sker först i Rättegången(impeachment) och inte i förundersökningen
Du måste försöka komma ihåg vad du skrivit några rader innan i samma inlägg, för din texts inneboende logiska motsägelser gör det hela väldigt förvirrande.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Älskar någon pratar om logiska motsatser, sen är det slut och inget om dessa logiska slutsatser.(inte mycket till logik då och om man inte påvisar det med saklighet också!)
Han har ju berättat för dig var motsägelsen finns. Du måste läsa i hans inlägg vad han säger om ditt inlägg. Såhär:

Du skriver både att skuldfrågan är avgjord och att den inte är avgjord.

Din förstnämnda åsikt är ett missförstånd. Du tror att Trumps stabschef har "erkänt" att Trump är skyldig i och med att han tycker Trumps uppförande är okej. Du tror att någon som inte själv är inblandad kan erkänna någon annans skuld bara genom att ge sin åsikt om vad som hänt.

Om det verkligen fungerade på det viset skulle det bli väldigt tokigt. t ex kan jag erkänna här och nu att Trump är en rysk spion, så här: Trump är en rysk spion tycker somliga men det är helt okej med mig.
Nu har jag "erkänt" och "bekräftat" bernard laws misstankar! Varsågod att åtala Trump på mitt sensationella vittnesmål.

Så fungerar det inte. Ljugmedia skriver "erkänt" men det betyder inte att någon faktiskt har erkänt. Du måste komma ihåg att ljugmedia ljuger för dig men jag talar sanning.

Förstår du det jag berättar för dig?

Vad tycker du om uttrycket skov, tycker du att det stämmer?
Senast redigerad av Finisterre 2019-12-06 kl. 15:49.
Citera
2019-12-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Han har ju berättat för dig var motsägelsen finns. Du måste läsa i hans inlägg vad han säger om ditt inlägg. Såhär:

Din förstnämnda åsikt är ett missförstånd. Du tror att Trumps stabschef har "erkänt" att Trump är skyldig i och med att han tycker Trumps uppförande är okej. Du tror att någon som inte själv är inblandad kan erkänna någon annans skuld bara genom att ge sin åsikt om vad som hänt.

Om det verkligen fungerade på det viset skulle det bli väldigt tokigt. t ex kan jag erkänna här och nu att Trump är en rysk spion, så här: Trump är en rysk spion tycker somliga men det är helt okej med mig.
Nu har jag "erkänt" och "bekräftat" bernard laws misstankar! Varsågod att åtala Trump på mitt sensationella vittnesmål.

Så fungerar det inte. Ljugmedia skriver "erkänt" men det betyder inte att någon faktiskt har erkänt. Du måste komma ihåg att ljugmedia ljuger för dig men jag talar sanning.

Det handlar inte om någon har ´ljugit ha ha är du helt blåst? Trump och hans administration ljuger ju hela tiden!

Det handlar om att riskera USAs säkerhet genom att deala med utländska regeringar utan att meddela kongressen. Jag tycker att man borde åtala honom för förräderi men så långt ville inte kongressen gå
Citera
2019-12-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre

Konstiga liknelser, det handlar ju om att Trump som ledare är under utredning för att han endera själv eller sagt till någon att göra saker.
Stabschefen har gjort som han är tillsagd, troligen trott att det är ok att göra så sedan "erkände" vad han gjort men brotten har alltså Trump gjort.

Jämför med miljölagstiftningen i Sverige - Om tex en anställd säger hur de gör (="erkänner") med miljöfarligt avfall så kan det bli så att den enskilda personen INTE blir dömd, utan den som la en order om var/hur/när saker skulle dumpas är den som åtalas....
Citera
2019-12-06, 16:31
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det handlar inte om någon har ´ljugit ha ha är du helt blåst? Trump och hans administration ljuger ju hela tiden!

Det handlar om att riskera USAs säkerhet genom att deala med utländska regeringar utan att meddela kongressen. Jag tycker att man borde åtala honom för förräderi men så långt ville inte kongressen gå
Då var det ju tur för alla att du inte har något inflytande. Du verkar totalt omdömeslös. Jag förklarar för klyban att ljugmedia har ljugit för honom, och jag förstår tyvärr inte vad det är för invändning du försöker göra här.

Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Konstiga liknelser, det handlar ju om att Trump som ledare är under utredning för att han endera själv eller sagt till någon att göra saker.
Stabschefen har gjort som han är tillsagd, troligen trott att det är ok att göra så sedan "erkände" vad han gjort men brotten har alltså Trump gjort.

Jämför med miljölagstiftningen i Sverige - Om tex en anställd säger hur de gör (="erkänner") med miljöfarligt avfall så kan det bli så att den enskilda personen INTE blir dömd, utan den som la en order om var/hur/när saker skulle dumpas är den som åtalas....
Stabschefen var inte inblandad.
Senast redigerad av Finisterre 2019-12-06 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in