2019-12-06, 15:15
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du läser de.

Titeln är En tredje person misstänkt – ska ha hanterat kroppen

Står INTE att det är 40-åringen /pappan

Ursäkta spammanandet men det är här det skapas olyckliga trådsanningar.

Oj jag ber om ursäkt. Jag tänkte inte sätta dit pappan, tänkte att båda var i den åldern. Nu föstår jag varför ju blev upprörd. Kram
Citera
2019-12-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Uppdatering i Uddevallaärende
2019-12-06
Två personer sitter anhållna misstänkta för brott med anknytning till mordet på en flicka i Uddevalla. En av personerna har tidigare varit anhållen i ärendet. En tredje person har begärts omhäktad misstänkt för mordet. Åklagaren är tillgänglig för media efter omhäktningsförhandlingen.

– I nuläget går vi inte ut med vilka brott de två anhållna är misstänkta för. Åklagare kommer under helgen besluta om de ska begäras häktade eller om de ska friges, säger kammaråklagare Jim Westerberg, som leder förundersökningen.

Omhäktningsförhandlingen för den tredje personen äger rum i Uddevalla tingsrätt kl. 13 i dag.

Tingsrättens målnummer: B 3280–19.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3266695

Vadå inte tala om vad dom är misstänkta för i nuläget. Det är väl inte Nordkorea vi befinner oss i.
Nåväl mina misstankar redan vid grovt skyddande av brottsling anger att det med stor sannolikhet handlar om just hantering av delar eller kropp.

Blir inte förvånad om det kommer fram fler saker, börjar fan tro det är pappan eller den 3dje..

.. Pappan säger att han med säkerhet vet att hans son inte gjort det som han misstänks för.
– Min son skulle aldrig göra nåt sånt här. Aldrig. Jag lovar, säger han enligt expressen..
han lovar för han vet att det va han som gjorde det?
Citera
2019-12-06, 15:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det är väl dags att vi initierar en grundlagsändring nu då. Det ska visserligen gå två riksdagsval emellan men vi måste tänka på barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
Det är ju dessutom bra signalpolitik för de misskötsamma invandrare. Om nåra år smäller det!
Danskarna kan redan idag dra in medborgarskap, det skall givetvis även Sverige kunna.
Citera
2019-12-06, 15:21
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Blir inte förvånad om det kommer fram fler saker, börjar fan tro det är pappan eller den 3dje..

.. Pappan säger att han med säkerhet vet att hans son inte gjort det som han misstänks för.
– Min son skulle aldrig göra nåt sånt här. Aldrig. Jag lovar, säger han enligt expressen..
Låter snarare som vanligt föräldraskap.. "Mitt barn skulle AAALDRIG göra X, h*n är inte sån".. Så låter det även om det läggs fram klara bevis på att ungen handlat knark, horat, slagit ihjäl någon osv.

Men visst, kan ju vara så att det är pappa och farbror eller liknande som "tagit hand om saken" så att säga..
Citera
2019-12-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall

Jag har ingen koll på dom här familjemedlemmarna, men mannen beskrivs i 40 års åldern, och tidigare tog dom en svart suv. Jag har inte noterat att man släppt den bilen. Det lutar åt pappan som misstänkt för grovt skyddande av brottsling i alla fall om det nu inte är en farbror, kusin eller liknande. Den tredje sista har jag ingen susning om vem det är. Grovt skyddande av brottsling kan i princip inte handla om annat än griftefridsbrott. Sen vad nära och kära säger är totalt ointressant för dom vet ingenting och tror ingenting om sina telningar. Är pappan med i bilden är det ganska ovanligt fall måste jag säga.
Citera
2019-12-06, 15:25
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Jag har ingen koll på dom här familjemedlemmarna, men mannen beskrivs i 40 års åldern, och tidigare tog dom en svart suv. Jag har inte noterat att man släppt den bilen. Det lutar åt pappan som misstänkt för grovt skyddande av brottsling i alla fall om det nu inte är en farbror, kusin eller liknande. Den tredje sista har jag ingen susning om vem det är. Grovt skyddande av brottsling kan i princip inte handla om annat än griftefridsbrott. Sen vad nära och kära säger är totalt ointressant för dom vet ingenting och tror ingenting om sina telningar. Är pappan med i bilden är det ganska ovanligt fall måste jag säga.

Det står ju i 40 årsåldern angående "pappan" men kan han verkligen vara i den åldern? Kommer inte exakt hur han såg ut när han var med i nån tidning men jag minns honom som äldre än så. Minst 50 iaf
Citera
2019-12-06, 15:27
Medlem
För lång tråd att leta i för att se om någon vet vem den tredje är som är anhållen. Någon som kan svara på om det kommit fram vem mannen i 40-års åldern är som är anhållen för misstänkt grifteftidsbrott?
Citera
2019-12-06, 15:28
Medlem
Samtidigt som sökandet efter Wilma pågår har en rad fynd gjorts i skogsområdena.

– Vi har hittat rätt många plånböcker, körkort och bankkort.

Polisen utesluter därför inte att man kan hitta saker som har anknytning till andra ouppklarade fall – däribland två män som varit försvunna i trakten sedan hösten 2008.

Så uppenbarligen måste det finnas en dumpningsplats som är känt för vissa. Jag tror inte att alla i hela Uddevalla "tappat" sina plånböcker och id kort och bank kort på samma lilla skogsplats.

Så 2008 var "pojkvännen" 11 år gammal och kunde inte ens veta om att denna platsen fanns. Vem visste detta? Uppenbarligen någon nära pojkvännen
Citera
2019-12-06, 15:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llmm
Samtidigt som sökandet efter Wilma pågår har en rad fynd gjorts i skogsområdena.

– Vi har hittat rätt många plånböcker, körkort och bankkort.

Polisen utesluter därför inte att man kan hitta saker som har anknytning till andra ouppklarade fall – däribland två män som varit försvunna i trakten sedan hösten 2008.

Så uppenbarligen måste det finnas en dumpningsplats som är känt för vissa. Jag tror inte att alla i hela Uddevalla "tappat" sina plånböcker och id kort och bank kort på samma lilla skogsplats.

Så 2008 var "pojkvännen" 11 år gammal och kunde inte ens veta om att denna platsen fanns. Vem visste detta? Uppenbarligen någon nära pojkvännen
Hmm... det där är ju jävligt intressanta spekulationer, väl värda att utredas.
Citera
2019-12-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det står ju i 40 årsåldern angående "pappan" men kan han verkligen vara i den åldern? Kommer inte exakt hur han såg ut när han var med i nån tidning men jag minns honom som äldre än så. Minst 50 iaf

Tror någon skrev tidigare i tråden att kurdpappan är 44 år.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2019-12-06 kl. 15:34. Anledning: Fel
Citera
2019-12-06, 15:32
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag är såklart medveten om att några liter blod späs ut ganska fort i så stora mängder vatten som ett vattenreningsverk behandlar dagligen (du är ju rena raketforskaren som klarade av att lista ut sådana självklarheter på egen hand ), och att det är en svår uppgift för forensiker att försöka hitta Wilma's blod via den vägen. Men jag talar om DNA-spår här. Samtidigt bör det ju inte vara en totalt omöjlig uppgift att undersöka det ena och det andra, särskilt avloppsrören i kurdo tishko's lägenhet, och topsa lite färska DNA-rester och lite högre halter av hemoglobin och anti-kroppar, vita blodceller osv än vad som vanligtvis förekommer i avloppsrör.
Jag är inte raketforskare, men ändå såpass kunnig att jag med lätthet förstår att reningsverket knappast är rätt instans att kontakta för att dra lite tops i ett avloppsrör i ett lägenhetshus. Dom har inget med dom rören att göra. Det är i så fall eventuellt hyresvärd/förvaltare som bör ha ett finger med i spelet. Men så kan nog polisens tekniker själva öppna en renslucka och kika efter om man nu tror att man kan hitta spår nere i rörstammarna.

Och nä, allt sådant du rapar upp är nog bortsköljt sedan länge.
Citera
2019-12-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inget pekar väl på mamman?

Inget pekar heller från. Det bör ju handla om någon närstående.

Citat:
Uppdatering i Uddevallaärende
2019-12-06
Två personer sitter anhållna misstänkta för brott med anknytning till mordet på en flicka i Uddevalla. En av personerna har tidigare varit anhållen i ärendet. En tredje person har begärts omhäktad misstänkt för mordet. Åklagaren är tillgänglig för media efter omhäktningsförhandlingen.

– I nuläget går vi inte ut med vilka brott de två anhållna är misstänkta för. Åklagare kommer under helgen besluta om de ska begäras häktade eller om de ska friges, säger kammaråklagare Jim Westerberg, som leder förundersökningen.

Omhäktningsförhandlingen för den tredje personen äger rum i Uddevalla tingsrätt kl. 13 i dag.

Tingsrättens målnummer: B 3280–19.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3266695

Vadå inte tala om vad dom är misstänkta för i nuläget. Det är väl inte Nordkorea vi befinner oss i.
Nåväl mina misstankar redan vid grovt skyddande av brottsling anger att det med stor sannolikhet handlar om just hantering av delar eller kropp.

Är det inte lite märkligt att åklagare Jim uppger att en annan åklagare under helgen skall ta beslut om häktningsbegäran?
Eller talar han om sig själv?
Det finns ju också tid att avvakta med frågan tills efter helgen. Han som FU-ledare bör väl vara den som står för beslutet, varför skyffla över på en jouråklagare?

Att de inte går ut med vad misstankarna handlar om kan kanske ha att göra med att de inte själva riktigt har någon klar bild över deras inblandning, att misstankarna inte riktigt ’har satt sig’, att de bedömer att de kanske kommer att korrigeras efter uppföljande förhör och därför håller de inne med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in