2019-12-06, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingFoSultans
Undrar hur det kommer att gå för lilla Carita och Christian när dom släpps ut? Jag hoppas innerligt att dom kommer bli totalt sönderslagna.

Nu vet jag ju inte hur djupt insyltad dumme Ambjörnsson är, men han lär ju inte sitta häktad så här utan att det finns en anledning till det.

Varför gör du det inte själv istället för att hoppas ?. Tro inte allt som står här.. kolla på fakta, läs häktningsframställan mm och skapa din bild utefter det så har du lite kött på benen innan du hoppas såna saker 👌
Senast redigerad av Jokern89 2019-12-06 kl. 08:50.
Citera
2019-12-06, 09:15
Medlem
[quote=slowdeephard|69513654]
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs

Tycker du ska ställa frågan till en urolog om varför det då inte uppkommer nekros i penis hos en impotent man? Låtsas inte som att du har några fysiologiska kunskaper när du uppenbarligen inte fattar att det sker en genomströmning av blod kontinuerligt, och att ÖKAD blodtillförsel till svällkropparna gör att kuken blir hård.

Nu är det så att motsatsen, PRIAPISM, däremot kan leda till nekros. Priapism är ett långvarigt och smärtsamt stånd. Jag kan tyvärr inte hitta något i litteraturen som styrker att UTEBLIVET stånd leder till nekros. Nu handlade vår diskussion om just nekros. Det är rätt dumt att påstå att jag inte känner till helt andra kroppsfunktioner. Hur stånd uppstår rent fysiologiskt med blodtillströmning och svällkroppar lärde jag mig i skolan redan på 80-talet. Tjafsar inte vidare nu.
Citera
2019-12-06, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern89
Varför gör du det inte själv istället för att hoppas ?. Tro inte allt som står här.. kolla på fakta, läs häktningsframställan mm och skapa din bild utefter det så har du lite kött på benen innan du hoppas såna saker 👌

Jag vill inte förstöra min framtid och sitta inne på grund utav att jag knackat ner 2 kisspedofiler lilla vännen...

Men lägg fram lite fakta då så vi har lite "kött på benen"?

Jag menar, finns det något som antyder att dom INTE är skyldiga?
Citera
2019-12-06, 09:37
Medlem
Citat:
Jag vill inte förstöra min framtid och sitta inne på grund utav att jag knackat ner 2 kisspedofiler lilla vännen...

Men lägg fram lite fakta då så vi har lite "kött på benen"?

Jag menar, finns det något som antyder att dom INTE är skyldiga?

Okej, men du anser att någon annan borde ”förstöra sin framtid” för den saken ?. Finns det någonting som säger att dom ÄR skyldiga ?
Citera
2019-12-06, 09:48
Bannlyst
Citat:
Okej, men du anser att någon annan borde ”förstöra sin framtid” för den saken ?. Finns det någonting som säger att dom ÄR skyldiga ?

Ja det anser jag till 110%

Ja att dom sitter häktade måste väl peka mer på att dom är skyldiga, än oskyldiga eller?

Dessutom har jag hört från en säker källa som är bekanta med dessa skräpmänniskor att det finns filmer på när hon förgriper sig på barnen.

Är du också ett kisselisspeddo eller varför håller du dom så hårt om ryggen?
Citera
2019-12-06, 12:10
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Aa precis liksom. Vem vet typ, det kan ju bygga på rykten eller missförstånd ju. Om dom frias är ju dom oskyldiga ju. Dom är ju inte dömda. Jag tror att hon levt under förtryck och varit utsatt.
Citera
2019-12-06, 12:47
Medlem
[quote=argaangelica|69520748]Aa precis liksom. Vem vet typ, det kan ju bygga på rykten eller missförstånd ju. Om dom frias är ju dom oskyldiga ju. Dom är ju inte dömda. Jag tror att hon levt under förtryck och varit utsatt.[/QUOTE

Det spelar liksom ingen roll, finns ingen bortförklaring som kan göra detta okej.. hon hade kunnat lämna honom isåfall, hon hade kunnat anmäla honom.. eller berättat för nån som står henne nära, som i sin tur hade kunnat hjälpa henne.. finns inget i hela världen som skulle göra henne mindre skyldig.. hon har utfört vidriga handlingar mot sitt egna barn.. finns inget som kan rättfärdiga det!
Senast redigerad av Jojoplutt 2019-12-06 kl. 13:00.
Citera
2019-12-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ja det anser jag till 110%

Ja att dom sitter häktade måste väl peka mer på att dom är skyldiga, än oskyldiga eller?

Dessutom har jag hört från en säker källa som är bekanta med dessa skräpmänniskor att det finns
filmer på när hon förgriper sig på barnen.

Är du också ett kisselisspeddo eller varför håller du dom så hårt om ryggen?

Ibland ska man nog tänka lite och läsa på lite om saker innan man börjar kommentera. Skillnaden mellan dig och mig är att jag gärna hade tagit hand om det själv. Sitter man på fakta och inte spekulationer så blir det en helt annan sak. Du sitter bakom en skärm helt anonymt, endast med spekulationer som grund och tycker att folk ska göra saker du inte ”vågar” göra själv.

Håller dom bakom ryggen ? Vi har en domstol i Sverige och är det så att man hänger ut folk hur som helst utan en dom så kan man faktiskt torska på förtal. Däremot, skulle dom bli dömda (vilket jag tror) så är det en helt annan sak. Som jag skrev tidigare, det finns redan ett rejält hot mot båda två. Om jag är pedofil, för att jag tycker att fakta ska gå före spekulationer ? Kom igen..

Vad gäller filmerna så har jag hört samma.. som sagt så känner jag Christian, väl.. och jag är ledsen att säga det men jag tror faktiskt att dom båda varit lika delaktiga. Jag får höra saker varenda dag men det är hur många olika uppgifter som helst därför är jag mer intresserad av att läsa domen, alltså fakta.

Så vitt jag vet så håller både media och polisen käften vilket många känner viss frustration över, dom borde släppa lite och berätta vad fan som händer i utredningen
Citera
2019-12-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ibland ska man nog tänka lite och läsa på lite om saker innan man börjar kommentera. Skillnaden mellan dig och mig är att jag gärna hade tagit hand om det själv. Sitter man på fakta och inte spekulationer så blir det en helt annan sak. Du sitter bakom en skärm helt anonymt, endast med spekulationer som grund och tycker att folk ska göra saker du inte ”vågar” göra själv.

Håller dom bakom ryggen ? Vi har en domstol i Sverige och är det så att man hänger ut folk hur som helst utan en dom så kan man faktiskt torska på förtal. Däremot, skulle dom bli dömda (vilket jag tror) så är det en helt annan sak. Som jag skrev tidigare, det finns redan ett rejält hot mot båda två. Om jag är pedofil, för att jag tycker att fakta ska gå före spekulationer ? Kom igen..

Vad gäller filmerna så har jag hört samma.. som sagt så känner jag Christian, väl.. och jag är ledsen att säga det men jag tror faktiskt att dom båda varit lika delaktiga. Jag får höra saker varenda dag men det är hur många olika uppgifter som helst därför är jag mer intresserad av att läsa domen, alltså fakta.

Så vitt jag vet så håller både media och polisen käften vilket många känner viss frustration över, dom borde släppa lite och berätta vad fan som händer i utredningen

Förtal har inget med sanningshalten att göra. Jag tänkte du verkar gilla fakta så jag ville bara påpeka det.
Citera
2019-12-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Aa precis liksom. Vem vet typ, det kan ju bygga på rykten eller missförstånd ju. Om dom frias är ju dom oskyldiga ju. Dom är ju inte dömda. Jag tror att hon levt under förtryck och varit utsatt.

Jag är absolut inte beredd att tro att två personer blir häktade på dom grunderna pågrund av rykten eller missförstånd. Du ”tror”, men vad ”vet” du om de😐
Citera
2019-12-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacroCuor
Förtal har inget med sanningshalten att göra. Jag tänkte du verkar gilla fakta så jag ville bara påpeka det.

Okej, så om man hängs ut för ett brott man inte begått så kan man inte bli fälld för förtal ?
Citera
2019-12-06, 13:20
Medlem
Citat:
Okej, så om man hängs ut för ett brott man inte begått så kan man inte bli fälld för förtal ?

Klart man kan. Men du sa att det är en helt annan sak om de blir dömda. Man kan bli dömd för förtal även om det finns dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in