2019-12-05, 17:42
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det bisarra svaret som SD skrev till charkoals vän är fullt med underliga meningar, som får en att undra hur han agerar i det verkliga livet. Hans vänner verkar dock inte reagera?

SDs hjärna verkar tänka på ett mycket speciellt sätt.

Ja mycket underligt formulerade meningar men hur kan du veta att han faktiskt sagt då! Det är andra eller snarast tredjehands uppgifter
Citera
2019-12-05, 17:45
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
" Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. "

" Jag vet om jag har med mordet att göra. "

" Ja, jag vet hur hon dog. "

" Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17. "

" Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. "

Ovan citat från SD:s ord till Charkoals vän. www.flashback.org/sp68562199

" Har han mördat så kan han säkert ha spårat ur och tänkt oskickligt, men inte så oskickligt skulle jag tippa. "

Citat från Medinsyns inlägg 23/10 -18 www.flashback.org/sp65624763

Efter att LW hade mördats skrev SD in en serie loggar för "Nordsjöns ö" som avsåg en gemensam tur med LW fredagen den 30 mars -18. I SD:s loggning för finalen ses bokstavskombinationen GLWCWHWQ. I mars/april började kombinationerna på bokstäverna GLV, så varför hade inte SD coords från den tidsperioden? Dessutom finns inga bilder till loggningarna och det borde han väl ha sett till att ha lagt ut om han ville visa att han och LW var de bästa vänner?

" Under en stekande sol, och ovanpå knakande isar loggade jag och Softpocahontas denna serie. Hon hade haft en trasig kropp under vintern, så det var med kryckor, broddar och möda hon tog sig runt, men alla burkar fanns på sina platser och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen. " http://coord.info/GLWCWHWQ

Medinsyn påstod att det fanns bilder som bevisade Nordjö-turen och att SD/LW hade besökt några affärer tillsammans den dagen. Jag minns att jag funderade på varför det var så viktigt för Medinsyn att påtala detta för tråden i ett inlägg (23/10 -18) som plötsligen dök upp utan koppling till den dagens tidigare tråddiskussioner: www.flashback.org/sp65623228 och ca en månad innan skulle Medinsyn inte skriva mer efter att hen berättat om SD:s personlighet och LW:s relationer till män: www.flashback.org/sp65394656 Om uppgifterna om LW:s relationer stämmer, tyder det på att LW hade varit väldigt förtrolig med Medinsyn som även visste att "JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet".

Jag tvivlar inte på att Medinsyn hade insyn och att det verkade klia i hen att både plantera och tillrättalägga informationer i tråden. Samtidigt ville hen berätta att det var under hens värdighet att skriva här och kallade skribenter för Begåvningsreserver - med andra ord hade hen en grandios inställning om sin egen förträfflighet!

Det verkar som att också SD har högskattat sin egna förträfflighet. Det kan ses i hans otroliga mängd av GC-texter och kommentarer i andra forum. Han har ju varit skriftlig verbal i olika forum långt innan LW blev mördad och vi har bl a kunnat läsa att han var född utan nerver. Det verka stämma eftersom han utåt sett har klarat pressen som misstänkt mördare väldigt bra. Superhjälten SD ger sken av att ha en lystnad till att syssla med nervspännande göromål - likaså hans höjdklättrande fru som inte bangar för att fira sig ned eller upp vid farliga platser. Kanske båda har ett ständigt behov av att prova såväl farliga som förbjudna saker för att kunna uppleva lite nervpirr och för SD blev otrohet med medföljande lögner som en ny sport när inte dykningen och flyget gav det han sökte längre?
Om SD är mördaren och fortfarande klarar att förneka mordet, så njuter han sannolikt över sin förmåga att hålla huvudet kallt och hantera pressen när bevis efter bevis presenteras. Nu vet vi ju inte om han kan ha erkänt eftersom locket ligger på, men jag tror att han fortfarande nekar och kommer att fortsätta göra det samtidigt som han avlägger charmerande leenden till förhörsledarna - oavsett om de är kvinnor eller män, men till slut kommer det nog inte att finnas några bakdörrar att slinka igenom längre.

----
569 dagar sen L*ena mördades

Den misstänkte SD har varit inlåst i 100 dagar.
Han har fått ta del av flera tusentals sidor med bland annat förhör, teknisk utredning och beslagsprotokoll.
I materialet ingår flera timmars ljudinspelningar av samtal.

Åkl inväntar svar från NFC och ytterligare förhör kan bli aktuellt.

Åtal ska vara väckt senast 19 december.

Åkl har begärt åtalsförlängning 3 ggr. Den häktade SD motsatte sig inte fortsatt häktning vid de två senaste förlängningarna, men han begärde via sin advokat Ingvar Backman (IB) att fler saker skulle undersökas vid den 2:a förlängningen.

Personutredning och en P7:a har gjorts på den SD. Han ansågs inte ha någon allvarlig psykisk störning.

Den andra misstänkta Hann* Davidss*n (HD), SD:s exfru, som släpptes 6/9 efter en utredningshäktning är fortsatt Skäligen misstänkt för inblandning i mordet.

Är det helgardering från åklagaren att fortfarande ha HD som sannolik? Det är ganska svagt att inte ha säkrat inriktningen 1 eller 2 mördare eller efter all denna enorma utredningstid.
Citera
2019-12-05, 17:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske hade de övriga i geo-gänget tröttnat på SDs glättigheter? Kanske hade LW hotat att avslöja ekonomiska oegentligheter i föreningen? Någon i tråden ville få det till att LW på något sätt utpressade SD, men då kan jag fråga mig om det kallas utpressning i dennas ögon att avslöja en kriminell individ.

OM det nu skulle vara ekonomiska problem som SD hade skapat, så är det väl helt i sin ordning att anmäla fusket, eftersom det drabbar alla i föreningen. Varför belackarna tror att en som anmäler själv vill ha del av pengarna och inte fattar att det finns ärliga människor som inte alls tänker så - det säger mer om belackarna än om dem som vill att allt ska gå rätt till.

Detta plus gräl och otroheten kan vara motivet till mordet. Att tysta en besvärlig person.

Det är vad jag TROR. Ska bli intressant att läsa FUPen, när den nu kommer.

Förstår inte hur det skulle kunna vara utpressning som en del vill få det till.
Förresten inte bara vill få det till, det påstås.

Varför skulle L*ena utpressa SD (och HD?) men samtidigt anmäla SD?
Skulle inte SD direkt säga detta till polisen vid förhör? Det skulle genast komma fram och hon riskerade ju bara sin egen trovärdighet.

Eller var SD en "hjälte", som värdigt tog på sig rollen som en misshandlare och kränkande person, utan att knysta om dessa hot?

Ja, L*ena var nog besvärlig på många sätt tyckte nog SD.
Det var väl hennes fel det mesta.

Varför kunde hon inte bara foga sig och göra som han sa?
Så hade allt varit som vanligt.

Kanske det inte hade blivit någon skilsmässa och ingen flytt. Och SD och L*ena kunde fortsatt med sitt smyg. Hur bra hade inte det varit?
Citera
2019-12-05, 18:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är sant. Detta till trots sökte SD i sina loggar smöra för HD på allehanda sätt; t.ex:
180324 https://coord.info/GLV9TYET, https://coord.info/GLV9V61Q
Notera den rättfärdiges oskyldiga uppsyn - Den senare loggen har en bild endast i galleriet (HD + syster m. man).

Påminde in i det sista om 10-åriga bröllopsdagen:
https://coord.info/GLX1WC7K - Bild äv. i galleriet.

Trots SD:s offensiv tillbringade HD sin lediga tid tills. med Si**en:
180820 https://coord.info/GLX0GCB1 HD i E-köping
180821 https://coord.info/GLX0GCYY

Ja, bröllopsdagen verkar finnas i sinnet hela tiden.
Det svider nog att HD inte är och firar med honom.

Vad är din tanke om HD och hennes roll i det hela (mordet)?
Citera
2019-12-05, 18:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, bröllopsdagen verkar finnas i sinnet hela tiden.
Det svider nog att HD inte är och firar med honom.

Vad är din tanke om HD och hennes roll i det hela (mordet)?
Helt och hållet oskyldig. - Nog för att SD kan ha preparerat, intrigerat och manipulerat, men hon har hela tiden haft kontakt med såväl sin släkt som med andra personer. Hon har också förvärvsarbetat och har därmed också olika kollegor.

Skulle SD då ha "erkänt" mordet för HD och bett henne om hjälp? - Nej, det skulle han aldrig ha gjort med allt oförutsett som en sådan sak riskerat att föra med sig visavi t.ex. HD:s anförvanter. - Däremot tror jag han kan ha övertygat HD om sin totala oskuld samt att han pga sakernas rådande läge och det faktum att han var misstänkt, nu - trots skilsmässan - var i behov av hennes hjälp; att hon ställde upp på honom och barnen och verkligen visade omgivningen hur oskyldig och ofarlig han var. - Sedan har han säkert också dragit ett antal valser om LW så att HD verkligen skulle förstå hur "oskickligt" LW betedde sig gentemot alla de oräkneligt antal karlar hon kom i kontakt med; att mordet förmodligen aldrig skulle komma att lösas pga hennes stora bekantskapskrets, osv.

Misshandeln i bilen tror jag han fick in fint i detta sammanhang; likaså de "ofredanden" han pga hennes efterhängsenhet varit tvungen att i ett visst läge ta till för att om möjligt få henne att sluta med sin förföljelse av honom. Han var helt enkelt i hennes fall tvungen att ta till lite radikalare åtgärder för att freda sig. - OK, han hade begått ett felsteg och dumt nog inlett ett förhållande med henne som varat knappt två år*; detta ångrar han djupt, men han hade aldrig kunnat tro att det skulle få sådana konsekvenser att hon insisterat på att förhållandet skulle fortsätta även efter att han förklarat för henne att han ville ha ett slut eftersom han redan var gift med vackraste och goaste frun i hela världen: https://coord.info/GLPZQXWT

*Motparten kan inte längre höras; hon är för alltid tystad.
Citera
2019-12-05, 19:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men, menar du att hon inte bryr sig om att varken leda eller följa upp förundersökningen och dess resultat?

Har man inte utrett mordet i 1,5 år och hon skulle inget veta hur mordet har gått till?
Utan bara gissar och tänker inte rationellt, går efter sin känslor?
Det handlar väl i så fall om att hon utgår ifrån en teori som hon starkt tror på, och att hon sedan utifrån den här teorin kanske lätt tolkar all ny information så att den skall passa ihop med den bild hon har. Bl.a. du själv säger ju att du har en personlig övertygelse om att SD är gärningsmannen, utan att kunna förklara vad den här övertygelsen egentligen grundar sig på. Det är inte alls omöjligt att åklagaren här fungerar på samma sätt. Med tiden kan den här bilden man har bli alltmer övertygande, och till slut är man lika tvärsäker som man var i Kevinfallet jag tog upp som exempel.

Citat:
Ja, men varför i hela friden besvära sig med prover, analyser, rättsmedicinsk undersökning, förhör, kommunikationsanalyser när hon ändå bara gissar?
Man söker naturligtvis efter objektivt stöd (bevis) för den här bilden man har. Ibland hittar man sådant men ibland inte. Hittar man ingenting trots noggranna undersökningar kan det bero på att man är inne på fel spår.

Citat:
Jag vet inte vad du far efter.
Det finns flera fall, varav Kevinfallet är ett, där man har gjort många fel. Det är förskräckligt att se bitar ut förhören med pojkarna. Det var ett mycket sorgligt fall. Har dock bara läst om det i media.

Men att alla andra fall är likadana, det måste väl även du förstå att så är det inte?
Det som är utmärkande för Kevinfallet är inte att man hade "gjort många fel", utan problemet var ju att man inte hade en enda siffra rätt. Det som är intressant med det fallet är just att det visar att man kan konstruera en sådan här övertygande bild utifrån i princip ingenting.

Citat:
Bara för att du inte får veta vad som finns i utredningen, betyder det inte att det inte finns bevis?

Bevisen kommer att redovisas vid rättegången.
Nu råden utredningssekretessen.
Naturligtvis kan det finnas saklig grund för misstankarna här. Men det vet vi ju ingenting om, eller hur?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-05 kl. 19:34.
Citera
2019-12-05, 19:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Helt och hållet oskyldig. - Nog för att SD kan ha preparerat, intrigerat och manipulerat, men hon har hela tiden haft kontakt med såväl sin släkt som med andra personer. Hon har också förvärvsarbetat och har därmed också olika kollegor.

Skulle SD då ha "erkänt" mordet för HD och bett henne om hjälp? - Nej, det skulle han aldrig ha gjort med allt oförutsett som en sådan sak riskerat att föra med sig visavi t.ex. HD:s anförvanter. - Däremot tror jag han kan ha övertygat HD om sin totala oskuld samt att han pga sakernas rådande läge och det faktum att han var misstänkt, nu - trots skilsmässan - var i behov av hennes hjälp; att hon ställde upp på honom och barnen och verkligen visade omgivningen hur oskyldig och ofarlig han var. - Sedan har han säkert också dragit ett antal valser om LW så att HD verkligen skulle förstå hur "oskickligt" LW betedde sig gentemot alla de oräkneligt antal karlar hon kom i kontakt med; att mordet förmodligen aldrig skulle komma att lösas pga hennes stora bekantskapskrets, osv.

Misshandeln i bilen tror jag han fick in fint i detta sammanhang; likaså de "ofredanden" han pga hennes efterhängsenhet varit tvungen att i ett visst läge ta till för att om möjligt få henne att sluta med sin förföljelse av honom. Han var helt enkelt i hennes fall tvungen att ta till lite radikalare åtgärder för att freda sig. - OK, han hade begått ett felsteg och dumt nog inlett ett förhållande med henne som varat knappt två år*; detta ångrar han djupt, men han hade aldrig kunnat tro att det skulle få sådana konsekvenser att hon insisterat på att förhållandet skulle fortsätta även efter att han förklarat för henne att han ville ha ett slut eftersom han redan var gift med vackraste och goaste frun i hela världen: https://coord.info/GLPZQXWT

*Motparten kan inte längre höras; hon är för alltid tystad.

Jag har väl alltid trott att det låg till på det viset, tills HD greps och blev misstänkt.

Allt har sina begränsningar och det borde vara väldigt svårt för HD att verka helt oskyldig (som hon verkat göra i början enligt MV). Två psykopater i samma mord, med helt olika motiv och som inte är gjort i Bandidosmiljö, det blir lite för mycket i min smak.

Som jag minns det så uttryckte även MV nu efter att HD fått sin misstankegrad som skäligen misstänkt för mord/skyddande av brottsling att hon skulle vara oskyldig.

Känns bra att även du har den tron!
Citera
2019-12-05, 19:12
Medlem
Citat:
Kom att tänka på ditt inlägg.
Kanske du har varit lite piggare och "djupdykt" lite sedan sist?

Medinsyn hade nog insyn på riktigt. Det kan man väl förmoda.
Djupdykning, det kanske SD höll på med mest, men kanske även Medinsyn?

Jo, lite djupdyk gör jag när tid finns. Medinsyn dök nog också. Hen hade ju koll på varför SD hade skrivit SVARA, SVARA, SVARA och den informationen tog Medinsyn ansvar för att lämna till tråden. Undrar varför?
Inläggen tyckte jag var fyllda av små vävar av ledtrådar om hur SD tänkte och troligen pratade till de som månade om honom.
Citera
2019-12-05, 19:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jo, lite djupdyk gör jag när tid finns. Medinsyn dök nog också. Hen hade ju koll på varför SD hade skrivit SVARA, SVARA, SVARA och den informationen tog Medinsyn ansvar för att lämna till tråden. Undrar varför?
Inläggen tyckte jag var fyllda av små vävar av ledtrådar om hur SD tänkte och troligen pratade till de som månade om honom.

Absolut de bästa ledtrådarna man kan tänka sig och slutligen fogades "vissa" pusselbitar bra in både i dykväven för att även passa in i mordväven .

Medinsyn tyckte att vi tillhörde begåvningsreserven.
Mmm, kanske tog han lite fel?
Citera
2019-12-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det handlar väl om att man utgår ifrån en teori som man tror på, och att man sedan utifrån den här teorin tolkar all ny information så att den skall passa ihop med den tro man har. Bl.a. du själv säger ju att du har en personlig övertygelse om att SD är gärningsmannen, utan att kunna förklara vad den här övertygelsen egentligen grundar sig på. Det är inte alls omöjligt att åklagaren fungerar på samma sätt. Med tiden kan den här bilden man har bli alltmer övertygande, och till slut är man lika tvärsäker som man var i Kevinfallet jag tog upp som exempel.

Man söker naturligtvis efter objektivt stöd (bevis) för den här bilden man har byggt upp. Ibland hittar man sådant men ibland inte. Hittar man ingenting kan det bero på att man är inne på fel spår.

Det som är utmärkande för Kevinfallet är inte att man hade "gjort många fel", utan problemet var ju att man inte hade en enda siffra rätt. Det som är intressant med det fallet är just att det visar att man kan konstruera en sådan här övertygande bild utifrån i princip ingenting.

Naturligtvis kan det finnas bevis. Men det vet vi ju ingenting om, eller hur?

Att det där är en blåkopia på vad du snickrat ihop i din konspiratoriska hjärna är jag övertygad om att alla inser kristallklart.

Läs mer https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/

Information till Draifos
Avsaknad av information eller bevis är en naturlig del av förundersökningssekretessen som varar fram till åtal. Undantag sker bl.a. vid omförhandlingar eller om Åklagaren m. polis bedömer att det gagnar utredningen t.ex. hjälp från allmänheten.
Citera
2019-12-05, 20:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att det där är en blåkopia på vad du snickrat ihop i din konspiratoriska hjärna är jag övertygad om att alla inser kristallklart.

Läs mer https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/

Information till Draifos
Avsaknad av information eller bevis är en naturlig del av förundersökningssekretessen som varar fram till åtal. Undantag sker bl.a. vid omförhandlingar eller om Åklagaren m. polis bedömer att det gagnar utredningen t.ex. hjälp från allmänheten.

Avsaknad av bevis är knappast en "naturlig del av förundersökningsekretess". Det är svårt att nå till åtal vid avsaknad av bevis.
Citera
2019-12-05, 20:03
Medlem
Citat:
Absolut de bästa ledtrådarna man kan tänka sig och slutligen fogades "vissa" pusselbitar bra in både i dykväven för att även passa in i mordväven .

Medinsyn tyckte att vi tillhörde begåvningsreserven.
Mmm, kanske tog han lite fel?

Konstiga inlägg från det första där hen förklarade SD:s hjälpsamhet när LW upptäckts vara försvunnen. Hen kunde/klarade inte skriva att hen visste att SD var oskyldig. Istället skrev hen, citat:
PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte.

www.flashback.org/sp65035898
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in