Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
Vi vet inte vad polisen har för bevis mot Tishko Ahmed. Dessa Twitter-konton behöver inte vara en del av bevisen, även om den amerikanske patrioten kanske tänkte att det skulle kunna bli en del av bevisen mot Tishko.
Den amerikanske patrioten behövde egentligen inte göra mer än att mörda Wilma. Sen ger statistiken tillräckligt med bevis - kvinnor mördas ofta av sin pojkvän/man.
Att Tishko Ahmed råkade vara den svartsjuke typen, det har troligen inte den amerikanske patrioten vetat om, inte heller att de bråkade i anslutning till hennes försvinnande, om de nu gjorde det vill säga.
Det behöver heller inte vara så att den amerikanske patrioten ändrade användarnamn på sitt Twitter-konto till "tishkoshabaz" och sen till "tishkoahmed", för att sätta dit Tishko Ahmed. Kanske gjorde hen det för att hen hade bråkat om politik med Tishko Ahmed eller Wilma online, och hen ville jävlas eller nåt sånt. Sen började hen kanske fixera sig vid just Wilma och bestämde sig för att åka till Sverige och mörda henne, kanske för att straffa Tishko Ahmed.
Sen kanske den amerikanske patrioten har planterat en del bevis mot Tishko Ahmed, kanske kroppsdelar och så.
Och den som har styrt konto "1619058620" uttrycker sig också som att hen är en it-expert (tänker tex straffa Twitter), så hen kan kanske ha hackat Tishkos och Wilmas mail mm och skrivit komprometterande saker mot Tishko Ahmed.
Och att Tishko Ahmed kanske beter sig som en psykiskt sjuk person under förhören, det får ju sin förklaring om han är oskyldig till mordet på sin flickvän Wilma.
Dina teorier om en amerikansk patriot ger jag inte så mycket för. Däremot ser jag det som ganska garanterat att Tishko eller någon som känner honom på ett eller annat sätt har använt dessa namn på Twitter.
Ska vi utgå ifrån att det inte är Wilma som var detta Maga-fan? Det kan vara en släkting till Tishko. Arabiska släkter har en tendens att sprida ut sig men ändå betrakta sig som en enhetlig klan. Släktingen kan ha bott i USA och digitalt engagerat sig i det politiska tjaffset där. Även araber kan vara Maga och många araber vill flytta till USA. Det här USA-hatet som påstås finnas bland folk från mellanöstern är en väldigt överdriven halvsanning.
Tishko är väl född i Sverige(?) och har kanske umgåtts mycket med svenskar och glömmer bort sitt ursprung tills han ser sig i spegeln. Jag ser rätt utländsk ut, tänker väldigt svenskt, men ibland kan jag få blickar från typ rabiata medelålders SD-anhängare. Jag är själv hyperkritisk mot invandring, röstar SD och AfS.
Det jag menar är att MGM kan ha identifierat sig med den "vite mannens sak" och hakar på Trumptåget online.
Jag har också uttalat mig på internet som om jag bor i USA trots att jag aldrig satt min fot där. Kanske för att engelska är ett internationellt språk, Youtube är mest på engelska och man läser mycket politiskt skvaller från USA.