2019-12-05, 12:46
Medlem
zqbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Mycket skitsnack här just nu.

1. För att förtydliga, det är inte ovanligt att det tar 6 månader innan åtal väcks i mordfall.

2. MGM får ingen straffrabatt pga ålder, för han är nästan 23 år.

"Att tala innan man tänkt är som att torka sig innan man skitit."

Du har rätt, jag förväxlade åldern med MGM i Tollarps-mordet..

I övrigt håller jag fast vid min teori.

(Felcitat i tidigare post)
Citera
2019-12-05, 12:48
Medlem
Har följt denna tråden sporadiskt under veckorna som vart och det är väldigt tråkigt att den skall bli så förstörd av rasism och allmänt hat.

Självklart förekommer det hat mot MGM men hela denna tråden är ju förstörd av alla sidodisskutioner.
(inser även det ironiska med att jag själv kommenterar och bidrar till precis samma sak)

Har ingen relation till flickan eller MGM mera än att jag jobbar i det område där sökningar vart.

Tycker mod gör så gott dom kan med att sålla bort all skit som skrivs men tror att många med mig inte orkar följa tråden och komma med sakliga inlägg då det bara är en massa skitprat som egentligen inte tillför ett jävla skit..

Ta Ida fässberg¨s tråd.. Där kom man med sakliga och genomtänkte kommentarer som faktiskt ledde till ett fängelsestraff. Var flashback som var ute i skogarna och letade upp brandplats.. ( ser för övrigt att Reimer den yngre skriver i denna tråden med fast han verkar inte bli tagen på allvar.. Han om någon vet vad han pratar om.)

Det var hennes val att bli ihop med MGM, Att han har en annan hudfärg än oss infödda spelar mindre roll.. Det finns infödda rövhål som mördar och styckar med.

Tack för ord och förstår om även denna kommentar blir borttagen.
Citera
2019-12-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi har fått veta nada vilka bevis de har. Om de har en kroppsdel, om de har rester av mycket blod, benrester etc som de kanske hittat i lägenheten - då är ju det en relativt stark indikation att något hänt i lägenheten där Ahmed har sin hemvist. Man kan också ha indicier på ev googlingar. Man sög in hans pappa (?)för skyddande av brottsling - det gör man inte hur som helst. Pappan är fortfarande misstänkt, men på fri fot. Man tog in en bil som har anknytning till pappan och efter teknisk bevisning så stärktes mordrubriceringen. De har antagligen en hel del mer. Men de säger inte ett pip.

Ja dom kan ha mycke annat. Jag påpekade bara att en kroppsdel i sig inte behöver ha någon bevisvärde om dom inget annat har .

Inget som utesluter att pappan själv har gjort det av det vi vet . Men vilka faktiska bevis dom har kommer väl fram tids nog . I nuläget säger känslan bara att dom inte har tillräckligt på fötterna .
Citera
2019-12-05, 12:50
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
17 år och från Hudik. Typ.

Jo, alla fantasier är välkomna. Men vissa är ju mer fantasifulla än andra. Jag är fortfarande övertygad om att hon ville ut ur relationen och han blev rasande.

Exakt så skulle jag också gissa.
Sedan har styckning samt dumpning skett under stor stress och med ganska snävt om tid.
Därför tror jag inte så mycket på att delarna skulle vara spridda över ett större område.
Tyvärr så har strömmarna flyttat på dessa efter dumpning.
Citera
2019-12-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Vi vet inte vad polisen har för bevis mot Tishko Ahmed. Dessa Twitter-konton behöver inte vara en del av bevisen, även om den amerikanske patrioten kanske tänkte att det skulle kunna bli en del av bevisen mot Tishko.

Den amerikanske patrioten behövde egentligen inte göra mer än att mörda Wilma. Sen ger statistiken tillräckligt med bevis - kvinnor mördas ofta av sin pojkvän/man.
Att Tishko Ahmed råkade vara den svartsjuke typen, det har troligen inte den amerikanske patrioten vetat om, inte heller att de bråkade i anslutning till hennes försvinnande, om de nu gjorde det vill säga.

Det behöver heller inte vara så att den amerikanske patrioten ändrade användarnamn på sitt Twitter-konto till "tishkoshabaz" och sen till "tishkoahmed", för att sätta dit Tishko Ahmed. Kanske gjorde hen det för att hen hade bråkat om politik med Tishko Ahmed eller Wilma online, och hen ville jävlas eller nåt sånt. Sen började hen kanske fixera sig vid just Wilma och bestämde sig för att åka till Sverige och mörda henne, kanske för att straffa Tishko Ahmed.

Sen kanske den amerikanske patrioten har planterat en del bevis mot Tishko Ahmed, kanske kroppsdelar och så.
Och den som har styrt konto "1619058620" uttrycker sig också som att hen är en it-expert (tänker tex straffa Twitter), så hen kan kanske ha hackat Tishkos och Wilmas mail mm och skrivit komprometterande saker mot Tishko Ahmed.

Och att Tishko Ahmed kanske beter sig som en psykiskt sjuk person under förhören, det får ju sin förklaring om han är oskyldig till mordet på sin flickvän Wilma.

Dina teorier om en amerikansk patriot ger jag inte så mycket för. Däremot ser jag det som ganska garanterat att Tishko eller någon som känner honom på ett eller annat sätt har använt dessa namn på Twitter.

Ska vi utgå ifrån att det inte är Wilma som var detta Maga-fan? Det kan vara en släkting till Tishko. Arabiska släkter har en tendens att sprida ut sig men ändå betrakta sig som en enhetlig klan. Släktingen kan ha bott i USA och digitalt engagerat sig i det politiska tjaffset där. Även araber kan vara Maga och många araber vill flytta till USA. Det här USA-hatet som påstås finnas bland folk från mellanöstern är en väldigt överdriven halvsanning.

Tishko är väl född i Sverige(?) och har kanske umgåtts mycket med svenskar och glömmer bort sitt ursprung tills han ser sig i spegeln. Jag ser rätt utländsk ut, tänker väldigt svenskt, men ibland kan jag få blickar från typ rabiata medelålders SD-anhängare. Jag är själv hyperkritisk mot invandring, röstar SD och AfS.
Det jag menar är att MGM kan ha identifierat sig med den "vite mannens sak" och hakar på Trumptåget online.
Jag har också uttalat mig på internet som om jag bor i USA trots att jag aldrig satt min fot där. Kanske för att engelska är ett internationellt språk, Youtube är mest på engelska och man läser mycket politiskt skvaller från USA.
Citera
2019-12-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jo att hon blivit mördad, mördad i MGM lägenhet, att kroppsdelen flyttats till fyndplatsen, att........ Det finns otaliga bevis med kroppsdelen som kan säas in i sitt sammanhang.

Du hittar en kroppsdel ute , och polisen kan direkt säga vart hen mördades , vad hen dog av och av vem . Du är inte dålig du!

Ihop med andra bevis då är det ju inte enbart kroppsdelen som talar !
Det jag menar som svar på att dom har en kroppsdel . Enbart den säger inte så mycket! Men ihop med annat kan det bli just delen som är avgörande .
Citera
2019-12-05, 12:57
Medlem
Hur svårt är det att hålla reda på förkortningarna? Blir så trött av alla felskrivningar! GM = gärningsman
MGM= medgärningsman. Kan ni inte hålla i sär detta??
Citera
2019-12-05, 12:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spjuver5
Hur svårt är det att hålla reda på förkortningarna? Blir så trött av alla felskrivningar! GM = gärningsman
MGM = Misstänkt gärningsman.
Citera
2019-12-05, 13:01
Medlem
Citat:

Om du lär dig betydelsen själv så slipper du göra bort dig så
Citera
Medlem
Citat:
Du har helt rätt där. Men inte i Flashback - här har man haft detta i många år och det får hänga med. Och en misstänkt GM (här MGM) förkortas på polisspråk MT. Funkar inte här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
åja det tog flera år att lösa palme mordet eller har dem löst det än ?

Över 400 mordåtal har lämnats till domstolarna senaste 5 åren.

Men du vill som sagt att polisen i detta fall ska lämna in ett åtal till domstolen redan nu?
Och om de inte gör det så är det ett bevis på att de inte kan något? Jesus! Lägg ner bara, lägg ner!
Citera
2019-12-05, 13:04
Medlem
Citat:

Vi kan kalla det för fackspråk för Flashback.
Polisen har sitt fackspråk, osv.
Vad jag förstår har MGM betytt "misstänkt gärningsman" på forumet i minst ett decennium. Du tycker man ska skriva MTGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in