2019-12-05, 12:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den 22-årige man som sitter häktad på sannolika skäl för misstänkt mord på Wilma Andersson i Uddevalla vill släppas på fri fot och bestrider en omhäktning.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5de8d41c6045e0001141f898

– Erfarenhetsmässigt kommer det här ta ett antal månader. Om utredningen fortsätter så som den har gjort kommer det nog dröja till våren med åtal, säger han till Bohusläningen.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/misstänktes-bostad-tros-vara-mordplatsen-mannen-begärs-omhäktad-1.21135997

Åklagaren säger att man till våren möjligen kan vänta åtal. Den häktade bestrider en omhäktning imorgon. Jag tror det blir 1-0 till åklagaren. Ahmed kommer med all sannolikhet sitta under mycket mycket lång tid. Jag har mycket svårt att tro att utredningen i fallet är helt ute på villovägar, dvs att Ahmed är oskyldig som ett litet lamm.
Där föll teorierna om att han ville erkänna.
Citera
2019-12-05, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja, det behöver du inte fundera på, då kroppsdelen ifråga är hittad.
Punkt slut.

Vad är kroppsdelen i sig för starkt bevis ?
Att hon är död, inget mer .
Citera
2019-12-05, 12:33
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule

Den jag svarar indikerar att upphittandet skulle vara fabricerat.
Citera
2019-12-05, 12:34
Medlem
Citat:

tror mer på pappan som våldtagit hon sen ville hon berätta för Ahmed men då mördade pappan hon garanterat
Citera
2019-12-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Ja de har ju haft relativt gott om tid på sig... Såvitt man kan utröna av den information som framkommit följer de vad som ju är den absolut smartaste strategin i det här läget, dvs att blåneka.

Hittar polisen inte mer av kroppen och kurden håller huvudet kallt och vägrar prata (eller som det verkar nu, pratar så mycket nonsens att de tror att han kanske är sinnessjuk) så kan han komma undan... Pappan har väl gett honom klara instruktioner kan man tänka.

Ja tiden är på de misstänktas sida tack vare en allt för sen anmälan om försvunnen person. Kroppen gjorde man sig av med direkt och efter det tog nog samtalen om strategi vid. I dom samtalen behöver inte bara far och son medverkat, andra klanmedlemmar kan mycket väl medverkat för att ge t ex alibi i förhören till son och far. Blir en svår nöt att knäcka det här för förhörsledare, tror nog endast på att teknisk bevisning kan ha framgång i fallet. W verkar dom ju inte hitta.

Ger rättspsyk tillåtelse att MGM får lämna avdelningen för att medverka i häktningsförhandlingen i morgon så får självklart kurden nya krafter. En och annan slängkyss (läs:kurdisk hederskodex) kommer nog slungas iväg till den "bokligt bildade gentlemannen" i vittnesbåset för att visa att klanen fortfarnade står på hans sida och att planen ska följas.
Citera
2019-12-05, 12:36
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
än så länge så har polisen dåligt mycket dåligt bevis belägg .
hade polisen mer bevis på mgm så skulle åtsl börjas .

jag tror även den kroppsdelen verkar påhittad iscen satt grej.

många tror på polisen men man har sett att polisen kan tjuva gods på gods terminal.

jag litar inte ett dugg på polisen idag hycklare är dem precis som våra politiker .
Nu har jag inte insyn i bevisläget, men även med alla bitar på plats tar det ganska lång tid att sätta ihop ett åtal.
Citera
2019-12-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resandekille34
tror mer på pappan som våldtagit hon sen ville hon berätta för Ahmed men då mördade pappan hon garanterat
på vilka grunder tror du detta? utveckla tack!
Citera
2019-12-05, 12:38
Medlem
Citat:
Vi har fått veta nada vilka bevis de har. Om de har en kroppsdel, om de har rester av mycket blod, benrester etc som de kanske hittat i lägenheten - då är ju det en relativt stark indikation att något hänt i lägenheten där Ahmed har sin hemvist. Man kan också ha indicier på ev googlingar. Man sög in hans pappa (?)för skyddande av brottsling - det gör man inte hur som helst. Pappan är fortfarande misstänkt, men på fri fot. Man tog in en bil som har anknytning till pappan och efter teknisk bevisning så stärktes mordrubriceringen. De har antagligen en hel del mer. Men de säger inte ett pip.
Citera
2019-12-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
än så länge så har polisen dåligt mycket dåligt bevis belägg .
hade polisen mer bevis på mgm så skulle åtsl börjas .

jag tror även den kroppsdelen verkar påhittad iscen satt grej.

många tror på polisen men man har sett att polisen kan tjuva gods på gods terminal.

jag litar inte ett dugg på polisen idag hycklare är dem precis som våra politiker .

Mycket korkat inlägg.

Vi vet ionget om polisens bevisläge, det råder förundersökningssekretess.
Mannen är häktad på sannolika skäl; så Domstolen gör inte samma bedömning som du gör.

Du skriver "hade polisen mer bevis på mgm så skulle åtal börjas "
Vilket givetvis även det är ett helt korkat påstående. Du menar att ett åtal skall lämnas in till Domstolen 3 veckor efter mordet?

Det tar månader att genomföra en ordentlig och korrekt förundersökning. Åtal i mordfall dröjer flera månader. Minst.

Så sluta uttala dig om saker du inte har någon kunskap om.
Citera
2019-12-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Herregud vilken svenska. Hur gammal är du egentligen ?
17 år och från Hudik. Typ.

Jo, alla fantasier är välkomna. Men vissa är ju mer fantasifulla än andra. Jag är fortfarande övertygad om att hon ville ut ur relationen och han blev rasande.
Citera
2019-12-05, 12:42
Medlem
Citat:
Jo att hon blivit mördad, mördad i MGM lägenhet, att kroppsdelen flyttats till fyndplatsen, att........ Det finns otaliga bevis med kroppsdelen som kan sättas in i sitt sammanhang.
Senast redigerad av Fnero52 2019-12-05 kl. 12:48.
Citera
2019-12-05, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resandekille34

Den möjligheten finna absolut .
Säger ju det , att en kroppsdel inte behöver vara ett bevis mot mgm.

Att hon misstänkts ha mördats i den mgm lägenheten , kan ju även där vara pappan som gjort det . Hon kanske var ensam hemma och släppte in sin svärfar när han kom på besök och sen gick något snett . Mgm vågar inte peka ut pappan för han vet då att han skriver under sin egen dödsdom. Alltså en teori bara .
Nu säger jag inte att dom inte har bevis mot honom, men känslan säger att dom inte har några starka bevis . Men självklart hoppas jag att dom har det .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in