Citat:
För att knyta tillbaka till ämnet, jag får erkänna att jag inte sett hela senaste vittnesmålet ännu men i slutändan var inte Turleys slutsats att det demokraterna anklagar Trump för är impeachable men att det saknas bevis och att han anser att man borde sakta ner och gå igenom rättsprocessen för att få vittnen såsom Bolton och Mulvaney för att bygga ett starkare fall?
Nej, han fick de tre andra att framstå som psykotiska Trumphatare trots att han var mer än nödvändigt ödmjuk mot dem. Man måste nog vara helt inne i en ogenomtränglig bubbla om man uppfattade gårdagens förhör annat än en katastrof för Demokraterna. Med lugn och saklighet lyckades Turley helt avfärda de andras påståenden. Här lite kommentarer som är läsvärda. Twittraren går ännu hårdare mot de tre vittnena:
Så när du har fel är det andras fel för att de inte tog sig tid/orkade fact checka ett av alla de inlägg du gjort i tråden?
Du verkar ta väldigt illa upp om någon tar ton mot dig samtidigt som du är lite härligt passivt aggresiv i nästan varje inlägg:
Bara några exempel från senaste dagen. För alla som argumenterar för en annan ståndpunkt än du är helt enkelt förblindade eller dumma. Men är du verkligen helt objektiv själv?
Rätt skrattretande hur man som svensk kan se på USA:s demokratiska parti och se ett "gäng vänsterdårar". Själv ser jag mig själv som strax höger om mitten i Sverige men efter att knutit flera kontakter i USA de senaste åren hoppas jag verkligen för alla deras skull att USA kan ta några steg vänster från Trump i alla fall.
Du verkar ta väldigt illa upp om någon tar ton mot dig samtidigt som du är lite härligt passivt aggresiv i nästan varje inlägg:
Bara några exempel från senaste dagen. För alla som argumenterar för en annan ståndpunkt än du är helt enkelt förblindade eller dumma. Men är du verkligen helt objektiv själv?
Rätt skrattretande hur man som svensk kan se på USA:s demokratiska parti och se ett "gäng vänsterdårar". Själv ser jag mig själv som strax höger om mitten i Sverige men efter att knutit flera kontakter i USA de senaste åren hoppas jag verkligen för alla deras skull att USA kan ta några steg vänster från Trump i alla fall.
Alan Dershowitz
@AlanDersh
Professor at Harvard Law School for 50 years, now emeritus. Active in litigation, writing, and defense of civil liberties and human rights.https://twitter.com/AlanDersh
Men det är ju klart, vill man vara kvar i sin bubbla får man väl titta på Marcus Oscarssons rapportering:
Marcus: Trumps 13-åriga son indragen i riksrättsskandal
President Trump blev under onsdagen sågad i kongressen under slutfasen av riksrättsutredningen. En av domarna gick till attack mot Trumps 13-åriga son Baron – vilket upprörde både både presidenten själv och fru Melania Trump. Marcus Oscarsson reder ut.https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/marcus-trumps-13-%C3%A5riga-son-indragen-i-riksr%C3%A4ttsskandal-12514356
Det var iaf för mig droppen. Jag har tidigare börjat ifrågasätta denna herres medverkan i TV4:s Nyhetsmorgon. Nu är jag helt övertygad om att han är där för att just desinformera den svenska publiken och inget annat.
Senast redigerad av arbetet 2019-12-05 kl. 08:34.
Senast redigerad av arbetet 2019-12-05 kl. 08:34.