2019-12-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Du ser ju här att även åklagaren skiljer på dessa processer, precis som jag var inne på innan du rättade mig.

Eller tolkar vi detta olika. Min tolkning är att han har ett trängande behov att tala om något i rätten och vill inte vänta till efter jul/nyår?

Vill MGM tala får han tala i förhörsrummet. Ni missförstår verkligen åklagaren då han säger att MGM vill komma till tals. Komma till tals betyder inget annat än att han motsätter sig omhäktning. MGM säger ju sig vara oskyldig och så vill försvaret få mer info från åklagaren genom att bestrida omhäktning.
Citera
2019-12-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Ok, så kanske det är, då har jag misstolkat det.

Han lär inte ha en chans i helvetet att slippa bli omhäktad.

Sorry för spam och ev misstolkning.
Lugnt. Vi tolkar olika och då kan det bli såna här diskussioner. Jag lägger ner den diskussionen just därför.
Citera
2019-12-05, 10:19
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det du skriver om att han själv begärt detta, stämmer inte på en enda punkt:

Efter begäran om åtalsförlängning kommer en ny häktningsförhandling sannolikt hållas på fredag.
Det ser inte ut som att han kommer medge åtalsförlängning utan han verkar vilja komma till tals vid en omhäktningsförhandling, säger åklagare Jim Westerberg.

(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPJJa5/misstanken-har-mordades-wilma-17)
Två olika versioner på AB nätet. Ditt citat från kl 11.18 igår, den andra versionen från 18.22 igår. Senast alltså att T. vill säga nått. Han kanske inte gillsr maten.
Citera
2019-12-05, 10:20
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Vill MGM tala får han tala i förhörsrummet. Ni missförstår verkligen åklagaren då han säger att MGM vill komma till tals. Komma till tals betyder inget annat än att han motsätter sig omhäktning. MGM säger ju sig vara pskyldig och så vill försvaret få mer info från åklagaren genom att bestrida omhäktning.
Taget nu, sorry för spam. Var lite för övertygad om min egen tolkning.
Citera
2019-12-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanusBanus
Vilken kultur pratar du om?

Är du kurd? Jag är det, och från samma område som MGM.
Fru- och flickvänsmördare är absolut inte accepterade eller respekterade i våran region.
Tvärtom så förstör det hela familjens anseende om sonen är en mördare.
Och det är nog pga dessa konsekvenser som pappan antagligen gått extrema längder för att sonen inte ska stämplas som mördare.
Somliga här vill istället få det till att de ska ha dödat henne för att rädda sin heder.......hah!

Förövrigt så verkar användaren Komment1 ha bra koll på de involverade, medan du, ballobas, verkar bara vara en pajas som är här av syftet att missleda och få uppmärksamhet.

Det är precis det jag menade tidigare i tråden. Inget av detta handlar om heder. Och mördare är inte accepterade i kulturen, tvärtom. Man måste kanske ha upplevt kulturen för att förstå det här, verkar som att många hör inne inte förstår hur kulturen fungerar.
Citera
2019-12-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Två olika versioner på AB nätet. Ditt citat från kl 11.18 igår, den andra versionen från 18.22 igår. Senast alltså att T. vill säga nått. Han kanske inte gillsr maten.

Han vill säga att han ska försättas på fri fot, han bestrider omhäktningen. Vill han lätta på hjärtat får han göra det med förhörsledaren och sin advokat i förhörsrummet. En omhäktningsförhandling är inget annat än en omhäktningsförhandling, definitivt inte det ni verkar tro "ett tala ut rum".

Skulle MGM erkänt skulle han inte bestrida omhäktning.
Senast redigerad av iLivid 2019-12-05 kl. 10:26.
Citera
2019-12-05, 10:26
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Beror väl på när det var soptömning?
Tror du han hade sån flax att det var soptömning just morgonen efter han gjort sig av med rester efter mordet!? Dessutom beror drt på var han slängt, vi har källsortering här och hämtning av olika kärl olika dagar.
Citera
2019-12-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Tror du han hade sån flax att det var soptömning just morgonen efter han gjort sig av med rester efter mordet!? Dessutom beror drt på var han slängt, vi har källsortering här och hämtning av olika kärl olika dagar.
Jag är övertygad om att polisen har kollat med kommunen när kärlen töms. Frågan är om de varit vid sopstationerna och trampat omkring?
Citera
2019-12-05, 10:29
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Han vill säga att han ska försättas på fri fot, han bestrider omhäktningen. Vill han lätta på hjärtat får han göra det med förhörsledaren och sin advokat i förhörsrummet. En omhäktningsförhandling är inget annat än en omhäktningsförhandling, definitivt inte det ni verkar tro "ett tala ut rum".

Skulle MGM erkänt skulle han inte bestrida omhäktning.
Peter Madsen använde väl tillfällena lite annorlunda, vill jag minnas. Om T vill erkänna tror jag inte det är åklagaren eller domaren som stoppar honom.
Citera
2019-12-05, 10:31
Medlem
Tekniker vid MGM bostad.
Citera
2019-12-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Tekniker vid MGM bostad.

Verkar va en hel del bevis i lägenheten.
Citera
2019-12-05, 10:34
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är övertygad om att polisen har kollat med kommunen när kärlen töms. Frågan är om de varit vid sopstationerna och trampat omkring?
Det kan nog vara lite knepigare. Som sagt, här källsorteras. Allt brännbart går direkt till fjärrvärmeanläggningen, Lillesjö, men hur snabbt det kommer in i ugnen vet jag inte. Tror dock inte att de lagrar sopor i 5 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in