2019-12-05, 07:45
Medlem
baggebo1s avatar
Det här är kanske en lite väl självklar kommentar, men jag gör den ändå:

Precis varenda jävla nolla som kommer med argumenten att "varför ska du bry dig om vad de här kvinnorna gör", "ni beter er som islamister", "skam är inte rätt väg att gå", bla bla bla nu, är de första att kalla nationalister för incels, att kalla dem förlorare, att håna deras utseenden etc.

Är det några som blir "skammade", dygnet runt, året runt så är det manliga nationalister. Det är hemsidor där man kan rösta på den "fulaste nazisten", det är incel-kommentarer i alla kanaler, det är "arbetslös", "bor hos mamma i källaren", "fula kläder", "fel sorts skägg". Sånt här pågår hela tiden, överallt, bara pga av vad de här människorna tycker och tänker. Inte sällan är det just de här "frigjorda kvinnorna" som ligger bakom det "skammandet".

Och ni låtsas tycka att skamma är något felaktigt.

Och ni "nationella" kvinnor som sett hur män i er rörelse (män som verkar för nånting positivt) demoniserats, hånats, hetsats mot, förnedrats i alla år utan att säga pip nu ska gnälla över att kvinnor som beter sig som horor (kvinnor som verkar för något negativt) "skammas". Ni borde fan skämmas ni också. Jävla skräpmänniskor.
Senast redigerad av baggebo1 2019-12-05 kl. 07:48.
Citera
2019-12-05, 07:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ser du något som helst problem med horkulturen, översexualiseringen och narcissismen som frodas idag? Anser du att detta är bra för samhället? "Ok" för samhället (varken från eller till)?

Om en sak är superduperdålig betyder det ju inte att det är fel att belysa något som bara är superdåligt. Men om du tycker den här kulturen är helt ok eller t.o.m bra för samhället förstår jag ditt inlägg.
Nationalismen, till skillnad från islam, värnar ju om folkhemmet. Varför ska man ge sig på slampiga kvinnor om man inte samtidigt ger sig på slampiga män.

Jag är definitivt emot sexualiseringen av samhället, och dess lösryckta meningslösa förbindelser, men jag ser båda parter lika skyldiga.

Skillnaden med islam är att mannen har rätt att knulla runt, men kvinnan ska hålla sig exklusiv. Det ser jag som en skev fördelning. Då ser jag hellre män och kvinnor lika frigjorda.
Citera
2019-12-05, 07:58
Medlem
Kissunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det jag säger är att det är kvinnohat att hata/hota främmande kvinnor. Kallar du random instagramprofiler för din familj...HAHAHA... då har du nog kommit till lägsta incel-nivån som finns när det gått så långt. Förr så sa vi rätt å slätt *miffo* om såna som dig.

Du är då rakt inte den vassaste kniven i lådan, det må man allt säga.
Nej, jag kallar svenska folket för min externa familj - inte "random instagramprofiler".

Nej, jag är inte en "incel". Jag är gift och har barn.

Det är först nu jag inser att du är en kvinna. Du både resonerar och skriver som en kvinna. Aldrig har jag sett en vuxen man skriva "HAHAHA" eller "*miffo*".

Att du dessutom alltid går till personangrepp och försöker kalla folk för incel, oskulder, miffon och påvisa att folk bor i mammas källare, stärker det argumentet. Att du sitter och snackar goja i trådar och sedan försvinner från dem, när folk frågar efter källa på dina sjuka påståenden, visar på vilken bristande karaktär du har.

Jag tror att du projicerar. Med tanke på hur mycket du sitter på Flashback, så kan man bara anta att du är det största "miffot" här och det är därför du är så arg.
Citera
2019-12-05, 08:02
Medlem
Kissunges avatar
Citat:
Det här är kanske en lite väl självklar kommentar, men jag gör den ändå:

Precis varenda jävla nolla som kommer med argumenten att "varför ska du bry dig om vad de här kvinnorna gör", "ni beter er som islamister", "skam är inte rätt väg att gå", bla bla bla nu, är de första att kalla nationalister för incels, att kalla dem förlorare, att håna deras utseenden etc.

Är det några som blir "skammade", dygnet runt, året runt så är det manliga nationalister. Det är hemsidor där man kan rösta på den "fulaste nazisten", det är incel-kommentarer i alla kanaler, det är "arbetslös", "bor hos mamma i källaren", "fula kläder", "fel sorts skägg". Sånt här pågår hela tiden, överallt, bara pga av vad de här människorna tycker och tänker. Inte sällan är det just de här "frigjorda kvinnorna" som ligger bakom det "skammandet".

Och ni låtsas tycka att skamma är något felaktigt.

Och ni "nationella" kvinnor som sett hur män i er rörelse (män som verkar för nånting positivt) demoniserats, hånats, hetsats mot, förnedrats i alla år utan att säga pip nu ska gnälla över att kvinnor som beter sig som horor (kvinnor som verkar för något negativt) "skammas". Ni borde fan skämmas ni också. Jävla skräpmänniskor.
De är definitivt hyckleri personifierade. Titta bara på hur man trakasserar Trump för hans utseende. Man hånar hans hår, hans hudfärg (!) och att han har små händer, insinuerar att han har liten balle.

Samma människor går i protester om att vi ska sluta "hata" och "sexualisera". Det är nollor med irrationella känslor och ett mindre intellekt.

Beteendet är densamma i den här tråden. De som vill se ett anständigt samhälle är "incels", "oskulder", "bor i mammas källare" och är "homosexuella". Vänstern är de riktiga sexisterna, rasisterna och mobbarna.

De är barn, helt enkelt.
Senast redigerad av Kissunge 2019-12-05 kl. 08:04.
Citera
2019-12-05, 08:08
Medlem
AuticaMinores avatar
Tramspatrull.

De enda som ska skämmas här är alla inskränkta halvapor som går omkring och dömer unga tjejer (eller killar) som lägger ut snygga bilder på sina välformade kroppar.

Samma gnällspikar som senare går hem och drar en tarzan framför sina sedvanliga porrbrudar så ganska härligt hyckleri och dubbelmoral där också.
Citera
2019-12-05, 08:17
Medlem
Fast det är ett ganska naturligt steg att alt-högern och incel-nassarna inte vill ha lättklädda brudar i sina flöden. Homoerotiken bland dessa "män" är otroligt stor. Kolla bara på The Golden One.
Citera
2019-12-05, 08:18
Medlem
Jag kan inte säga att jag helt greppar vad detta fenomen är, vad som gjorts och sagts, och vad det handlar om.
Med det sagt har jag länge förväntat mig att reaktioner och uppror emot den moderna sexuella dekandensen skall inträffa.
Jag har alltid spått det som ett generationsskifte, där barn som vuxit upp hårt under föräldrarnas skilsmässor, plastpartners och lösa leverne drar normen tillbaks till ett renleverne när deras generation inställer sig vid rodret.

Detta verkar vara något helt annat, men det visar att det finns krafter som ställer sig emot den sexuella dekadensen.

Framtiden ser ut att bli smutsig. Endast Gud själv är ren och sann, men människan kan alltid tvaga sig genom rannsakan och bättring.
Citera
2019-12-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nationalismen, till skillnad från islam, värnar ju om folkhemmet. Varför ska man ge sig på slampiga kvinnor om man inte samtidigt ger sig på slampiga män.

Jag är definitivt emot sexualiseringen av samhället, och dess lösryckta meningslösa förbindelser, men jag ser båda parter lika skyldiga.

Skillnaden med islam är att mannen har rätt att knulla runt, men kvinnan ska hålla sig exklusiv. Det ser jag som en skev fördelning. Då ser jag hellre män och kvinnor lika frigjorda.

Nationalism är inte synonymt med sosse-projektet folkhemmet.

Skampatrullen skammar män också, som vitriddare och runkgubbar.

Dock, män som skrevar i genomskinliga kalsonger (med barnen i bakgrunden) för att få likes av snusktanter verkar ej vara ett utbrett fenomen på Twitter.
Citera
2019-12-05, 09:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Mycket bra initiativ. Det finns ett dilemma här som bottnar i att nationalismen som modern rörelse delvis började som en utväxt från liberalismen. Nationstanken har inte i sig någon given syn på auktoritet, samhällsstruktur, naturliga roller med mera. Den kan lika gärna kombineras med liberala tankar om ledarskap underifrån - från folket och från individerna. Först framåt slutet av 1800-talet uppstod en egentlig nationalkonservatism, som kunde kombinera det nationella med en vertikal syn på värden och ledarskap. Ibland faller dagens nationalism, särskilt raslig och etnisk nationalism, tillbaka in i tankar om jämställdhet och individualism, och folk börjar tro att så länge man är svensk så är det fritt fram att leva hur dysfunktionellt som helst. Sverige har pga sin extrema amerikanisering varit särskilt ansatt av det här. Så det är välbehövligt att det fylls på med lite skoningslös konservatism som motkraft. Det auktoritära/konservativa måste komma först, nationalismen kommer sedan som en naturlig konsekvens av det.

Fetat, amerikanisering: Men hela trådstarten handlar ju om ett amerikanskt högerkristet, gammaltestamentligt (Egentligen judiskt med inslag av kristendom) fenomen. Det finns ingen nationell koppling till Sverige, svenskarna eller ens Européerna eftersom dessa "kristna" fördrevs från Europa till USA just för att de var så oeuropeiska. Hela TS och ditt inlägg handlar om utlandet; d.v.s. det har inget med svensk nationalism att göra. Det handlar mer om israelitisk nationalism för denna moral från USA har sitt ursprung i gamla testamentet. Judar var förbjuda i Sverige fram till 1700-talet men ni använder deras moral i er falska nationalism.
Citera
2019-12-05, 09:18
Medlem
Citat:
Vi behöver en tråd om detta fenomen. Några alternativhögerpersonligheter skapade detta genom att skamma kvinnor som horade ut sig på twitter. Det har lett till mycket diskussion. Hashtaggen #skampatrullen "trendar" på twitter.

Vad är era åsikter?

Personligen är jag positiv. Det är en betydligt mer fruktsam verksamhet än "clownvärlden" och "boomerkampen" vilket är de två senaste althögerprojekten.

Då antar jag att du ställer dig positiv även till sharialagar och applåderar islamister? Annars är du en hycklare av högsta rang.
Citera
2019-12-05, 09:30
Medlem
Härligt med lite hederskultur från extremhögern.

Bara för att ni försöker klä det i fina ursäkter så är det precis samma sak som extremistiska muslimer som ni hatar så mycket.

Tänk va? Ni är exakt likadana i grund och botten.

Tack för att ni visar det för allmänheten.
Citera
2019-12-05, 09:36
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashiskung
Nationalism är inte synonymt med sosse-projektet folkhemmet.

Skampatrullen skammar män också, som vitriddare och runkgubbar.

Dock, män som skrevar i genomskinliga kalsonger (med barnen i bakgrunden) för att få likes av snusktanter verkar ej vara ett utbrett fenomen på Twitter.
nej, fel av mig, man värnade om familjen. men man var inte så nogräknad med lössläpptheten på partidagarna då unga kvinnor uppmuntrades att skaffa barn för führern 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in