2019-12-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeinrichCuckert
lol, ett realiserande av 4chan-memen "thot patrol" alltså. Hade nog varit bäst att låta detta stanna på 4chan istället för att göra bort sig genom att leka sedlighetsrotel på Twitter.

Visst lever vi i ett översexualiserat samhälle, men problemet borde angripas på annat sätt om man verkligen skulle vilja få genomslag. Detta känns mer som något en sabotör skulle påheja för att orsaka lite bad optics.

Thot patrol handlade om faktiska fall av skattefusk vilket gjorde den nårgorlunda legitim.

Det ger ju inte dessa "skamliga" kvinnor mindre makt när Dulny och resten av flugmännen ägnar så mycket tid och kraft på dem. Har man vett i huvudet angriper man rimligtvis efterfrågan om man menar att göra något åt saken.
Senast redigerad av AgNO3 2019-12-04 kl. 23:17.
Citera
2019-12-04, 23:17
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphenl
Personligen tror jag inte det är positivt för någon att ligga runt varje helg men...

Jag tror heller inte att det är bra att sälja/dricka alkohol, jag tror inte det är bra att cigaretter säljs eller används, jag tror inte att västvärldens kosthållning är positiv för någon. Allt det leder till samhällsproblem och höga kostnader och onödigt lidande för barn, vuxna och landet i stort. Men det är ju ett jävla fritt land, där människor ska kunna fatta sina egna korkade beslut. Och vi får vinster av att människor har hög frihet, om man nu gillar den utveckling bekvämlighetsmässigt som skett senaste århundradet. Sen, trots allt som människor-inte kvinnor-människor ställer till med, så tycker du att det är enbart kvinnor behöver ha nån form av kontroll och styrsel för att de inte begriper sitt eget bästa.....nä.

Du har ju heller inte fattat någonting? Tror du "skampatruller" endast gäller kvinnor?

Detta kan appliceras på ALLT;

"Vi har ett problem med lössläppa kvinnor i Sverige."

- Skambelägg lättja och horeri - Lyft upp mammor och förebilder till kvinnor.

"Vi har ett problem med övervikt och fetma i Sverige."

- Skambelägg frosseri och övervikt - Främja sundhet och lyft fram förebilder för detta."

Osv osv, bara för att något är "okej" eller lättillgängligt så betyder inte det att det alltid kommer vara det, det är upp till folket att bestämma vad som är okej och inte okej. Som de flickor och kvinnor stod och hejlade Hitler på 30 och 40-talet kan deras barnbarn idag välkommna in antitesen till vad Hitler och NSDAP stod för. Bara ett exempel.
Citera
2019-12-04, 23:31
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi behöver en tråd om detta fenomen. Några alternativhögerpersonligheter skapade detta genom att skamma kvinnor som horade ut sig på twitter. Det har lett till mycket diskussion. Hashtaggen #skampatrullen "trendar" på twitter.

Vad är era åsikter?

Personligen är jag positiv. Det är en betydligt mer fruktsam verksamhet än "clownvärlden" och "boomerkampen" vilket är de två senaste althögerprojekten.

När man tror att världen inte kan bli mer vilsen i pannkakan.

Man kallar sig "althöger" och tar kraftigt avstånd från invandring av muslimer med ett återkommande huvudargument att en muslims värderingar kring kvinnor inte är förenligt med vad vi här i väst tycker. Sen sitter man och idkar samma vidriga beteende i egen alt-hög(er) person. "Althöger" och salafister borde bilda ett vänskapsförbund, finns knappast några andra grupper i dagens samhälle som har lika mycket gemensamt.

Bilden som målas upp av den västerländska kvinnan från "Althögern" är dock komiskt guld. Lite som att beskåda en tavla målad av en blind armlös mongloid då dessa allvetande herrar onekligen aldrig har haft så mycket som en vänskapsrelation till en kvinna. Istället baserar man sina tunga vetenskapliga argument om civilisationens förfall på grund av kvinnlig lösaktighet på den där blondinen från högstadiet som började röka gula blend, blev gravid och skaffade sig silikon i både bröst och läppar ungefär samtidigt. Utöver att denna kvinna aldrig har varit, och aldrig kommer bli, representativ för majoriteten av alla kvinnor, så har man som "Althöger"-demagog lärt sig allt man kan om kvinnor från att cyberstalka och gråtrunka över nämnda pärla till kvinnas instagramkonto, på incognito-mode givetvis! (l33t). Det är först när ångesten och självhatet efter avslutad självbesudling gör sig till känna som "Althöger"-manifesten börjar författas och de djupare sanningarna om det motsatta könet presenteras.

Efter varje "hora" man cyberstalkar och hatrunkar till sker samma procedur och vårt "Althöger"-geni börjar se ett mönster. Alla kvinnor är horor, eller i vart fall eftersträvar de rollen som hora då det är det enda sättet kvinnligt självförverkligande kan ske. Nickande klickar vår "Althöger"-hjälte sig in på nästa platinablonda profilbild med mycket hud, drar ner byxorna till anklarna och samma (slut)sats arbetas fram på pojkrummet.

Självuppfyllande profetior är de bästa profetiorna.
Citera
2019-12-04, 23:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Hur fan kan man bry sig om vad nån morsa lägger upp för bilder på sin twitter? Knappt någon visste ju vem denne Jenny var innan några grabbar började hänga ut henne. Internet har verkligen tagit fram det sämsta ur folk.
Citera
2019-12-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Du har ju heller inte fattat någonting? Tror du "skampatruller" endast gäller kvinnor?

Detta kan appliceras på ALLT;

"Vi har ett problem med lössläppa kvinnor i Sverige."

- Skambelägg lättja och horeri - Lyft upp mammor och förebilder till kvinnor.

"Vi har ett problem med övervikt och fetma i Sverige."

- Skambelägg frosseri och övervikt - Främja sundhet och lyft fram förebilder för detta."

Osv osv, bara för att något är "okej" eller lättillgängligt så betyder inte det att det alltid kommer vara det, det är upp till folket att bestämma vad som är okej och inte okej. Som de flickor och kvinnor stod och hejlade Hitler på 30 och 40-talet kan deras barnbarn idag välkommna in antitesen till vad Hitler och NSDAP stod för. Bara ett exempel.

Okej, om det är din poäng-att strategien är det du är positivt inställd till så igen-nej. Givetvis håller jag med om att det finns tillfällen när jag får sätta mina värderingar i förhållande till samhällsutvecklingen och fundera på att agera om det blir en kärnfråga för mig. Och igen, visst, det har varit tillfällen i historien när det varit ett fåtal som stått upp mot en större massa och haft en avvikande åsikt där man i framtiden hyllat dem. Så här landar det in i åsikt, jag tycker inte att det är rimligt att skambelägga kvinnor som ligger med flera män eller som Lägger upp avklädda bilder på internet. Jag tror heller inte att det är en fullödig förklaring (eller alls någon större del) till de förändrade familjestrukturerna som är idag jämfört med tidigare. Jag tror att kvinnans frigörelse var ofrånkomlig precis som männens frigörelse i form av jämlika villkor oavsett klass. Jag tror inte man löser de problem som finns idag genom att gå tillbaka till ett familjesystem som i mångt och mycket var negativt för människor generellt.
Citera
2019-12-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo

Man kallar sig "althöger" och tar kraftigt avstånd från invandring av muslimer med ett återkommande huvudargument att en muslims värderingar kring kvinnor inte är förenligt med vad vi här i väst tycker. Sen sitter man och idkar samma vidriga beteende i egen alt-hög(er) person. "Althöger" och salafister borde bilda ett vänskapsförbund, finns knappast några andra grupper i dagens samhälle som har lika mycket gemensamt.

Bilden som målas upp av den västerländska kvinnan från "Althögern" är dock komiskt guld. Lite som att beskåda en tavla målad av en blind armlös mongloid då dessa allvetande herrar onekligen aldrig har haft så mycket som en vänskapsrelation till en kvinna. Istället baserar man sina tunga vetenskapliga argument om civilisationens förfall på grund av kvinnlig lösaktighet på den där blondinen från högstadiet som började röka gula blend, blev gravid och skaffade sig silikon i både bröst och läppar ungefär samtidigt. Utöver att denna kvinna aldrig har varit, och aldrig kommer bli, representativ för majoriteten av alla kvinnor, så har man som "Althöger"-demagog lärt sig allt man kan om kvinnor från att cyberstalka och gråtrunka över nämnda pärla till kvinnas instagramkonto, på incognito-mode givetvis! (l33t). Det är först när ångesten och självhatet efter avslutad självbesudling gör sig till känna som "Althöger"-manifesten börjar författas och de djupare sanningarna om det motsatta könet presenteras.

Efter varje "hora" man cyberstalkar och hatrunkar till sker samma procedur och vårt "Althöger"-geni börjar se ett mönster. Alla kvinnor är horor, eller i vart fall eftersträvar de rollen som hora då det är det enda sättet kvinnligt självförverkligande kan ske. Nickande klickar vår "Althöger"-hjälte sig in på nästa platinablonda profilbild med mycket hud, drar ner byxorna till anklarna och samma (slut)sats arbetas fram på pojkrummet.

Jäklar vad du går igång på alla cylindrar.

Jag tycker detta är ett bra initiativ. Det ökar medvetenheten om att det bara är lösaktiga slynor som horar på nätet. Det är bra för barn att lära sig. Precis som att tatuering är något man inte bör göra.
Citera
2019-12-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgNO3
36 år gammal, ogift och barnlös. Äger varken bostad eller bil och delar hyresrätt med en '94 (pojkspoling) - att Dulny samtidigt approprierar all amerikansk chan-kultur bör särskådas under samma hashtag.
Jag har ingenting emot denna hashtag egentligen, degenereringen är total så i viss mån är det positivt.

Däremot så blir det så ofantligt infantilt när Dulny&co skall hålla på med sitt skämskudde-beteende, aaaalt-raaajt och sina svengelska utryck från coola big US of A.

Trodde Dulny var max 25 år när jag lyssnat på honom.

Men han är alltså ytterligare en av dessa barnlösa, ogifta män runt 40-strecket som mer än gärna sitter och predikar familjeideal och barnuppfostran.

Minns när Dulny satt och poddade själv i 2 timmar och mer eller mindre grät när tjejen dumpat honom. Väldigt beta, väldigt patetiskt.

Så helt okay hashtag, men det blir svårt med dessa typer bakom.
Springa och krika TOTT, HORA och dylikt likt en prepubertal tonåring är under allt värdighet.

Rata dessa luder till kvinnor istället och sprid det sinsemellan.
Deras beteende får konsekvenser redan idag av rent evolutionära skäl.

Uppfostra era döttrar rätt.
Skaffa döttrar och söner istället för att posta bilder på instagram när ni spänner er i spegeln med andra karlar, eller skryter om hur ni minsann läser "the republic" av Plato ( i hyresrätten ni delar med en annan karl )
Citera
2019-12-05, 00:00
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi behöver en tråd om detta fenomen. Några alternativhögerpersonligheter skapade detta genom att skamma kvinnor som horade ut sig på twitter. Det har lett till mycket diskussion. Hashtaggen #skampatrullen "trendar" på twitter.

Vad är era åsikter?

Personligen är jag positiv. Det är en betydligt mer fruktsam verksamhet än "clownvärlden" och "boomerkampen" vilket är de två senaste althögerprojekten.
Vad?
Vilken frukt avses?

Har jag fel, rätta mig gärna, men tanken är alltså att på individnivå, ytterligare påföra skuld och skam på redan utsatta judaiserade marginaliserade individer?
Medan grundorsaken till ovannämnda problematik, inte med ett ord ska nämnas?
Att fortsätta osynliggöra de vithatande folkmordshetsande subversiva judarna och hans medhjälpare, det baggebo1, det låter som talmudisk logik i mina öron.

Länk till eländet?
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2019-12-05 kl. 00:03.
Citera
2019-12-05, 00:07
Medlem
Citat:

Det är bara korkade SD-boomers (som t.ex. tror att somalier kan bli svenskar) som tycker att muslimernas kultur är ett huvudargument mot invandring. Europa är vårt, och vi ska inte bli utbytta vare sig av välanpassade eller mindre välanpassade invandrargrupper - svårare än så är det inte. Ärligt talat skiter jag i vad negrer och araber gör i sina egna länder, de hör inte hemma här oavsett. Trotts deras primitiva kultur är jag öppen för att lära mig saker av dem, någonting gör de ju trotts allt rätt då de är 1.8 miljarder individer på denna jord.
Citera
2019-12-05, 00:10
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Mycket bra initiativ.

Det finns ett dilemma här som bottnar i att nationalismen som modern rörelse delvis började som en utväxt från liberalismen. Nationstanken har inte i sig någon given syn på auktoritet, samhällsstruktur, naturliga roller med mera. Den kan lika gärna kombineras med liberala tankar om ledarskap underifrån - från folket och från individerna.

Först framåt slutet av 1800-talet uppstod en egentlig nationalkonservatism, som kunde kombinera det nationella med en vertikal syn på värden och ledarskap. Ibland faller dagens nationalism, särskilt raslig och etnisk nationalism, tillbaka in i tankar om jämställdhet och individualism, och folk börjar tro att så länge man är svensk så är det fritt fram att leva hur dysfunktionellt som helst. Sverige har pga sin extrema amerikanisering varit särskilt ansatt av det här. Så det är välbehövligt att det fylls på med lite skoningslös konservatism som motkraft. Det auktoritära/konservativa måste komma först, nationalismen kommer sedan som en naturlig konsekvens av det.

Det är bara att byta ut nationalismen mot islam och konservatism mot Muhammed - så är saken jihad
Citera
2019-12-05, 00:19
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:

Man kallar sig "althöger" och tar kraftigt avstånd från invandring av muslimer med ett återkommande huvudargument att en muslims värderingar kring kvinnor inte är förenligt med vad vi här i väst tycker.

Nu har du fått saker och ting om bakfoten. Det handlar om ras och inte om värderingar. Dvs det är ingen skillnad om det kommer kristna assyrier eller somalier hit. NA är inte contrajihadister. Sverige är svenskarnas land. Punkt.
Citera
2019-12-05, 00:20
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Det är bara korkade SD-boomers (som t.ex. tror att somalier kan bli svenskar) som tycker att muslimernas kultur är ett huvudargument mot invandring. Europa är vårt, och vi ska inte bli utbytta vare sig av välanpassade eller mindre välanpassade invandrargrupper - svårare än så är det inte. Ärligt talat skiter jag i vad negrer och araber gör i sina egna länder, de hör inte hemma här oavsett. Trotts deras primitiva kultur är jag öppen för att lära mig saker av dem, någonting gör de ju trotts allt rätt då de är 1.8 miljarder individer på denna jord.

Exakt så är det och det är inget konstigt med det. Sverige är vårt land och vi ska bestämma vårt folks öde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in