2019-12-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
En fråga till er lite mer kunniga.
Hur ser ni på att äta tramadol varannan dag? Sätter man sig i farozonen för att få en eventuell avtändning, eller är den där 1 dags pausen mellan varje användning tillräcklig för att bryta "cirkeln" så att man inte kan åka på en avtändning? Nu vet jag att varannan dag fortfarande är rätt ofta, men hur illa är det? Doser 200-300 mg max.
Ser det som ett jätte grattis till dig om du lyckas med det! Brukar till slut bli varje dag. Och dina låga doser brukar sluta i höga doser. Men till din fråga : du kommer inte få ngn särskild avtändning på den dosen, kanske lite nedstämdhet, o tankar på att, faan igår mådde jag ju såå mycket bättre! ☮
Citera
2019-12-02, 22:42
Medlem
11hourss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Som sagt väldigt individuellt. Skulle ej rekommendera dig att börja med tramadol, då du snabbt får upp tolerans, och det är mkt svårt att sluta med. Men ska du ändå testa, så hade jag startat med 100 ml på morgon och 100 ml eftermiddag /kväll. Aptiten tappar du snabbt. Men tänk på att tramadol ofta gör en förstoppad. Tjusningen med tramadol är att du nästan alltid funkar i vardagen på dem, inget som märks eller syns, så länge du inte överdoserar eller får ihop nån sjuk blandning av andra tabl el alkohol. Men tyvärr kommer snart inte denna dos räcka för dig, inom två veckor, högst, kommer du vilja ha mer, behöva mer, kroppen kommer behöva ha mer osv osv och 123 är du där fast. Det blir dyrt. Det är en mkt beroende framkallande drog. Ett välbehag du kan få i vardagen utan att ngn märker det på dig = livsfarligt kombination . Lycka till oavsett

Tack för svar och ärligheten!
Förstår helt att det egentligen är skitdumt och att det är lätt att fastna.
Ska absolut testa den dosen och se hur det går. För att hålla toleransen relativt låg så ska jag nog inte ta varje dag utan kanske varannan eller var tredje dag?
Kommer att känna efter beroende på hur mycket aptiten kommer tbx.

Är envis som fan och tror mig ha mycket lätt för att stå emot beroende mot droger, har alltid kunnat sluta när jag velat.
Men det visar sig ;-)

Kommer tillbaka om en någon är intresserad av resultat eller om jag om 2 månader trammar varje dag.

Tack igen för ditt svar!
Citera
2019-12-02, 22:59
Medlem
Fick 2 tabletter av en polare för ett tag sedan, 200mg styck och han sa att jag skulle klippa en på 4 och ta 50mg. Men läst gamla trådar och då pratar dom om att 150-250mg är bra första dosering. Ska man bara lyssna på polaren kanske?
Citera
2019-12-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11hours
Tack för svar och ärligheten!
Förstår helt att det egentligen är skitdumt och att det är lätt att fastna.
Ska absolut testa den dosen och se hur det går. För att hålla toleransen relativt låg så ska jag nog inte ta varje dag utan kanske varannan eller var tredje dag?
Kommer att känna efter beroende på hur mycket aptiten kommer tbx.

Är envis som fan och tror mig ha mycket lätt för att stå emot beroende mot droger, har alltid kunnat sluta när jag velat.
Men det visar sig ;-)

Kommer tillbaka om en någon är intresserad av resultat eller om jag om 2 månader trammar varje dag.

Tack igen för ditt svar!
Har du haft något missbruk /erfarenhet av droger tidigare? Får man fråga efter ålder? Hoppas verkligen du klarar det, ska bli spännande att följa! Som sagt tram är så jävla skönt, så jag är rädd du kommer gilla det lite föör mkt! När du märker att det funkar perfekt i vardagen, samt du tappar aptiten. Men jag håller på dig! ☿
Citera
2019-12-02, 23:58
Medlem
11hourss avatar
Citat:
Har du haft något missbruk /erfarenhet av droger tidigare? Får man fråga efter ålder? Hoppas verkligen du klarar det, ska bli spännande att följa! Som sagt tram är så jävla skönt, så jag är rädd du kommer gilla det lite föör mkt! När du märker att det funkar perfekt i vardagen, samt du tappar aptiten. Men jag håller på dig! ☿

Jag har rätt mycket erfarenheter, cannabis, LSD, extacy, mdma, kokain. Har hållt på sen jag var runt 16 ish och är 22- 26 idag.

Cannabis har jag haft perioder där jag hållt på dagligen men annars har jag kunnat hålla mig rätt stabil under åren. Haft sug för t.ex kokain men ändå kunnat hålla kontrollen och inte fastna i missbruk även fast det funnits framför näsan ( lol bokstavligen ) på mig. Samma med E. Som jag förövrigt älskar.

Nyfiken på den här drogen och se hur den påverkar mig. Tack för ditt förtroende!!!
Citera
2019-12-03, 01:39
Medlem
Thibideauxs avatar
Det florerar tramadol krka 200mg i blister här i norrort. De är runda och rosa (skulle bifogat bild om jag hade kvar några) och rätt mysiga. Men de är "retard" alltså depot, anser ni att man borde krossa och bomba dem eller ta dem som dem är?

För mig har det alltid vart så att 200mg är minsta möjliga för att få nån sorts effekt, 400mg är lite starkare, men om jag vill mysa satan måste jag upp i 600-1000mg. Så har det vart ändå sen man var pojkvasker, så beror inte direkt på tolerans.

Tror ni att jag bara är naturligt mer tolerant mot just tram?
Läser om folk som blir golvade av ynka 50mg, vilket är helt ofattbart för mig. Inget skryt men ärligt intresserad varför det är såna individuella skillnader i styrka.
Tacksam för svar, peace fellas
Citera
2019-12-03, 09:55
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thibideaux
Det florerar tramadol krka 200mg i blister här i norrort. De är runda och rosa (skulle bifogat bild om jag hade kvar några) och rätt mysiga. Men de är "retard" alltså depot, anser ni att man borde krossa och bomba dem eller ta dem som dem är?

För mig har det alltid vart så att 200mg är minsta möjliga för att få nån sorts effekt, 400mg är lite starkare, men om jag vill mysa satan måste jag upp i 600-1000mg. Så har det vart ändå sen man var pojkvasker, så beror inte direkt på tolerans.

Läser om folk som blir golvade av ynka 50mg, vilket är helt ofattbart för mig. Inget skryt men ärligt intresserad varför det är såna individuella skillnader i styrka.

Jag bor också i norrort, men just dom har jag aldrig sett här..🤔 Däremot på andra sidan stan vet jag att dom finns. Jag tycker dom hjälper mest mot min värk av alla tramadol ”man inte köper på apoteket” 🙏🏼 Jag tar dagligen Oxycodone men varvar med just dessa (då det är vad som funnits tillgängligt), och tycker dom fungerar toppen 👌🏼. Då tar jag ca 400-600mg tram och 50-60mg Oxycodone utspritt över en dag 👋🏼
Citera
2019-12-03, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Testa att smaka på en.. Känner ganska snabbt om det är tram..

Citat:
Vilken färg? Hur ser dem ut?

Dom är vita, mellan 5-7 mm gissar jag på, åt 4 st under dagen och vart stark påverkad.

Har en satans huvudverk idag också.
Tror dom va på 200mg men är så oerfaren så kan inte så mycket om ämnet. Men jag är lång och kraftig så borde inte blivit så svängd på 400 mg.

Det där med huvudvärken är konstigt också, aldrig fått det av fram tidigare och det var länge sen jag hade så ont i huvudet som jag haft under dagen,
Citera
2019-12-03, 16:33
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yke
Dom är vita, mellan 5-7 mm gissar jag på, åt 4 st under dagen och vart stark påverkad.

Tror dom va på 200mg men är så oerfaren så kan inte så mycket om ämnet. Men jag är lång och kraftig så borde inte blivit så svängd på 400 mg.

Det där med huvudvärken är konstigt också, aldrig fått det av fram tidigare och det var länge sen jag hade så ont i huvudet som jag haft under dagen,
Jag kan få huvudvärk dagen efter tramadol. Det kan bero mycket på att du har druckit för lite vatten och/eller ätit dåligt, vilket man ofta gör på opiater/opioider. Fått det av många olika tramadol sorter när jag misskött vätska och näring.
Och om du åt 4 st 200 mg, dvs 800 mg, är det inte konstigt alls att du har huvudvärk.
Senast redigerad av scheelino 2019-12-03 kl. 16:37.
Citera
2019-12-03, 23:58
Medlem
Citat:

Du har nog fått i dig 800 ml verkar det som! Det med huvudvärk känner jag igen från dem indiska, brukar vakna o ha så jävla ont, men går alltid över efter en Alvedon o två koppar kaffe.
Citera
2019-12-05, 00:10
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thibideaux

Dom trammen fick jag tag på i somras. Minns att de inte gav något rus alls, men de gjorde åtminstone så att jag inte kände avtändningssymptomen. För jag hade kört ett litet race den perioden. Men i russyfte så gjorde dom inte ett skit.
Citera
2019-12-05, 00:11
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:

Jag får alltid ont i huvudet dagen efter jag käkat tramadol. Tror det har att göra med att jag får så dålig sömn när jag är trammad, samt att jag också blir uttorkad och inte dricker så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in