Citat:
Ursprungligen postat av
Pontiac-Garage
Allt som relaterar till finans, dina internships under studietiden har inte en enorm betydelse för ditt karriärval utan det viktiga är att du får erfarenhet av analys. Internship inom equity research, corporate finance, etc. är en bra start. En annan bra grej är om du ser till att jobba upp en djupare sektorkunskap då man blir bättre på analys om man har en "favoritsektor" som du kan mkt om, i relation till att ha basic koll på vanliga värderingsmodeller.
Tack för snabbt svar, kollat runt på en del finans internships men alla intressanta inom corp och equity research är bara för studenter som kommit längre i sin utbildning. Men finns en del back office inom exempelvis fin tech för år ett. Ska jag söka dem för att bli mer intressant för nästa år?
Känner en enorm press att fixa arbetserfarenhet samtidigt som min ekonomiutbildning då jag läst skräckhistorier här på Flashback om nyexade som inte kan få jobb någonstans för att de inte har relevant erfarenhet. Känns också om det lätt kan bli en negativ spiral om man inte får något första året som är meriterande för andra årets internship vilket leder till att man missar det med, och sen sittar man där nyexad utan framtidsutsikter