Kacsynski skriver i sitt manifest.
"Det skulle till exempel vara en dålig strategi om revolutionärerna fördömde folkets konsumtionsvanor.Den vanliga amerikanen bör istället utmålas som ett offer för marknadsindustrin som lurat honom att köpa massa skräp han inte behöver.När det gäller strategi bör man undvika att att skylla på allmänheten"
Detta är min inställning till Skampatrullen.
Budskapet är bra men att några av hashtagen vapendragare går lite för långt när de "hänger ut" enskilda personer.
Att frågan bör lyftas är självklart och denna tråd bevisar det då den kryllar av postmoderna nihilister som är skolade av Horkheimer,Adorno och Freud.
Här är ett skolexempel av Weedisseet.
Citat:
Ursprungligen postat av
weedissweet
Vem fan bryr sig om vad kvinnor gör eller inte gör? Sånt är till för muslimer och annat religiöst skräp.
Väx upp och sluta tro att någon bryr sig om vad ni tycker om "moral".
Allt har tydligen samma giltighet och värderingar är sociala,subjektiva produkter.
En av Frankfurtskolans mest inflytelserika tänkare (Adorno) skriver i Upplysningens dialektik följande.
"Upplysningens moralläror vittnar om den hopplösa ambitionen att i den försvagade religionens ställe finna en intellektuell grund för att härda ut samhället när egenintresset inte räcker till"
Men för att vända mig direkt till Weed om vem fan som bryr sig?
Jag skulle hävda att dagens Paradise Hotel-kultur är en riktig kvinnofälla.
(Kvinnor med flera sexpartners mår oftare sämre)
https://www.nber.org/papers/w10499
Citat:
Ursprungligen postat av
Gladiator
Bara ännu ett bevis på hur nära extremhögern, extremvänstern och islamisterna står varandra. Om detta är negativt eller positivt överlåter jag till andra att uttala sig om.
Då var det dags för
Les extrêmes se touchen igen detta sömnpiller verkar aldrig ta slut.
Även om det finns en liten sanning i det, så är det genant att behöva läsa det om och om igen.
Jag vet inte om du är en sk "Sverigevän"(?) men samma åsikt hör man ofta från det hållet.
Vad det bevisar är snarare hur nära Sverigevänner står P3,FI och hela det vänsterliberala etablissemanget.