2019-12-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Exakt. Det är det jag menar. Anledningen till att liket inte kunde identifieras med detsamma hade inget att göra med att specifikt huvudet var sönderslaget utan för att den varit ute i naturen i 5 dagar och genomgått de processer du skriver om här.

Hej @Rosamund

Tack för svar

Då vet jag att du har förstått utifrån det jag tidigare skrivit inom mitt inlägg gällande L*na Wesstr*m:s då avlidna kropp bakom bullerplanket.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-04, 14:12
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Först trodde jag att det var någon (ducell) som hade hittat på texten och lagt ut den på nätet, men sedan lyssnade jag på låten och det verkade ju faktiskt stämma. Tänkte då att låten på Youtube måste vara en fakeinspelning som någon hade producerat och lagt ut för att skoja, men hittade sedan andra inspelningar och Carola sjunger samma sak där.
Texten till "14 maj" (det datum då LW försvann):

Så antingen är Carola Häggkvist synsk, eller också är det här ett rent sammanträffande. Jag lutar starkt åt det senare. Lite spännande dock att Carola, som hade kopplingar till Livets Ord, sjunger en låt som i stora drag beskriver (enligt en amatörmässig musikvideo) samma händelseförlopp som den kristna profetissan Dahlström (MD) beskrev efter en syn hon skall ha fått i en bönekedja som anordnades när LW försvann. Även här handlade det alltså om män som i bil för bort en kvinna mot hennes vilja, och även Dahlström sade sig ha (eller åtminstone ha haft) kopplingar till Livets Ord.

Någon som vet om Carola någon gång har gjort anspråk på att ha profetiska gåvor?

Vill även visa att Carola åkte skidor..det var då hon blev troende gå in på Wikipedia och läs..vet inte hur jag infogar en skärm dump
.
Citera
2019-12-04, 14:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Svaret var till Snoris, inte till dig.

https://www.flashback.org/p69492418#p69492418

Ok, trodde inte mina inlägg skulle leda till diskussioner och bli missuppfattade. Så man känner en viss skuld.

Det är alltså ingen stor sak egentligen, jag ville påpeka att LimeTime har ändrat från "huvudet" till "kroppen". Hen fick frågor en dag i tråden om skadorna på huvudet och om det var bara där våldet skett och då ändrade LimeTime till att hens källa nog egentligen menade hela kroppen. Det är detta jag kallar dementi.
Jag var nog otydlig.

Jag ville inte att tråden ska tro att bara huvudet var sönderslaget, när du skrev ett inlägg och bara nämnde huvudet och inget om kroppen.
Citera
2019-12-04, 15:56
Medlem
Citat:
I media har åklagaren enbart sagt våld mot kroppen (vilket borde kunna inkludera huvudet), men enligt @LimeTimes källor hade huvudet utsatts för mycket grovt våld. Det utesluter inte att även övriga kroppen har utsatts för våld, eftersom LimeTime inte pratar om annat än huvudet.

Aftonbladet 26/9-19:
" Hon hade dödats med kraftigt våld mot kroppen, enligt åklagare Åsa Hiding."

Vi kan väl hoppas att Limetime kan komma tillbaka till tråden för att klargöra det här. Som sagt, jag har inget minne alls om att Limetime skulle ha tagit till baka detta.

Precis.

Att åklagaren säger "kraftigt våld mot kroppen" är helt i sin ordning, eftersom hon kanske av utredningstekniska skäl inte vill uttala sig specifikt om just huvudet. Som ju faktiskt sitter på kroppen...

...och att våld mot huvudet, särskilt mot ansiktet, tyder på något personligt. Att utplåna offret, att få tyst på offret.

Som vi kan se i fallet Lotta, där MJ med sina bara händer slog sönder hennes ansikte och huvud.
Citera
2019-12-04, 16:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis.

Att åklagaren säger "kraftigt våld mot kroppen" är helt i sin ordning, eftersom hon kanske av utredningstekniska skäl inte vill uttala sig specifikt om just huvudet. Som ju faktiskt sitter på kroppen...

...och att våld mot huvudet, särskilt mot ansiktet, tyder på något personligt. Att utplåna offret, att få tyst på offret.

Som vi kan se i fallet Lotta, där MJ med sina bara händer slog sönder hennes ansikte och huvud.

Säkert var det så att Åkl sa kraftigt våld mot kroppen för att inte någon ska misstänkta att hon egentligen menade huvudet. (Som sitter på kroppen)
Om hon hade sagt kraftigt våld mot foten så går det väl tolkas som att nacken var sönderslagen?

Är inte detta ett utmärkt exempel på hur ni misstolkar, vantolkar, fultolkar, fixar och trixar med uppgifter för att få dom att stämma med nån galen idé om bestialiska män ni inte har förmågan att ta er ur?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-04 kl. 16:53.
Citera
2019-12-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Säkert var det så att Åkl sa kraftigt våld mot kroppen för att inte någon ska misstänkta att hon egentligen menade huvudet. (Som sitter på kroppen)
Om hon hade sagt kraftigt våld mot foten så går det väl tolkas som att nacken var sönderslagen?

Är inte detta ett utmärkt exempel på hur ni misstolkar, vantolkar, fultolkar, fixar och trixar med uppgifter för att få dom att stämma med nån galen idé om bestialiska män ni inte har förmågan att ta er ur?

Vilka "ni"? Du får gärna säga "du" till mig. Jag tillhör inte någon särskild gruppering. Men kanske gör DU det?
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-04 kl. 17:37.
Citera
2019-12-04, 18:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
I media har åklagaren enbart sagt våld mot kroppen (vilket borde kunna inkludera huvudet), men enligt @LimeTimes källor hade huvudet utsatts för mycket grovt våld. Det utesluter inte att även övriga kroppen har utsatts för våld, eftersom LimeTime inte pratar om annat än huvudet.

Aftonbladet 26/9-19:
" Hon hade dödats med kraftigt våld mot kroppen, enligt åklagare Åsa Hiding."

Vi kan väl hoppas att Limetime kan komma tillbaka till tråden för att klargöra det här. Som sagt, jag har inget minne alls om att Limetime skulle ha tagit till baka detta.
Du har rätt; ingen dementi av LimeTime. Här nedan några av LimeTimes inlägg i kronologisk ordning:
Citera
2019-12-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det har diskuterats om NW:s alibi, du menar att han har ett vattentätt sådant. Det kan vara så att han har det, även om det är just du som påstår det.

Det du skriver om Kevinfallet ovan tyder dock på att dina utsagor inte alltid är att lita på.

Jag kände med mycket stor kraft inom mig, att så fort jag nämnde namnet Kevin, så dyker @MrBarnaby upp, och så blev det, skulle du vilja peka på [skriftligen] den utsagan som är osannfärdigt framförd av mig ?

Vad som anbelangar NW, så vet jag med fullständig säkerhet att vederbörande har ett vattentätt alibi för det då aktuella tillfället gällande den sena Måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 då ifrågavarande:s moder brutalt och hänsynslöst bringades om sitt liv bakom ett bullerplank genom dödsmisshandel.

Nu undrar jag vidare sagt om du har glömt bort, eller helt enkelt sido-satt, att den tidigare mordmisstänkte SD plötsligt hämtades in av en hel insats-styrka och för att sedan därnäst häktas på sannolika skäl för att ha bragt den då 45- åriga trebarns-modern LW om livet ?

Är det bekant för @MrBarnaby att den mordmisstänkte SD fortfarande sitter häktad på sannolika skäl, eller har du också börjat att fixera dina tankar på NW som den egentlige Gärningspersonen ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-04, 19:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du har rätt; ingen dementi av LimeTime. Här nedan några av LimeTimes inlägg i kronologisk ordning:
Att köttätande djur kalasat på speciellt ansiktet då vi har flest exponerade öppningar där är lika säkert som att Limetime eller hennes uppgiftslämnare (om hon inte fick uppgifterna från rättsläkaren) genom okulärbesiktning inte kunnat avgöra vad djur & natur respektive mördaren gjort med huvudet. Vi får nog invänta rättsläkarens utlåtande.

2018-07-12, 04:50
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Vet inget om själva kroppen mera än att den var illa tilltygad. Vilket kan bero på kraftigt yttre våld alternativt påverkan av djur och tiden den låg oskyddad.
2018-07-12, 16:22
Citat:
Självklart så är ju rättsläkarens intyg avgörande och intressant. Men på frågan om jag visste någonting om kroppen svarade jag den informationen jag har efter en okulärbesiktning.
2018-07-31, 23:21
Citat:
Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen.
Citera
2019-12-04, 19:17
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag kände med mycket stor kraft inom mig, att så fort jag nämnde namnet Kevin, så dyker @MrBarnaby upp, och så blev det, skulle du vilja peka på [skriftligen] den utsagan som är osannfärdigt framförd av mig ?

Vad som anbelangar NW, så vet jag med fullständig säkerhet att vederbörande har ett vattentätt alibi för det då aktuella tillfället gällande den sena Måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 då ifrågavarande:s moder brutalt och hänsynslöst bringades om sitt liv bakom ett bullerplank genom dödsmisshandel.

Nu undrar jag vidare sagt om du har glömt bort, eller helt enkelt sido-satt, att den tidigare mordmisstänkte SD plötsligt hämtades in av en hel insats-styrka och för att sedan därnäst häktas på sannolika skäl för att ha bragt den då 45- åriga trebarns-modern LW om livet ?

Är det bekant för @MrBarnaby att den mordmisstänkte SD fortfarande sitter häktad på sannolika skäl, eller har du också börjat att fixera dina tankar på NW som den egentlige Gärningspersonen ?

Mvh/ @JokerMannen
MV har skrivit att NW var och sov hos UW den aktuella kvällen/natten så jag antar det är det du menar är alibit.

(Kevinfallet diskuterar jag gärna i Kevintråden)
Citera
2019-12-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
MV har skrivit att NW var och sov hos UW den aktuella kvällen/natten så jag antar det är det du menar är alibit.

(Kevinfallet diskuterar jag gärna i Kevintråden)

1: ) Det finns vissa tråd-deltagare som framfört inom tråden, att NW vistades inom Fadern:s hem under den då aktuella mord-natten, så som själva mord-tillfället.

2: ) Det finns även andra tråd-deltagare som påstår och framför det motsatta, det vill säga, att NW skulle ha tillbringat natten hos modern och då, tillsammans med de övriga två barnen.

Vad som då anbelangade NW:s vattentäta alibi, så handlar detta om någonting helt annat än det du antar, jag vet att NW över huvud taget inte kan, ha haft med mordet att göra.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-04, 19:42
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att köttätande djur kalasat på speciellt ansiktet då vi har flest exponerade öppningar där är lika säkert som att Limetime eller hennes uppgiftslämnare (om hon inte fick uppgifterna från rättsläkaren) genom okulärbesiktning inte kunnat avgöra vad djur & natur respektive mördaren gjort med huvudet. Vi får nog invänta rättsläkarens utlåtande.
Frågan gällde en ev dementi från LimeTimes sida. Av historiken att döma finns inget som talar för det påståendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in