2019-12-04, 15:15
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanusBanus
Du gör en stor grej av att MGMs etnicitet är just kurdiskt.
Visst, som kurd kan jag erkänna att det pga flera faktorer florerar en hel del psykiskt sjuka bland oss. De typerna är dock rätt enkla att känna igen. Som du sa, en 5 minuters konversation räcker.

Vad jag däremot finner lite ironiskt eller lömskt är att du skriver detta som assyrier. Frekvensen av mental ohälsa och psykopati är också extremt högt bland assyrier, jämfört med bland svenskar. Den assyriska kulturen skapar också extrem svartsjuka och kontrollerande män, vilket inte kan ha undgått dig. Det är inte heller svårt att hitta fall där syrianer eller assyrier mördat (ex)flickvännen eller (ex)frun.
Carla blev mördad av sin syrianska exman när hon började dejta en turk, som tycks ha varit mycket mer stabil än honom.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kv6dG5/fem-dodade--pa-en-manad
Syrianska prästsonen Bobel kastade ner exfrun från balkongen.
https://www.expressen.se/nyheter/han-kastade-sin-fru-fran-balkong-jagas/
Assyriern Sargon Edward Iskandar mördade frun och två barn.
(FB) Misstänkt trippelmord i lägenhet, Västra Frölunda Göteborg 2/9 2018

Dessa är bara de fall som jag känner till sen innan - det finns säkert en hel del andra - men redan vid tre är det överrepresentation.
Sociopati och våldsamt beteende är mycket mer förekommande bland MENA-, Kaukasien- och Balkan-folkslag än bland nordeuropéer, och assyrier är inte nåt undantag.

Vill man minimera risken att ens dotter mördas eller misshandlas av sin pojkvän/man så ska man utesluta assyrier med.

Själv tycker jag att det är mycket sundare och mer effektivt att se det individuellt. Martin Jonsson, Bobel och Tishko-typen är inte alltför svåra att känna igen och de finns inom alla etniciteter, även om proportionerna skiljer sig åt enormt. Det handlar dock inte bara om att känna igen typerna, utan även att ha självkänslan och livsglädjen för att hålla sig borta ifrån dem. Många av dessa tjejer vet om riskerna de utsätter sig för. Det handlar om självdestruktivitet, "daddy issues", låg självkänsla, trasig bakgrund osv. Tar man hand om sina barn och har man själv bra gener så brukar det ordna sig för barnen också.

Herregud, att du ens orkade skriva ner allt detta! All cred till dig! Är inte heller förvånad om killen är syrian som skriver detta om kurder.
Citera
2019-12-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Var bodde Wilma då? Vem tog hand om henne? Varför kan ingen svara på detta?

"Stenkoll" är det väl ingen som har efterfrågat men att förvänta sig att man åtminstone någon gång varje dygn skall veta var ens minderåriga dotter befinner sig känns rimligt tycker jag.

Wilma var hemmahörande i Lysekils kommun.
Men på grund av studier kan jag tänka mig att hon pluggade i Uddevalla då det är närmsta storstad som har andra utbildningar än lysekil har.
Trotts att det inte är så långt till Uddevalla från Lysekil tar det lång tid pga färja.
Kan föreställa mig att hon haft nått studentboende till en början innan hon träffade denna dåre.
Kan aldrig tänka mig att han varit ensam om detta. Minst EN person till är delaktig.
MGMs far ev någon annan släkting till är garanterat inblandade!

Kan bara säga till er som spekulerar i föräldrarna.
Helt normala Svenssons som jobbar och sliter.
Pappan har alltid varit en laglydig medborgare. Driver eget företag och är riktigt duktig på sitt arbete han utför.
Mamman har enligt tidigare kommentar andra barn som har behov.
Citera
2019-12-04, 15:34
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanusBanus
Du gör en stor grej av att MGMs etnicitet är just kurdiskt.
Visst, som kurd kan jag erkänna att det pga flera faktorer florerar en hel del psykiskt sjuka bland oss. De typerna är dock rätt enkla att känna igen. Som du sa, en 5 minuters konversation räcker.

Vad jag däremot finner lite ironiskt eller lömskt är att du skriver detta som assyrier. Frekvensen av mental ohälsa och psykopati är också extremt högt bland assyrier, jämfört med bland svenskar. Den assyriska kulturen skapar också extrem svartsjuka och kontrollerande män, vilket inte kan ha undgått dig. Det är inte heller svårt att hitta fall där syrianer eller assyrier mördat (ex)flickvännen eller (ex)frun.
Carla blev mördad av sin syrianska exman när hon började dejta en turk, som tycks ha varit mycket mer stabil än honom.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kv6dG5/fem-dodade--pa-en-manad
Syrianska prästsonen Bobel kastade ner exfrun från balkongen.
https://www.expressen.se/nyheter/han-kastade-sin-fru-fran-balkong-jagas/
Assyriern Sargon Edward Iskandar mördade frun och två barn.
(FB) Misstänkt trippelmord i lägenhet, Västra Frölunda Göteborg 2/9 2018

Dessa är bara de fall som jag känner till sen innan - det finns säkert en hel del andra - men redan vid tre är det överrepresentation.
Sociopati och våldsamt beteende är mycket mer förekommande bland MENA-, Kaukasien- och Balkan-folkslag än bland nordeuropéer, och assyrier är inte nåt undantag.

Vill man minimera risken att ens dotter mördas eller misshandlas av sin pojkvän/man så ska man utesluta assyrier med.

Själv tycker jag att det är mycket sundare och mer effektivt att se det individuellt. Martin Jonsson, Bobel och Tishko-typen är inte alltför svåra att känna igen och de finns inom alla etniciteter, även om proportionerna skiljer sig åt enormt. Det handlar dock inte bara om att känna igen typerna, utan även att ha självkänslan och livsglädjen för att hålla sig borta ifrån dem. Många av dessa tjejer vet om riskerna de utsätter sig för. Det handlar om självdestruktivitet, "daddy issues", låg självkänsla, trasig bakgrund osv. Tar man hand om sina barn och har man själv bra gener så brukar det ordna sig för barnen också.
Undrar hur det ser ut rent statistiskt för styckmord i landet..
Etnicitet och kön på den skyldiga men det är ju som du skriver. Att det finns hos alla initciteter.
Tycker ändå det vore intressant att veta eftersom många reagerar mer på mördarens etnicitet än själva offret och brottet
För övrigt, bra skrivet av dig
Senast redigerad av Bambambi 2019-12-04 kl. 15:35. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-04, 15:42
Medlem
Några härinne krånglar till de så förbannat, blandar in kultur och hjälp av andra och fan och hans moster
Citera
2019-12-04, 15:43
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Zilvereko undrar varför W gått hem till MGM.s pappa för att prata av sig när hon och MGM tjafsat.
Det kan bero på att hennes egen familj (båda pappans och mammans nya familjer) bor längre bort
och att det var enklare att gå hem till MGM:s pappa.

Varför skulle W göra det när hon står sin syster nära? Varför är det inte MGM som går hem till sin pappa? Dessutom är det långt för en sjuttonåring att gå så långt som det är från W:s lgh och MGM:s pappas lgh. Dessutom skjutsde MGM:s pappa henne tillbaka till W:s lgh med bil. Vad är det som säger att W och MGM:s pappa inte träffades vid Walkesborgsbadet tex, lättare att MGM:s pappa tog bilen dit och W går dit. Låter mer tonårings tänk att inte gå så långt.
Citera
2019-12-04, 15:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Advokaten får inte säga ett knyst vilket man förstår från polisens sida yppandeförbud, han får heller ej ta emot hälsningar eller annat utifrån.. vilket han kanske hade räknat med, nu vill han föra talan för han vill ha ut ett budskap, som ändå inte kommer ut då de lär bli inom stängda dörrar!

ett alternativ är att han vill säga det han vet om allt, så arbetet med en rättegång kan starta, dvs utan kropp, kanske han vill bli dömd innan kroppen hittas? Kommer tusen tankar och anledningar i knoppen nu.

Har han inte insett att själva förhandlingen sker bakom lyckta dörrar?

Visserligen är ju början och slutet på förhandlingen offentlig. Kanske planerar han få ut nåt där? Kanske vill han se familjen eller klanen, ifall de nu kommer att närvara? De har ju inte sett sitt ättelägg på 2 veckor. Vågar sig verkligen den misstänkte pappens dit kan man undra...

Fick mig att tänka på psykopaten/ubåtskaptenen/raketbyggaren Peter Madsen, han ville ha öppna dörrar för att få möjlighet att berätta SIN version vid häktningsförhandlingen...
Citera
2019-12-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Några härinne krånglar till de så förbannat, blandar in kultur och hjälp av andra och fan och hans moster

Det är väl det mesta man kan göra i dagsläget - spekulera. Just kultur och hjälp av andra känns rätt angeläget i just det här fallet.
Citera
2019-12-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scandinavium
Det är väl det mesta man kan göra i dagsläget - spekulera. Just kultur och hjälp av andra känns rätt angeläget i just det här fallet.

Älskar olika teorier. Men är GM troende överhuvudtaget? och varför ska han ha hjälp av andra?
Citera
2019-12-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocca77
Wilma´s mamma är inte missbrukare, däremot så har de två kroniskt sjuka barn hemma som tar upp mycket tid.
Jag har sagt det tidigare, Wilma hade en bra relation med mamman och hon har inte drivit vind för våg.
Men vad gjorde du när du var 17 år? Hade dina föräldrar stenkoll på dig?

Hade hon verkligen det? Känns inte som denna tjej haft någon tillsyn i vardagen av sina föräldrar. Även rätt skyddslös och utan vardaglig emotionell omsorg. Hon blev inte anmäld försvunnen på fyra dagar. Fyra dagar är lång tid vilket får mig att tro att dessa föräldrar inte hade förmågan eller omsorgen att bry sig om var deras dotter var på dagarna eller på kvällar och nätter.

Känslan av en ungdom som drivit runt förstärks också när ni som tar föräldrarna i försvar, du mamman i detta fall, inte ens klarar av att svara på följdfrågor. Var bodde W och hos vem ?
Citera
2019-12-04, 15:51
Medlem
Citat:
Älskar olika teorier. Men är GM troende överhuvudtaget? och varför ska han ha hjälp av andra?

Han är från något KDP dominerat område, de är väldigt konservativa oftast. Väldigt lika republikaner om det ger dig någon bild. I modern tid skiter de i religion, speciellt den yngre generationen och speciellt om de är från Erbil. I Duhok är de lite strängare.
Citera
2019-12-04, 15:51
Bannlyst
Citat:

Behöver inte handla om troende utan om kultur. Kolla in Balkan killar som är på samma nivå i sjuklighet med svartsjuka och diverse andra sociopatiska och narcissistiska drag. Det är just kulturdelen att tro de är bättre än andra.
Citera
2019-12-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntegreradBabbe
Han är från något KDP dominerat område, de är väldigt konservativa oftast. Väldigt lika republikaner om det ger dig någon bild. I modern tid skiter de i religion, speciellt den yngre generationen och speciellt om de är från Erbil. I Duhok är de lite strängare.

Fattar hur du tänker o så. Men tror inte han hade såna tankar. Utan detta är mer dödlig svartsjuka. Vi har sett de förut o ser de igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in