2019-12-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnEasy
Hum.. Trodde det bara var de iconer som finns tillgängliga man rullade på då.. Men det kanske är alla spelare och alla versioner? Isf kändes det frestande. Vill ju ha Maradona ffs

Dock har jag dålig pack-luck just nu. Gjorde den här 2 TOTW's för 1 TOTW och fick en ännu sämre. Allt i sin ordning

Det är alla baby icons, så du kan få pelé, maradona och gullits baby
Citera
2019-12-03, 20:58
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Det är alla baby icons, så du kan få pelé, maradona och gullits baby

Åh... Men... jag kan även få en baby Schmeichel. Då har jag slitit GRIS för en målvakt som knappt platsar i laget
Citera
2019-12-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnEasy
Åh... Men... jag kan även få en baby Schmeichel. Då har jag slitit GRIS för en målvakt som knappt platsar i laget

Troligast blir de ju så 😂
Citera
2019-12-04, 00:49
Medlem
Har gjort tre stycken baby icon och fått följande Pep guardiola, shevchenko och M.owen... sen från packs jag har öppnat så har ja lyckats fått handelsbar kdb inform pch baby emilio butrecano (stavning).
Citera
2019-12-04, 09:29
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Någon som vet varför min "vanliga" trupp helt plötsligt förvandlar sig till en koncepttrupp titt som tätt? Jävligt irriterande.

Om du säljer någon i din trupp så blir den en koncepttrupp då det finns en spelare kvar där som du ej äger. Byt ut han mot någon du har i klubben så blir det en vanlig trupp igen.
Citera
2019-12-04, 17:56
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Om du säljer någon i din trupp så blir den en koncepttrupp då det finns en spelare kvar där som du ej äger. Byt ut han mot någon du har i klubben så blir det en vanlig trupp igen.

Tack som fan för svaret! Nu är jag med!
Citera
2019-12-05, 07:18
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Tack som fan för svaret! Nu är jag med!

Lugnt! Va själv jävligt irriterad innan jag fattade varför min trupp hela tiden blev koncept.
Gjorde nya trupper ett gäng gånger innan jag fattade
Citera
2019-12-05, 20:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Slog till och köpte spelet på Black Friday för att... ptja, fotboll är ju kul. Första intryck:

1. Squad-management och SBC - om möjligt ännu plottrigare än förr. Att göra en Sbc från noll innebär att gå mellan Sbc och Transfermarknaden, och det är ett ständigt tryckande. Att applicera rätt consumable är ett jävla klickande. Borde de inte lärt sig? Snabba menyer, minimalt med väntetid, enkelt att behålla filter eller last item used när man går mellan menyer. Att göra en sbc kan vara en timmes jobb, beroende på ambitionsnivån att få ner kostnaden.

2. Paketöppningar - när ska speltillverkare förstå att det kvittar hur flashig animation de gjort, ska en spelare se den tusentals gånger blir den otroligt tråkig? Det ska gå snabbt, mindre grafiskt glitter. Visst, en liten specialare när man får en walkout är helt ok, men det är bara tradigt som det är nu.

3. Gällande gameplay är juryn fortfarande in session - men några saker har jag noterat. Driven shot från op till totalt värdelöst? Vore inte första gången de nerfar sönder något som varit lite för effektivt (hej Chipped through ball). Varför har de ändrat vissa knappar på fasta? Brukar ofta kalla till mig en gubbe på fasta, att de bytt knapp verkar totalt meningslöst.

Vad är syftet med de blå UCL-korten? Verkar vara helt meningslösa, annat än grafiskt lull?

Jag tror det blir en väldigt casual vända för mig detta. Har 40k coins nu och 300 spelare i klubben, trots att jag löst Sbc och fått paket till värde av 200k+ har jag inte packat någon if eller med mer än 83 i overall. Blir väl att spela med budgetlag och enkelt lösta futmas sbcs och se hur långt det räcker.
Citera
2019-12-05, 23:34
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Slog till och köpte spelet på Black Friday för att... ptja, fotboll är ju kul. Första intryck:

1. Squad-management och SBC - om möjligt ännu plottrigare än förr. Att göra en Sbc från noll innebär att gå mellan Sbc och Transfermarknaden, och det är ett ständigt tryckande. Att applicera rätt consumable är ett jävla klickande. Borde de inte lärt sig? Snabba menyer, minimalt med väntetid, enkelt att behålla filter eller last item used när man går mellan menyer. Att göra en sbc kan vara en timmes jobb, beroende på ambitionsnivån att få ner kostnaden.

2. Paketöppningar - när ska speltillverkare förstå att det kvittar hur flashig animation de gjort, ska en spelare se den tusentals gånger blir den otroligt tråkig? Det ska gå snabbt, mindre grafiskt glitter. Visst, en liten specialare när man får en walkout är helt ok, men det är bara tradigt som det är nu.

3. Gällande gameplay är juryn fortfarande in session - men några saker har jag noterat. Driven shot från op till totalt värdelöst? Vore inte första gången de nerfar sönder något som varit lite för effektivt (hej Chipped through ball). Varför har de ändrat vissa knappar på fasta? Brukar ofta kalla till mig en gubbe på fasta, att de bytt knapp verkar totalt meningslöst.

Vad är syftet med de blå UCL-korten? Verkar vara helt meningslösa, annat än grafiskt lull?

Jag tror det blir en väldigt casual vända för mig detta. Har 40k coins nu och 300 spelare i klubben, trots att jag löst Sbc och fått paket till värde av 200k+ har jag inte packat någon if eller med mer än 83 i overall. Blir väl att spela med budgetlag och enkelt lösta futmas sbcs och se hur långt det räcker.

Packluck är inget du ska räkna med i detta spelet. Har lirat alla WL sedan starten ,alltid fått Guld1/2 rewards , gjort alla sbcer som generar bra packs etc spelat en del draft och fått mkt packs där också. Vet inte hur många veckor som passerat men ja , inte packat ett kort över 100k. Fick Hazard i player picks men kan ju inte sälja honom direkt. Men det kvittar nästan att man ej får bra packs när det är relativt enkelt att göra coins på spelet ändå. Som tidigare år har man lite roligare att sitta i menyerna och pyssla.
Citera
2019-12-06, 00:04
Medlem
UnEasys avatar
Lutar mer och mer åt Gerrard på icon swop. Eller kan man spara de här man fått och tradea in en fetare i en ny icon swop efter nyår?
Citera
2019-12-06, 01:10
Avslutad
Jag får verkligen bara crap spelare på dom packs jag köpt denna säsong, har nog köpt ett 20 tal packs och fått typ bara 82 ratade spelare som bäst, sämsta utdelningen någonsin i ett Fifa. Jag brukar iaf få en hyfsad spelare vart 10-20 pack ungefär annars, glad att jag iaf inte köpte Ultimate Edition denna säsong som tidigare.
Ska mycket till att jag köper något pack igen av dom coins man tjänar på division rivals, mer värt att köpa spelare som kan stiga i värde då.
Citera
2019-12-06, 08:29
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag får verkligen bara crap spelare på dom packs jag köpt denna säsong, har nog köpt ett 20 tal packs och fått typ bara 82 ratade spelare som bäst, sämsta utdelningen någonsin i ett Fifa. Jag brukar iaf få en hyfsad spelare vart 10-20 pack ungefär annars, glad att jag iaf inte köpte Ultimate Edition denna säsong som tidigare.
Ska mycket till att jag köper något pack igen av dom coins man tjänar på division rivals, mer värt att köpa spelare som kan stiga i värde då.

Gissar att det är pga det är så få spelare på PC men det rasar in bra spelare för mig. Poppat två bale bara på gratispack i veckan. Fått Auba, Suarez, Koulibaly mf.
I fjol eller förrfjol drog jag 3x TOTS Firminho utan att lägga in en krona.

Kom till PC's vackra värld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in