2019-12-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasspamatte
Hennes telefon slutade fungera vid ca 11:15 den dagen (för mig stod tidigare i tråden). Enligt vittne lämnade hon lägenheten med grårocken ca 10:30. Svårt se det hända med den tidsaspekten. Tror även tiden för när telefonen slutade fungera, är tiden som hon hamnade i vattnet, av någon anledning.
Inte heller någon plats du dumpar någon på med bil.
Vittnet släktingen sa att personen var stor och bar en grå-täckkappa. Kan väl tyda på att det är en kvinna, personen torkade av cykelsadeln, typiskt kvinnor, trots att hon satt inte upp på sadeln, utan torkade av den rutinmässigt.
Finns det täckkappor för män ? vittnet sa väl inte att den stora personen bar grå rock ?
Citera
2019-12-03, 23:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas verkligen att den/de skyldige/skyldiga åker fast.

Citat:
Ursprungligen postat av jestriTs
R.I.P Emilia! ♥️

Hoppas verkligen den skyldige åker fast på detta och aldrig mer kommer ut!

Vi får verkligen att GM, eller gärningsmännen, kommer att åka fast och erhålla det pass som han/de har förtjänat.
Citera
2019-12-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ponera att bilen redan stod där, E tar emot en kund i dennes bil, han, utgår ifrån att det är en man, har ihjäl E, närmsta plats att dumpa blir då i ån?

Är dock en väldigt konstig plats att stämma träff på. Bilen syns från e22, lätt för någon som går förbi att se osv. Frågan är också om det är tillräckligt djupt vid gångbron över ån, för att dumpa någon där.
Citera
2019-12-03, 23:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
EXAKT SÅ HÄR SKREV HAN, KOPIERAT DIREKT UR MESSENGER..

Så jah stog väldigt nära hon pratade även med hon bara timmar innan hon dog.....

Samt även via whats app

Var han en kund?
Citera
2019-12-03, 23:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Var han en kund?
Nej verkar vara släkt på ngt sätt enl det han skrev på FB!
Citera
2019-12-03, 23:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kund?

Citat:
Jag vet såklart inte, men tycker att det verkar rimligt att E eventuellt mötte en kund i dennes bil, att något gick snett, dumpades sedan i ån.

Är det så kan det vara svårt att hitta vederbörande, inbillar mig att torskar använder kontantkort och gör allt för att inte kunna kopplas till sexköp, de är med stor sannolikhet försiktiga med att synas, fysiskt som elektroniskt.

Gråkappan kan sannolikt vara en annan kund, en som togs emot i E bostad.

Såg att du hann citera innan jag hann att ändra ett fel i mitt inlägg.

"Gråkappan" kan ha varit en kund som kanske hade stannat över natten hemma hos henne?
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-03 kl. 23:31.
Citera
2019-12-03, 23:36
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej verkar vara släkt på ngt sätt enl det han skrev på FB!

Ja det är vad han skrev. Frågan är om det är verkligen sant. Hur skulle han vara släkt med E?

Han är 34-år. Har dömts till besöksförbud vid 11(!) tillfällen under åren.
Besöksförbud mot totalt 8 kvinnor och en man.
Däremellan dömd för allt möjligt- flera fängelsestraff på mellan en månad och sex månader för övergrepp i rättssak, misshandel, olaga hot, olovlig körning, narkotikabrott, rattfylla, bedrägeri, brott mot fiskelagen, egenmäktigt förfarande, snatteri, stöld och flera gånger dömd för att urinerat på allmän plats(!).

Udda typ.
Citera
2019-12-03, 23:37
Medlem
D
Citat:
Då kanske man kan tänka sig att personen med cykel bor åt ett visst håll.

Ponera att det är som du skriver, personen med cykel var en kund, i så fall betalat kontant, pengar som E stoppade i fickan, NN såg det, de slog följe mot ån, där skrider NN till verket, tja, inte uteslutet i alla fall.

Någon i tråden påstår att E brukade röka under E22 vill jag minnas, kanske var det lite regn i luften och då kan ju en gångtunnel vara en lämplig rökplats, samtidigt lite sällskap och snack.

Regnade det när E och NN sågs av vittnet S? S påstår att NN skakade eller torkade av sadeln på cykeln då det hade regnat.

Vem i tråden påstod att E brukade röka under E22, eller invid E22?
Jag skrev det. Jag har sett henne göra det vid några tillfällen. Ån rinner alldeles intill. Följer man ån därifrån motströms så går man på den sk kärleksstigen. Följer man ån medströms så hamnar man där jag antar att hon hittades. På det hållet finns inga stigar vad jag känner till.
Citera
2019-12-03, 23:41
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Hennes telefon slutade fungera vid ca 11:15 den dagen (för mig stod tidigare i tråden). Enligt vittne lämnade hon lägenheten med grårocken ca 10:30. Svårt se det hända med den tidsaspekten. Tror även tiden för när telefonen slutade fungera, är tiden som hon hamnade i vattnet, av någon anledning.
Inte heller någon plats du dumpar någon på med bil.
Trådsanning.

Sista vittnet såg henne 09.30 vid sin bostad. Strax efter dog telefonen.
Citera
2019-12-03, 23:42
Medlem
konfunderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja det är vad han skrev. Frågan är om det är verkligen sant. Hur skulle han vara släkt med E?

Han är 34-år. Har dömts till besöksförbud vid 11(!) tillfällen under åren.
Besöksförbud mot totalt 8 kvinnor och en man.
Däremellan dömd för allt möjligt- flera fängelsestraff på mellan en månad och sex månader för övergrepp i rättssak, misshandel, olaga hot, olovlig körning, narkotikabrott, rattfylla, bedrägeri, brott mot fiskelagen, egenmäktigt förfarande, snatteri, stöld och flera gånger dömd för att urinerat på allmän plats(!).

Udda typ.
Bara hans belastningsregister vittnar ju om att han inte är riktig i skallen... Man kan inte låta bli att skratta faktiskt åt att någon som så uppenbart borde vara omyndighetsförklarad rör sig helt fritt i samhället för att kunna dra på sig lite fler besöksförbud.
Citera
2019-12-03, 23:48
Medlem
Någon som har lite mer info om den grå saab 9-3an? Så som motor osv? Samt var den är hemmahörande? Kan köra den mot ett bilregister och behöver inte något regnr till detta
Citera
2019-12-03, 23:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Är dock en väldigt konstig plats att stämma träff på. Bilen syns från e22, lätt för någon som går förbi att se osv. Frågan är också om det är tillräckligt djupt vid gångbron över ån, för att dumpa någon där.

Jag vet inte var den exakta fyndplatsen är, dock har det talats om en jacka en pumpstation.

Vi tänker kanske fel, E kan mycket väl ha hittats öster om E22, det betyder inte att hon tvunget hamnade i vattnet på den östra sidan.

Tänk er gångtunneln under E22, istället för att E gick under E22 gick hon längs med E22, möjligen i diket om det var möjligt, för att ta sig till den plats väster om Vramsån på den norra sidan av E22 där vägräcket upphör. Titta på Google Maps street, går in en liten asfalterad väg åt vänster, men också någon form av grusplan intill vägräcket och skogen, titta in i skogen, ser ut att kunna vara en pumpstation, man skymtar taket och lite av väggen.

Kan vara hit E gick, kanske för att träffa en kund, nära till vattnet, ingen rör sig sannolikt naturligt inne i skogen intill pumphus och Vramsån, åtminstone inte ofta kan jag tänka mig.

Notera att E kan ha hamnat i vattnet här men hittas på andra sidan E22 då vattnet rinner åt öster.

Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in