2019-12-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Har vi att göra med en ny Quick liknande typ nu?

Verkar vara ett totalt psyko...

Är han nykter eller drogad?

Var befinner han sig?
Vad är Quick-liknande typ? En sjuk människa som låtsades att han hade mördat en massa människor?
Citera
2019-12-03, 23:00
Medlem
CaLund89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är sista mobilposition i närheten av fyndplatsen i så fall?

Bra fråga, hon kanske hade på sig mobilen när hon dumpades där, därav sista positionen?
Citera
2019-12-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaLund89
Hon kanske följde med grårocken hem, mördades där och blev dumpad i ån mitt i natten... bara en tanke

Hennes telefon slutade fungera vid ca 11:15 den dagen (för mig stod tidigare i tråden). Enligt vittne lämnade hon lägenheten med grårocken ca 10:30. Svårt se det hända med den tidsaspekten. Tror även tiden för när telefonen slutade fungera, är tiden som hon hamnade i vattnet, av någon anledning.
Inte heller någon plats du dumpar någon på med bil.
Citera
2019-12-03, 23:04
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frifrysaren
Vad är Quick-liknande typ? En sjuk människa som låtsades att han hade mördat en massa människor?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sture_Bergwall

Sture Ragnar Bergwall (även känd som Thomas Quick, ett namn han bar 1992–2002)[1][2], född 26 april 1950 i stadsdelen Källviken i Falun, är en svensk man som dömdes för ett flertal mord utan att några vittnen eller tekniska bevis direkt bundit honom till brotten. Han erkände ett trettiotal mord som skulle ha begåtts i Sverige, Norge, Danmark och Finland mellan år 1964 och 1993, och dömdes för åtta av dem. Sedan 2013 är han dock frikänd från samtliga
Citera
2019-12-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag har inte varit så imponerad av MPS på sista tiden. Vid söken i Uddevalla var det FIKK som som var ute och sökte mest och längst. Flera av deras sök pågick till 22-23, medan MPS avbröt långt tidigare eftersom ”det var farligt att söka i mörker”. Inte bara vid ett tillfälle, så det har inte handlat om olika svår terräng.?Känns som MPS blivit så pass stora och etablerade att de börjar uppvisa nån sorts myndighetsfasoner trots att de är en frivilligorganisation. Toppstyrt. Lite ”finare”. Så jag är inte förvånad att MPS inte ställt upp i Emmelies fall. Jag tycker att FIKK imponerat med sin beredvillighet.

FIKK skapades ju av Peder som är avhoppande från MPS. De skiljdes inte åt som vänner om jag minns rätt.

Men det finns ju plats för båda organisationerna. Och FIKK håller väl på med lite annat också.
Citera
2019-12-03, 23:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasspamatte
Men sluta nu att skriva om mongot som bara söker uppmärksamhet,han har ingenting med detta att göra.

Till fallet.
Platsen är lite undangömd, men inte ett ställe du tar dig till lätt utan att bli sedd. Motorvägen går precis där, en skola ligger alldeles i närheten och många äldre i byn promenerar där dagligen. Finns dessutom en hel del hus längs ån bara en liten bit mot byhållet.
Det är alltså inte ett bra ställe att planera ett bakhåll, och Om Emilia inte gick dit tillsammans med någon för att ex prata eller röka, har hon gått dit för att gå en promenad (något hennes lätta klädsel denna dag talar emot).
Om hon blivit mördad, har hon troligen gått med personen ner dit, alternativt bestämt träff med någon där. Personen med den grå rocken är högst misstänkt/lär veta vad som hänt.

Men inte bestämt träff med personen i grå täckkappa, utan någon annan, tänker du, eller?

För den personen var E redan i kontakt med, de syntes på gatan utanför E hus.

Om personen i grått vet något bör den också ha varit med vid en eventuell träff, alternativt sett att E sammanstrålade med någon innan de skiljdes åt.

Om personen i grått inte var med vid någon eventuell träff mellan E och NN, så är det högst sannolikt att det var en kund till E, det kan förklara att vederbörande ännu inte är känd.

Ponera att E har stämt träff med NN utomhus, vad kan det då ha handlat om. Notera att E i sin annonsering går ut med att hon har tillgång till en egen lägenhet, kan det trots allt ha varit en kund?

Här får vi nog be torskar eller prostituerade med insikt i branschen om experthjälp.

Är det brukligt att den prostituerade till exempel vill träffa en ny kund på neutral plats för att checka av innan hen släpps in i en privat bostad?

Kan det vara så att kunder till E ställer sitt fordon lite diskret på den här sidan av E22 för att inte väcka uppmärksamhet vid E bostad, vill inte skylta med sin bil på en potentiellt känd adress och att E går och hämtar sina kunder på andra sidan E22?

Bara lite tankar.
Citera
2019-12-03, 23:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaLund89
Bra fråga, hon kanske hade på sig mobilen när hon dumpades där, därav sista positionen?

Men mobilen dog väl vid 11:15 tiden efter ett sista sms från E mobil, och ungefär vid fyndplatsen, har jag missförstått något?
Citera
2019-12-03, 23:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasspamatte
Hennes telefon slutade fungera vid ca 11:15 den dagen (för mig stod tidigare i tråden). Enligt vittne lämnade hon lägenheten med grårocken ca 10:30. Svårt se det hända med den tidsaspekten. Tror även tiden för när telefonen slutade fungera, är tiden som hon hamnade i vattnet, av någon anledning.
Inte heller någon plats du dumpar någon på med bil.

Ponera att bilen redan stod där, E tar emot en kund i dennes bil, han, utgår ifrån att det är en man, har ihjäl E, närmsta plats att dumpa blir då i ån?
Citera
2019-12-03, 23:15
Medlem
CaLund89s avatar
Citat:
Men mobilen dog väl vid 11:15 tiden efter ett sista sms från E mobil, och ungefär vid fyndplatsen, har jag missförstått något?

Nej, de va jag som inte hade läst ordentligt. Sorry
Citera
2019-12-03, 23:15
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Han är ”jävligt udda”. Läs tråden om honom här på Flashback för att bilda din egen uppfattning om du inte redan känner till personen:
(FB) Stalkers - "Henrik" i Sundsvall

Det är bara kolla dom som är vänner med honom på Facebook, det är inte några raketforskare. Där borde man också för längesen slängt bort nyckeln.
Citera
2019-12-03, 23:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kl. 11.15 den 22 november.

Citat:

Det är riktigt.

Efter kl. 11.15 svarade hon inte men signalerna gick fram. En kort stund senare stängdes den av. 45 minuter till en timme tidigare hade det sista vittnet S sett henne och "gråkappan" tillsammans.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-03 kl. 23:20.
Citera
2019-12-03, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är riktigt.

Efter kl. 11.15 svarade hon inte men signalerna gick fram. En kort stund senare stängdes den av. Ca 45 minuter senare såg det sista vittnet S henne och "gråkappan" tillsammans.

Jag vet såklart inte, men tycker att det verkar rimligt att E eventuellt mötte en kund i dennes bil, att något gick snett, dumpades sedan i ån.

Är det så kan det vara svårt att hitta vederbörande, inbillar mig att torskar använder kontantkort och gör allt för att inte kunna kopplas till sexköp, de är med stor sannolikhet försiktiga med att synas, fysiskt som elektroniskt.

Gråkappan kan sannolikt vara en annan kund, en som togs emot i E bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in