2019-11-29, 14:35
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsrov
byt då hobby till nått mer spännande , utan droger

de finns och behöver inte vara så dyrt

Har du någonsin testat tjack ens?

Amfetamin utsöndrar 400% mer dopamin än normal tillstånd. Spelar ingen ingen jävla roll hur spännande hobby man har, den kommer att vara 400% roligare om man är fjuttad.
Citera
2019-11-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor

Amfetamin utsöndrar 400% mer dopamin än normal tillstånd. Spelar ingen ingen jävla roll hur spännande hobby man har, den kommer att vara 400% roligare om man är fjuttad.
Jaja, men du kommer aldrig kunna njuta av det vanliga livet så länge du fortsätter. Jag trodde aldrig det skulle kunna gå, men här sitter jag och njuter av att gå till jobbet, det är så otroligt härligt.

Enda nedsidan med nykterhet är att sexet är lite grått i tråkigt i jämförelse så man får som nykter börja ha flera partners och köra stenhård bdsm några gånger i veckan för att kompensera.
Citera
2019-11-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheshirekatten
Jag har ett långt tungt missbruk av amfetamin som huvuddrog bakom mig. Det vill säga över 20 år injektionsmissbruk dagligen. Slutade för cirka 15 år sedan.

Förutom det självklara med trasiga tänder, hep c och infektioner som man drog på sig under tiden så finns egentligen inte så mycket kvar. Tänder är fixade och hep c är borta. Jag fick elvanse efter cirka 10 år då jag hade väldigt svårt att hitta lycka och mening i livet som drogfri. Om det berodde på att jag alltid haft adhd eller om det är en konsekvens är jag osäker på. Men utredningen tog lång tid och innefattade samtal med närstående om hur jag var som barn så vad som lett till vad vet jag inte.

Men det jobbigaste är att för många av oss som har missbrukat amfetamin tungt under många år så kommer en värk och trötthet i kroppen när vi blir äldre. Jag är inte ensam utan det är många som drabbas. Det är som en ilande, molande värk i skelettet och en trötthet i både kropp och huvud som inte går att beskriva. Värktabletter hjälper inte heller. Jag vet inte varför men vet som sagt många gamla "tjackisar" som får detta när vi börjar bli äldre.

Vet inte ens om folk pundar på samma sätt som vi gjorde i slutet av 80 och på 90-talet längre eller om ens tjacket är detsamma idag. Men man tänker att det är lugnt, det är inte heroin och så vidare men kroppen tar stryk på lång sikt. Ibland är som att man brände ur den helt. Vilket man i och för sig gjorde, då man levde i totalt kaos, på tå 27 timmar om dygnet år efter år.
All respekt till dig!

Värken får alla män med åldern. Jag hade redan innan 30 lumbago och prolabs i ryggraden.
Det beror på att ni jobbat 200% och åldrat kroppen snabbare än normalt. Samtidigt har ni säkert högre kortisol än en genomsnittlig man, samma sak med testosteron som är lägre än genomsnittet.

Skulle du genomgå trt, testosteronterapi med låg dos kortisol hade värsta värken gett sig.

Respekt för att du slutade! Det är det svåraste en människa kan göra.
Citera
2019-11-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Har ni fått några men av erat bruk-missbruk?
Jag har klarat tänderna men fått diabetes en ständig ledvärk tick hadde jag men dom går at jobba bort.
Berätta om er..

Jag brukade ganska mycket under 10-12 månader. Inget på flera år nu. Men upplever att jag blivit hjärntrött (svårare att få ihop saker) och fått sömnstörningar.
Citera
2019-11-29, 20:40
Medlem
Cheshirekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
All respekt till dig!

Värken får alla män med åldern. Jag hade redan innan 30 lumbago och prolabs i ryggraden.
Det beror på att ni jobbat 200% och åldrat kroppen snabbare än normalt. Samtidigt har ni säkert högre kortisol än en genomsnittlig man, samma sak med testosteron som är lägre än genomsnittet.

Skulle du genomgå trt, testosteronterapi med låg dos kortisol hade värsta värken gett sig.

Respekt för att du slutade! Det är det svåraste en människa kan göra.

Tack! Jag är en kvinna dock
Citera
2019-12-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsrov
när ni nu försöker sluta med drogerna , varför försöker ni inte utöva en spännande hobby som komplement till kickarna ni söker ? tror många sitter fast i skiten på grund av att det vanliga livet som nykter är dötrist .

(Herregud, svaret blev skitlångt , ursäkta)

Dopamin-nivåerna är så jäkla låga att man inte ens kan tänka, kanske inte orkar svara på en enkel fråga på Facebook, man orkar inte duscha, man kan inte planera för att göra NÅT, inte organisera (även saker som att duscha är så övermäktigt för ens ork att är man själv kanske man skjuter upp det till 2 dagar utan.. kanske 3.. sen 4/5 dagen utan dusch ligger man o försöker samla ork. Sen sängen igen. Även när värsta tröttheten går över, går det inte att känna lust och motivation, det går inte ens o tvinga sig. För man lekt med de hormoner i hjärnan som styr just ork och motivation:/ det blir bättre o bra men tar tid!
// en som älskade många sporter o levde för det innan men vill göra igen:-)
De gånger ja tagit återfall har bara tanken på köpet fått mig att skratta, skämta, va social, ha energi o allt det där.. innan jag ens hämtat det. Så lite på den nivån hormon/dopamin-rubbad.
Men tur då att Dopamin inte kan ta slut :-) Det är inte ens fysiskt möjligt. Man har bara för många receptorer efter stimulant missbruk. Det reglerar sig med tiden. För lite snabbare reglering är en SNRI behandling på vårdcentralen rekommenderat! (Du måste testa SSRI en månad först bara o inte nämna ditt missbruk). Funkat fint för mig.
Senast redigerad av C1rby 2019-12-03 kl. 21:10.
Citera
2019-12-03, 22:07
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor

Det är 1000%. 400% för kokain.
Citera
2019-12-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C1rby
(Herregud, svaret blev skitlångt , ursäkta)

Dopamin-nivåerna är så jäkla låga att man inte ens kan tänka, kanske inte orkar svara på en enkel fråga på Facebook, man orkar inte duscha, man kan inte planera för att göra NÅT, inte organisera (även saker som att duscha är så övermäktigt för ens ork att är man själv kanske man skjuter upp det till 2 dagar utan.. kanske 3.. sen 4/5 dagen utan dusch ligger man o försöker samla ork. Sen sängen igen. Även när värsta tröttheten går över, går det inte att känna lust och motivation, det går inte ens o tvinga sig. För man lekt med de hormoner i hjärnan som styr just ork och motivation:/ det blir bättre o bra men tar tid!
// en som älskade många sporter o levde för det innan men vill göra igen:-)
De gånger ja tagit återfall har bara tanken på köpet fått mig att skratta, skämta, va social, ha energi o allt det där.. innan jag ens hämtat det. Så lite på den nivån hormon/dopamin-rubbad.
Men tur då att Dopamin inte kan ta slut :-) Det är inte ens fysiskt möjligt. Man har bara för många receptorer efter stimulant missbruk. Det reglerar sig med tiden. För lite snabbare reglering är en SNRI behandling på vårdcentralen rekommenderat! (Du måste testa SSRI en månad först bara o inte nämna ditt missbruk). Funkat fint för mig.

Du måste vara helt ren och vara igång med träning och annat intensivt uppbyggande arbete i varjefall 1 år innan man kan efterfråga någon förbättring.
Citera
2019-12-04, 08:49
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Du måste vara helt ren och vara igång med träning och annat intensivt uppbyggande arbete i varjefall 1 år innan man kan efterfråga någon förbättring.
Cellerna byts väl ut snabbare än så? Vad grundar du det på?

Min gissning är att det rent psykologiska är det som tar längst tid oavsett missbruk. Minnen försvinner inte alltid.
Citera
2019-12-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Cellerna byts väl ut snabbare än så? Vad grundar du det på?

Min gissning är att det rent psykologiska är det som tar längst tid oavsett missbruk. Minnen försvinner inte alltid.
Gällande kemisk baseline och annan hjärnkemi.
Citera
2019-12-04, 10:24
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Gällande kemisk baseline och annan hjärnkemi.
”gällande”? Jag tror nog du får redogöra för ditt påstående om det ska tas på minsta allvar.
Citera
2019-12-04, 13:52
Bannlyst
Nej. Ärren syns i princip heller inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in