Citat:
Ursprungligen postat av
afKnollentott
Här (i tråden) diskuteras ju ett förmodat mord. Ett mord med sina egna infallsvinklar. Det diskuteras här - det kan diskuteras i alla andra länder med fri media - likt flashback. Varför rasa !? (dig undantagen).
Vidare kommer ärendet att eventuellt hämna i rätten, kallas vad det vill... då inträder olika länders syn på offentlighet. Härvidlag är / finns ju bara spekulationer, bland en intresserad / nyfiken allmänhet. Jag tror och hoppas att det som hänt W kommer att synliggöras, hur än illa det kan förmodas vara....
Att döda en tråd bara för att en sandneger av en miljon felat - är att gå till överdrift.
Jag rör mig inte med samma ordbruk som vissa här, dessutom säger en del att dom inte är intresserad av fallet som sådant utan bara vill diskutera ren rasism/fördomar. Jag tycker faktiskt det blir en olycklig tyngdpunkt då jag med många är intresserad av fallet som sådant. Inget sådant har heller framkommit från officiellt håll.
Enligt GW är Motiv något man diskuterar i slutet på utredningen då man har alla pusselbitar på plats, där befinner vi oss inte nu vi är bara i början på en lång utredning. Då bör man hålla sig till fakta och anta ett förutsättningslöst synsätt.
Jag är intresserad om vad som rör parterna i målet och hittills har inte mycket framkommit bortsett från att pojkvännen sitter häktad på sannolika skäl och att ett massivt sökande har pågått både med frivilliga organisationer och polisen både på land och vatten.
En vital kroppsdel har hittats varpå polisen kunde meddela att flickan inte längre fanns vid liv. Inget om vilken kroppsdel eller var fynden gjorts har framgått. Polisen fortsätter sökandet och vad som noterats har man sett sökande i bl.a. Bäveån. Naturligtvis söker polisen på andra håll som inte är kända här.
Polisen ägnar sig även åt och följer upp de mängder av tips som kommit/kommer in.