Eftersom dom inte har bekräftat vilken kroppsdel det var, så kan vi bara gissa.
Eller hur.?
Vad har man hittat om man på mindre än ett dygn (typ 15-20 timmar) med 100% säkerhet kan identifiera nån.
Vad har polisen "rimligtvis" hittat då.?
Dom var sten-säkra....
En fot.? Ett ben.? En arm.? Bålen.?
Vad tror du.??
Polisen skulle aldrig gå ut med att hon är död om det vore en hand eller fot som hittats.
Det är sega myndigheter vi talar om. Det är teoretiskt möjligt men inte sannolikt att de hunnit med allt det där från torsdag kväll till fredag eftermiddag.
Jag (som jag skrivit flera gånger) tror att pappan (och inte med hjälp av sonen) styckade kroppen på en annan plats än lägenheten.
Ni som säger att hon styckats i lägenheten, jag köper dock era argument om transportstyckning etc.
Men en fundering.
Jag inbillar mig att man vid styckning använder en eldriven såg eller liknande, och även om man inte skulle göra det så tänker jag att man vid en styckning av en kropp i en lägenhet har svårt att undvika ljud som i normalfall inte förekommer i en lägenhet?
Grannar har hört bråk och tunga steg i trappen, men inget som indikera "tungt arbete". Har grannar vart så uppmärksamma att det lagt märke till bråk och steg, så tänker jag att de även bör hört ljud från när styckningen skedd även om det - självklart - vid tillfället inte kopplade det till en styckning, typ dunkande, en såg etc.
Ok, fattar hur du menar.
Men du måste tänka såhär.....
Polisen gick ut med att dom var 100% säkra på att Wilma var mördad. Hon var död. OK.?
Då finns det vissa kroppsdelar man kan utesluta.
Exempelvis en fot, en hand, ett öra,, ett finger mm.
Dessa kroppsdelar utesluter inte att nån är död... en tatuering betyder inget.
Vid många kidnappningar så skickas kroppsdelar... Ibland så stora som en arm, faktiskt.
Så 1. Det är en kroppsdel som till 100 % bekräftar att hon verkligen är död.
Sen 2. En kroppsdel som på 15-20 timmar bekräftar att det är Wilma.
Självklart får du tro vad du vill.
Jag sätter 1000 spänn på huvudet.
Vilka fall har en arm skickats i utpressningssyfte ?