Citat:
Vi vet att cannabis utgör ungefär 50-60% av gängens totala inkomst. Inte för att produkten är speciellt dyr eller har bra vinstmarginal som andra preparat likt kokain. Det är pga den stora breda massan av kunder som är redo att köpa sitt cannabis av kriminella langare oavsett laglig status.Nu vet ingen om gängkriminaliteten kommer att minska i Sverige om cannabis legaliseras.
Samtidigt kan vi beakta detta.
https://accentmagasin.se/narkotika/forskare-varnar-droger-skadar-tanderna/
Cannabis är med andra ord djupt ogynnsamt för tand och munhälsan.
Cannabis kan bla vålla tandkött som växer över tänderna men även karies och tandlossning. Munntorrhet är inte heller att leka med.
Kunskap tycks återigen vara cannabisförespråkarnas värsta fiende förutom nuvarande lagstiftning.
Det är bara att önska att Hanif Bali kommer på bättre tankar om han nu läser denna tråd vilket jag givetvis hoppas på eftersom debatten är viktig och intressant.
Samtidigt kan vi beakta detta.
https://accentmagasin.se/narkotika/forskare-varnar-droger-skadar-tanderna/
Cannabis är med andra ord djupt ogynnsamt för tand och munhälsan.
Cannabis kan bla vålla tandkött som växer över tänderna men även karies och tandlossning. Munntorrhet är inte heller att leka med.
Kunskap tycks återigen vara cannabisförespråkarnas värsta fiende förutom nuvarande lagstiftning.
Det är bara att önska att Hanif Bali kommer på bättre tankar om han nu läser denna tråd vilket jag givetvis hoppas på eftersom debatten är viktig och intressant.
Det är vad vi vet idag. Vi har två val här. Fortsätta i samma spår. Eller testa något nytt.
Kriget mot narkotika började på 80-talet. Vi har alltså 40 års erfarenhet som säger att nuvarande modell leder till fler missbrukare, fler överdoser och större förlust av skattepengar.
Inga positiva trender va?
Om vi skulle kunna krympa de kriminellas intäkter med 50-60% kommer de behöva skala ner verksamheten. De funkar inte som så att de bara sadlar om och köper mer kokain och pushar ut på marknaden. Vart är kunderna? De uppstår inte ur tomma intet. Hade de varit så hade de kriminella gängen mycket hellre sålt kokain redan idag. Större vinstmarginal.
Sveriges befolkning MÅSTE sluta blanda in sin egen moral i frågor som kräver en objektiv synvinkel. Jag förstår att det kan kännas skrämmande att göra en såpass stor förändring. Men det är absolut nödvändigt.
Jag kollade snabbt igenom dina inlägg. Hittar inget inlägg som tar upp snus. Du som är så orolig för tandhälsan måste väll ändå vilja göra snus olagligt? Eller är det bara ett svepskäl för att få fortsätta moralisera över ett område du har absolut noll koll på?