2019-12-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Verkar vara besatt av sin kusin:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1440322482793125&set=ecnf.100004461 605638&type=3&theater

Han har en egen tråd där folk tvivlar på att de är släkt. (FB) Stalkers - "Henrik" i Sundsvall
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Jag står fast vid min teori att förövaren är nån ifrån orten med tanke på dennes cykel.
(R.J bor väl 500m ifrån henne?=
Att lämna boendet i sällskap med varandra runt 10-11 snåret...
Kan vara att personen sovit över natten och skulle hem sedan på morgonen där Emilia följer med på en rök promenad.
Klädseln hon hade var för en kortare ute vistelse. Typ den man tar när man tar en cigg.

Men som jag sagt innan så misstänkte jag alltid platsen runt ån som sökområde och att välja det som mordplats är i mina ögon en person med lokalkännedom som även spanat in platsen och planerat in den i förväg som en lämplig brottsplats.

Exakt. Media har ju basunerat ut en person med en lång grå täckjacka och uppgifter om cykel förekommer. Den personen har ju inte gjort sig tillkänna för polisen, vilket gör den personen absolut huvudmisstänkt. En hallick eller torsk gissningsvis och absolut någon som rör sig lokalt.
Citera
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Han verkar onekligen väldigt engagerad. Vilket ju hade varit bra om hans släkt känt till honom sedan tidigare - Emilias mamma (P*tra) har varit minst sagt flitig med att dela uppdateringar/länkar/efterlysningar (fullt förståeligt).
MEN den hör snubben kommer in i typ förrgår o skriver i ett av P*etras inlägg "har ni hört något? Jag är släkt med er!"
Känns märkligt att P inte skulle känna sin egen släkt? 🤔

Wow, bra observation. Vi får hålla koll
Citera
2019-12-03, 20:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Rutinåtgärd i sådana fall. Om det landar i självmord eller mord, det återstår att se..

Vila i Frid, Emilia! 😢❤️

Nja, håller inte riktigt med dig om att man rubricerar det som mord på ren rutin, här finns sannolikt något som vi inte känner till.

Rättsmedicin har haft några timmar på sig för att göra en första och översiktlig bedömning.

Inget vatten har andats in, för att ta ett exempel, hur hamnade E då i ån?
Senast redigerad av OY 2019-12-03 kl. 20:31.
Citera
2019-12-03, 20:23
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nu får fantamej ge dig ditt pucko!!!

Prostituerad, Tattare, Zigenare, Norrman,bög, hora, dansk, What ever!

Spela roll!!

En människa är MÖRDAD!!! Oavsett tillhörighet!!!

Nu ska detta MORD lösas oavsett.
Absolut. Dock kan man ju inte bortse från att en persons livsstil kan påverka risken att utsättas för brott, och vilka dessa tänkbara brottslingar kan vara. En aktiv transperson löper större risk att råka illa ut än en som lever ett vanligt "svenssonliv"
Citera
2019-12-03, 20:24
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Han har en egen tråd där folk tvivlar på att de är släkt. (FB) Stalkers - "Henrik" i Sundsvall

What the f....
Citera
2019-12-03, 20:24
Medlem
En riktigt sjuk och förvirrad individ. Han mår nog bättre nu skulle jag gissa.
Citera
2019-12-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Han verkar onekligen väldigt engagerad. Vilket ju hade varit bra om hans släkt känt till honom sedan tidigare - Emilias mamma (P*tra) har varit minst sagt flitig med att dela uppdateringar/länkar/efterlysningar (fullt förståeligt).
MEN den hör snubben kommer in i typ förrgår o skriver i ett av P*etras inlägg "har ni hört något? Jag är släkt med er!"
Känns märkligt att P inte skulle känna sin egen släkt? 🤔

DET är anmärkningsvärt!
Citera
2019-12-03, 20:27
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
DET är anmärkningsvärt!

Från P*etras fb "Hej Ronni det är Daniel Lundberg här jag e släkt me er har ni hört något ifrån Emilia ? Jag söker för fullt här om någon sett hon eller något".
Citera
2019-12-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
What the f....

Hade dom verkligen varit släkt hade han väl delat hennes försvinnande och bett om hjälp och inte helt plötsligt postat efter hon hittats död
Citera
2019-12-03, 20:29
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Wow, bra observation. Vi får hålla koll

Tack! Skönt att någon ser en i allt tjafs. 😬

Från P*etras fb "Hej Ronni det är Daniel Lundberg här jag e släkt me er har ni hört något ifrån Emilia ? Jag söker för fullt här om någon sett hon eller något".
Citera
2019-12-03, 20:29
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag försökte bara förklara hur det kan komma sig att det här fallet inte fick mer uppmärksamhet inledningsvis.

Jag tror att FIKK, MPS samt Polisen har gjort en likartad bedömning, ja, även media men då på kommersiell grund.

Alla onaturliga dödsfall är sannolikt i de flestas ögon tragiska, dock visste ingen varför E var försvunnen, i fallet W fanns det indikationer på grovt brott, men med E historik är inte det första folk tänker på att det ligger ett brott bakom, tänker jag mig.

Det finns nog flera bitar som påverkat såväl polisens som MPs agerande gällande insatserna för Wilma och Emilia.

I Wilmas fall hade man i princip redan i misstänkt förövare med mycket märkligt beteende men man visste ej säkert att hon var död.
I Emilias fall visste man ingenting. Enbart att hennes anhöriga saknade henne. Men Emilia var till skillnad från Wilma, myndig och ensamboende i egen lägenhet.
Emilia var som vuxen därför faktiskt sin fulla rätt att ”försvinna” om hon skulle vilja göra så i några dagar.

Dessutom levde Emilia sitt liv lite på den mer ljusskygga sidan av samhället med missbruk och torskar. Langare och torskar blir automatiskt kriminella varje gång de utbyter tjänster med Emilia. Det fanns nog goda skäl till att en person som Emilia därför skulle kunna ha en del hemligheter för sig och inte berätta om allt hon gjorde eller vart hon tog vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in