2019-12-03, 19:12
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingorbit
Sålde sin kropp
Då förstår jag verkligen hur utsatt hon var . Jag hängde inte med i tråden alls ! Tack för svar .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToxicTard
Hindrat o hindrat... Inte kan jag sätta ett skott i pannan på henne och det är inte det jag menar för den delen heller.

Allting är en uppfostringsfråga. Hon säljer sig, marknadsför sin prostitution via sidor, lägger upp nakenbilder på Facebook, knarkar etc etc. Allt detta kan ej komma som en överraskning för föräldrarna.
Men, precis det jag skriver. Jag som förälder hade tagit ungen och åkt in till psyk och berättat allt. Då kan man få ett lpt och få hjälp. Det här är ju så långt ifrån normalt så det finns inte. Jag hade slitit sönder mig som förälder för att få hjälp, oavsett om ungen protesterar. I slutänden så skulle barnet tacka mig. Inte konstigt att det slutade som det gjorde med denna ungdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Tror du hon var 20 år när hon började? Som förälder har du ett ansvar, oavsett hur gammalt barnet är. Det handlar om en 20-åring. Hur tänker du?

Tack. Nu har jag fått hopp om mänskligheten igen.
Citera
2019-12-03, 19:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Emilia var vit?
Är det inte snarare pga att hon inte var den klassiska girl next door som gör att hon får så lite uppmärksamhet?
Polisen ignorerade familjens anmälan om försvunnen person i flera dagar, sa att det inte fanns något att gå på trots att en släkting såg när hon gick hemifrån, osv.

Känns som diskriminering pga hennes leverne.

Njae, diskriminering pga att hon använde droger och prostitution, ja. Om det nu var så.

Men drogberoende och prostituerade/sexarbetare diskrimineras alltid av det övriga samhället, på alla plan.
Citera
2019-12-03, 19:15
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
NI som skriver så om släkten/ familjen är mer respektlösa än någon annan... idioti...
Skriver vad om släkten?

Ytterst märkligt att den "storväxta" personen som hade följe med Emilia inte har blivit identifierad ännu!
Jag menar personen låste upp en/sin(?) cykel så denne borde rimligtvis vara en Tollarp-bo själv...
Citera
2019-12-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToxicTard
Ni som påstår detta ej gått förhindra som föräldrar, antingen är ni blåsta i huvudet eller så gissar jag på att ni själva misslyckats totalt med ert föräldraskap.

Kan det finnas så många korkade människor eller dras ni alla hit för hitta något gemensamt? I detta fall ert värdelösa föräldraskap?
Ja, lite måste man ju kunna vara förälder. Dock verkar hon /han ha en bra familj.
Citera
2019-12-03, 19:17
Medlem
Men hallå... de flesta som hjälper till att söka läser nog inte här på Flashback, utan de läser bara vad som står i kvällspressen och lokaltidningar, och där står det ju inget om att Emilia var transsexuell, tog droger eller jobbade som eskort. Så att dessa saker skulle ha någon större betydelse till att det varit fler som hjälpt till att söka efter Wilma än Emilia tror jag knappast på.

Uddevalla verkar ju ha en befolkning på 30k+, medan Tollarp bara har strax över 3k. Där här ni svaret på skillnaden, era korkade muppar.
Citera
2019-12-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Skriver vad om släkten?

Ytterst märkligt att den "storväxta" personen som hade följe med Emilia inte har blivit identifierad ännu!
Jag menar personen låste upp en/sin(?) cykel så denne borde rimligtvis vara en Tollarp-bo själv...

Om du läser tidigare kommentarer...(som kanske blivit raderade nu) så hade du förstått vad jag menade..
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det är mycket snack om kön, och könstillhörighet.

Jag kan berätta en liten story.

Många av mina gamla vänner från förr hade olika "sjukdomar".

Några hade Gynekomasti, d.v.s de fick bröst runt 14-15 års åldern.
Det hade ett HELVETE i skolan, speciellt när vi skulle duscha efter gympan.
De blev jagade och hotade till livet och var tvungna att flytta från stan.
Hans stackar föräldrar fick lämna sina jobb med allt vad det innebär.

Jag har två gamla vänner som blev födda med Hermafrodit syndrom/symtom.
d.v.s en större klitta och en halv slida.

Båda tog livet av sig senare!!

Ingen av dem visste vilket kön de tillhörde.
De provade det mesta för vi alla vill gärna ha ett bra sexliv, eller...

Orkar inte skriv mer just nu p.g.a alla outbildade personer här inne!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Jo, jag förstår också vad som säljer. Men jag tycker inte det är "rätt".

Vi har bara små pusselbitar av dessa tjejers liv, där vi sitter bakom våra skärmar. Vi vet inget om deras personligheter EGENTLIGEN. Vi vet inte vad de stått inför för val i livet eller vilka beslut de tvingats ta pga olika anledningar. Vi vet inte hur deras kramar kändes eller deras skratt lät. Folk dömer lätt utifrån sina små pusselbitar. Tyvärr.

Jag försökte bara förklara hur det kan komma sig att det här fallet inte fick mer uppmärksamhet inledningsvis.

Jag tror att FIKK, MPS samt Polisen har gjort en likartad bedömning, ja, även media men då på kommersiell grund.

Alla onaturliga dödsfall är sannolikt i de flestas ögon tragiska, dock visste ingen varför E var försvunnen, i fallet W fanns det indikationer på grovt brott, men med E historik är inte det första folk tänker på att det ligger ett brott bakom, tänker jag mig.
Citera
2019-12-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingorbit
När barnen är myndiga har man inget lagligt ansvar alls. Och många av dom som säljer sig gör ju det hemligt. Och det där med droger går väl i släktet

Olika uppgifter i tråden angående föräldrarna, men om det stämmer att de stöttade henne att vara hora är det fruktansvärt. Man ska stödja barnen att göra saker som studera och söka jobb de inte mår dåligt av. Man ser ju på fotografierna hur apatisk och död blick hon hade.

Men jag tror det finns saker vi inte vet. Hur kan en 20-åring ha egen lägenhet, utan beskattningsbar inkomst. Någon måste gått i god för att hyran kom in och det var knappast torskarna.

I normalfallet bor man väl hemma just tills man pluggat klart och har en arbetsgivare. Det måste finnas en orsak till att Emilia bodde ensam tänker jag. En tragisk orsak.
Citera
2019-12-03, 19:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Skriver vad om släkten?

Kan vara en Tollarpsbo, och var det en kund är det knappast ett mysterium att vederbörande inte har hört av sig till Polisen då sexköp inte ses med blida ögon från myndighetshåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in