2019-12-03, 19:28
Medlem
PalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag försökte bara förklara hur det kan komma sig att det här fallet inte fick mer uppmärksamhet inledningsvis.

Jag tror att FIKK, MPS samt Polisen har gjort en likartad bedömning, ja, även media men då på kommersiell grund.

Alla onaturliga dödsfall är sannolikt i de flestas ögon tragiska, dock visste ingen varför E var försvunnen, i fallet W fanns det indikationer på grovt brott, men med E historik är inte det första folk tänker på att det ligger ett brott bakom, tänker jag mig.

En anledning till att man väntar med eftersökningen kan ju vara att en person lever ett stökigt liv och har en historik av att förvinna och hålla sig undan med jämna mellanrum.
Det är väl många personer som förvinner varje dag, och man kan ju dra alla resurser varje gång då de flesta väljer att dyka upp efter några dagar när de varit ute o rest eller nyktrat till efter sin senaste fylla.
Citera
2019-12-03, 19:29
Medlem
Birdogirls avatar
Citat:
Jag försökte bara förklara hur det kan komma sig att det här fallet inte fick mer uppmärksamhet inledningsvis.

Jag tror att FIKK, MPS samt Polisen har gjort en likartad bedömning, ja, även media men då på kommersiell grund.

Alla onaturliga dödsfall är sannolikt i de flestas ögon tragiska, dock visste ingen varför E var försvunnen, i fallet W fanns det indikationer på grovt brott, men med E historik är inte det första folk tänker på att det ligger ett brott bakom, tänker jag mig.

Jo, jag förstår! Menade inte att det var du "som satt o dömde bakom skärmen". 😊 Utan var mer skrivit till folk överlag; om man läst både tråden om Wilma och denna tråd om Emilia så är de OTROLIGT olika. Man kan inte tro att det handlar om samma ämne -"försvunna personer".

Så jag tror inte (som ngn skrev) att uppmärksamheten för respektive fall enbart är relaterad till befolkningsmängd på respektive ort. Även om det så klart har en viss påverkan. Tror det finns fler anledningar än så, precis som du va inne på - och det är ledsamt...
Citera
2019-12-03, 19:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Endast en organisation har gjort sökningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspinglan67
Missing People har inte varit ute och letat efter Emilia. Det är FIKK som ska ha eloge för det. Det är dem som kämpat varje dag

Absolut.

FIKK har kämpat med det här fallet innan polisen ens var intresserade. MP fann det väl inte tillräckligt intressant av någon anledning?
Citera
2019-12-03, 19:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simplyred
Vidrig värld vi lever i. Mord har blivit vardagsmat.
Är det bekräftat att E blev mördad?
Citera
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Emilia är taget, vad hette BO egentligen?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Kommersiell grund är det oftast. Wilma = mycket klick = bra med stålar! Emilia det tog ju dagar innan någon ens brydde sig om henne. Skillnad på folk tyvärr.
Citera
2019-12-03, 19:31
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxicTard
Hindrat o hindrat... Inte kan jag sätta ett skott i pannan på henne och det är inte det jag menar för den delen heller.

Allting är en uppfostringsfråga. Hon säljer sig, marknadsför sin prostitution via sidor, lägger upp nakenbilder på Facebook, knarkar etc etc. Allt detta kan ej komma som en överraskning för föräldrarna.

Det är ju något helt annat. Det är självklart att man gör allt man kan för att ens barn ska ha det så bra som möjligt och ha någorlunda sunda värderingar. Jag ifrågasätter bara det här generella "bara förbjuda henne" för med dagens teknik, sociala medier och hur lättillgängligt allt är så tror jag inte man kan göra så mycket.

Lite som om en barn skulle vara en tung missbrukare. Vad ska man göra? Köpa upp allt langaren sitter på? Då finns det någon annan bakom nästa hörn. Antingen får man stänga igen dörren helt eller så får man försöka att vara ett positivt stöd även om jag inte tror så mycket på det sista när personen fortfarande jagar kickar/snabba pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Emilia var vit?
Är det inte snarare pga att hon inte var den klassiska girl next door som gör att hon får så lite uppmärksamhet?
Polisen ignorerade familjens anmälan om försvunnen person i flera dagar, sa att det inte fanns något att gå på trots att en släkting såg när hon gick hemifrån, osv.

Känns som diskriminering pga hennes leverne.
Absolut är det så! Det är skillnad på folk och fä! Oavsett leverne tragiskt ändå när unga människor går bort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det är mycket snack om kön, och könstillhörighet.

Jag kan berätta en liten story.

Många av mina gamla vänner från förr hade olika "sjukdomar".

Några hade Gynekomasti, d.v.s de fick bröst runt 14-15 års åldern.
Det hade ett HELVETE i skolan, speciellt när vi skulle duscha efter gympan.
De blev jagade och hotade till livet och var tvungna att flytta från stan.
Hans stackar föräldrar fick lämna sina jobb med allt vad det innebär.

Jag har två gamla vänner som blev födda med Hermafrodit syndrom/symtom.
d.v.s en större klitta och en halv slida.

Båda tog livet av sig senare!!

Ingen av dem visste vilket kön de tillhörde.
De provade det mesta för vi alla vill gärna ha ett bra sexliv, eller...

Orkar inte skriv mer just nu p.g.a alla outbildade personer här inne!

håller med dig. Man orkar inte riktig med dessa korkade outbildade och obegåvade idioter som inget vet men som skriver och avslöjar sin egen dumhet. Korkade.

Nu återstår det att se vad undersökningen kommer fram till. Självmord kan inte uteslutas.
Citera
2019-12-03, 19:33
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Håller nog med.
Är nog en kund som kanske velat prova det transsexuella men fått ånger och gjort något därefter.

För enligt föräldrarnas Facebook så efterlyser dem information om den som lämnade hennes lägenhet i sällskap med Emilia på cykel.
Då undrar ju jag givetvis. Vem tar med sig en cykel om inte denna person då finns inom offrets närhet med cykel.

Till er som ropar efter uppmärksamhet eller frivilligt försvinnande.
Att försvinna medvetet brukar oftast visa sig i olika former. Man lämnar oftast brev eller andra spår efter sig. Man kanske har tagit upp något liknande med nån bekant och lyft frågan vilket polisen såklart undersöker.
Att hon inte dykt upp på sin arbetsplats utan att meddela..
Ja, flera olika spår.

Sen är det bara att vänta tills polisen kartlagt hennes sociala medier och sökt i dem spåren och sen invänta en digital "husrannsakan" från dem olika eskortsidorna för att få tillgång till hennes inkorg bla.
Nätet är en guldgruva då spår är svåra att radera där.

Min gissning är att hon nog träffat någon som skämts efteråt och som därmed begått ett brott mot henne.

Jag står fast vid min teori att förövaren är nån ifrån orten med tanke på dennes cykel.
(R.J bor väl 500m ifrån henne?=
Att lämna boendet i sällskap med varandra runt 10-11 snåret...
Kan vara att personen sovit över natten och skulle hem sedan på morgonen där Emilia följer med på en rök promenad.
Klädseln hon hade var för en kortare ute vistelse. Typ den man tar när man tar en cigg.

Men som jag sagt innan så misstänkte jag alltid platsen runt ån som sökområde och att välja det som mordplats är i mina ögon en person med lokalkännedom som även spanat in platsen och planerat in den i förväg som en lämplig brottsplats.
Citera
2019-12-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Emilia är taget, vad hette BO egentligen?

Emil.
Prostituerad och tattare.
Citera
2019-12-03, 19:34
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bido
Absolut är det så! Det är skillnad på folk och fä! Oavsett leverne tragiskt ändå när unga människor går bort
Har för mig att det är en viss överdödlighet bland personer med osäker sexuell identitet. Om det är mord, olyckor eller självmord ska jag låta vara osagt. Lutar åt det senare dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in