Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag försökte bara förklara hur det kan komma sig att det här fallet inte fick mer uppmärksamhet inledningsvis.
Jag tror att FIKK, MPS samt Polisen har gjort en likartad bedömning, ja, även media men då på kommersiell grund.
Alla onaturliga dödsfall är sannolikt i de flestas ögon tragiska, dock visste ingen varför E var försvunnen, i fallet W fanns det indikationer på grovt brott, men med E historik är inte det första folk tänker på att det ligger ett brott bakom, tänker jag mig.
Det finns nog flera bitar som påverkat såväl polisens som MPs agerande gällande insatserna för Wilma och Emilia.
I Wilmas fall hade man i princip redan i misstänkt förövare med mycket märkligt beteende men man visste ej säkert att hon var död.
I Emilias fall visste man ingenting. Enbart att hennes anhöriga saknade henne. Men Emilia var till skillnad från Wilma, myndig och ensamboende i egen lägenhet.
Emilia var som vuxen därför faktiskt sin fulla rätt att ”försvinna” om hon skulle vilja göra så i några dagar.
Dessutom levde Emilia sitt liv lite på den mer ljusskygga sidan av samhället med missbruk och torskar. Langare och torskar blir automatiskt kriminella varje gång de utbyter tjänster med Emilia. Det fanns nog goda skäl till att en person som Emilia därför skulle kunna ha en del hemligheter för sig och inte berätta om allt hon gjorde eller vart hon tog vägen.