Citat:
Ursprungligen postat av
Birdogirl
Skriver inte så ofta inlägg, men here we go. Om närstående möjligtvis någon gång i framtiden läser denna tråd (förhoppningsvis inte, men mycket möjligt) så vill jag ha detta sagt. Två tjejer försvunna sen höst/tidig vinter 2019. Wilma och Emilia. Tre år skiljde dem åt i ålder.
Den ena får ett enormt genomslag i media o tusentals frivilliga sökande. Den andra? 25 sökande? En eller två artiklar i kvällstidningarna... ??
VARFÖR???
Världen vi lever i är långt ifrån rättvis på så många sätt. Har följt både Emilias och Wilmas fall mycket noga. Vad jag vill att anhöriga ska veta är att det finns många (jag är en!) som sörjer BÅDA dessa tjejer. Har inte haft möjlighet att delta i FIKKs sökningar för någon av tjejerna. Hade mitt liv sett annorlunda ut hade jag mer än gärna sökt efter båda. Vi är nog som sagt många. Vi har inte synts, men vi finns.
Beklagar er sorg o tänder ett ljus för er ikväll.
Antagligen därför att i fallet W finns det tidigt en misstänkt mördare, W spårlöst försvunnen. Spår att följa.
Och i fallet E har vi ett typiskt potentiellt högriskoffer(vilket somliga sannolikt även skulle klassa W som på grund av MGM etniska ursprung) som försvinner spårlöst.
Prostitution och eventuellt droger med i bilden, för att inte tala om det här med transsexualitet och eventuell psykisk ohälsa, en sådan person kan ha tagit en överdos, gömma sig hos likasinnade och knarka, bo hos en kund, vara mördad, begått självmord med mera. Inga spår att följa.
Du kan jämföra rubrikerna så förstår du kanske hur folk i allmänhet tänker och vad som säljer.
17 ÅRIG GYMNASIEELEV SPÅRLÖST FÖRSVUNNEN.
22 ÅRIG HORA FÖRSVUNNEN