2019-12-03, 18:51
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Helt obegripligt att man tillåter sin dotter sälja sig. Det är inte konstigt att denna ungdom blivit mördad med tanke på det smutsiga liv hon/ han levt. Så tragiskt. Vart var dem vuxna för denna individ?

Men lägg ner med ert jävla ”tillåter”, vad fan ska du göra om du får veta att din dotter säljer sig? Vem säger ens att du får reda på det? Lika patetiskt som när man läser om ”män” som skulle ”pryla fanskapet om de fick chansen” och syftar på mördare, ni hade skitit ner er av deras psykotiska blick.

Det äckligaste med trådarna om försvunna tjejer är hur ni arab-incels sitter och rättfärdigar deras död med att de gillade invandrarkillar eller att de prostituerade sig.

Måste vara hemskt för familjen att se hur Wilma dragit tusentals till sökande och Emilias familj inte fått ett jävla skit till hjälp.
Citera
2019-12-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Ungefär hur långt ifrån hennes bostad där hon sist sågs av sin granne har hon hittats? Hittades hon i vattnet intill den där "kärleksstigen" som folk skrev om tidigare i den här tråden?

https://imgur.com/a/HOPz9oA

Röd prick är där hon bodde. Orange är vägen hon sågs gå. Grönt är avspärrat område av polisen, alltså någonstans där antar jag.
Citera
2019-12-03, 18:53
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Hon hade väl "fel" pojkvän återigen ?
Citera
2019-12-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon var 20 år. Hur kan man hindra henne göra något alls? Hindrar du henne är risken stor att du aldrig får tala med henne igen. Så för att förhindra sådant här beteende måste man gå långsamt till väga. Inte förbjuda för det blir det tvärtom. Utan just bara vara där och ge hints om att det här är inte ok.
Skulle du låta ditt barn sälja sig? Från början är detta en pojke, och pojkar är yngre i åldern än den åldern dem har. Jag tror inte alls att Emil, Emilia ville sälja sig. Något har ju uppenbart gått fel i hennes/hans liv. Och dessutom droger inblandat. Det är ett stark självskadebeteende denna lilla bar på och frågan är ju varför.
Citera
2019-12-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Berätta istället hur du tror att du hade hindrat henne, jag väntar ivrigt.

Hindrat o hindrat... Inte kan jag sätta ett skott i pannan på henne och det är inte det jag menar för den delen heller.

Allting är en uppfostringsfråga. Hon säljer sig, marknadsför sin prostitution via sidor, lägger upp nakenbilder på Facebook, knarkar etc etc. Allt detta kan ej komma som en överraskning för föräldrarna.
Citera
2019-12-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon var 20 år. Hur kan man hindra henne göra något alls? Hindrar du henne är risken stor att du aldrig får tala med henne igen. Så för att förhindra sådant här beteende måste man gå långsamt till väga. Inte förbjuda för det blir det tvärtom. Utan just bara vara där och ge hints om att det här är inte ok.
En tjej som har fått en bra uppväxt med vuxna som talat om vad som är rätt och fel, brukar hålla sig sig borta från ett lösaktigt liv. Om hon är förståndig alltså.

När det gäller Emilia vet vi ju faktiskt inte orsaken till hennes död eller om det var ett vanligt t.ex. rånmord el. annat.
Citera
2019-12-03, 18:57
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Den ena får ett enormt genomslag i media o tusentals frivilliga sökande. Den andra? 25 sökande? En eller två artiklar i kvällstidningarna... ??
VARFÖR???
Mycket enkelt, den ena fallet handlar det om en ung söt tjej, det andra en kille/transa som prostituerar sig som många äcklas av.
Citera
2019-12-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Alla björkarna var kända i Malmö redan på 50-60 talet.

De bodde vi det gamla vattentornet på öster.

Alla var rädda för dem.
Jag fick lära mig vissa ord som: "Kom inte hit annats får du en tjuring."
"Är du rädd för att flyga genom ett glimster!

Min mamma varnade mig för fulla och fula gubbar: "De sliter av din snopp"

Jag var bara 5-6 år gammal på den tiden.

På radio spelades: "Du svarte zigenare, du stal mina höns"

Den blev sedermera förbjuden på radio. (dödsskalle märkt)

Johnny Bode - Du svarte zigenare
https://www.youtube.com/watch?v=ImRsLdmyVcY

Jo. jag har varit med ett tag, min databasinfo är väldigt stor typ 100000000 bits jämför med en del andra här inne som är 1000 bits...
Dem är kända i Småland med, men jag tycker ändå dem är bra medborgare. Detta hade kunnat hända vilken familj som helst.
Citera
2019-12-03, 18:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Skulle du låta ditt barn sälja sig? Från början är detta en pojke, och pojkar är yngre i åldern än den åldern dem har. Jag tror inte alls att Emil, Emilia ville sälja sig. Något har ju uppenbart gått fel i hennes/hans liv. Och dessutom droger inblandat. Det är ett stark självskadebeteende denna lilla bar på och frågan är ju varför.

Klart inte. Men man måste ju vara smart kring det. Går inte att bara förbjuda. Det är förmodligen mest kontraproduktivt. Ungar kommer vilja göra uppror. Det kvittar vad du säger, de kommer göra tvärtom. I fall som det här. Min tanke mer vara där bara och sedan försöka när läge finns att lägga in sin reservation att det här är inget bra liv. Är det pengar som behövs hjälpa till så bra man bara kan med det.
Citera
2019-12-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Hon hade väl "fel" pojkvän återigen ?

Var ingen pojkvän snarare har det med jobbet eller droger att göra
Citera
2019-12-03, 19:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Skriver inte så ofta inlägg, men here we go. Om närstående möjligtvis någon gång i framtiden läser denna tråd (förhoppningsvis inte, men mycket möjligt) så vill jag ha detta sagt. Två tjejer försvunna sen höst/tidig vinter 2019. Wilma och Emilia. Tre år skiljde dem åt i ålder.

Den ena får ett enormt genomslag i media o tusentals frivilliga sökande. Den andra? 25 sökande? En eller två artiklar i kvällstidningarna... ??
VARFÖR???

Världen vi lever i är långt ifrån rättvis på så många sätt. Har följt både Emilias och Wilmas fall mycket noga. Vad jag vill att anhöriga ska veta är att det finns många (jag är en!) som sörjer BÅDA dessa tjejer. Har inte haft möjlighet att delta i FIKKs sökningar för någon av tjejerna. Hade mitt liv sett annorlunda ut hade jag mer än gärna sökt efter båda. Vi är nog som sagt många. Vi har inte synts, men vi finns.

Beklagar er sorg o tänder ett ljus för er ikväll.

Antagligen därför att i fallet W finns det tidigt en misstänkt mördare, W spårlöst försvunnen. Spår att följa.

Och i fallet E har vi ett typiskt potentiellt högriskoffer(vilket somliga sannolikt även skulle klassa W som på grund av MGM etniska ursprung) som försvinner spårlöst.

Prostitution och eventuellt droger med i bilden, för att inte tala om det här med transsexualitet och eventuell psykisk ohälsa, en sådan person kan ha tagit en överdos, gömma sig hos likasinnade och knarka, bo hos en kund, vara mördad, begått självmord med mera. Inga spår att följa.

Du kan jämföra rubrikerna så förstår du kanske hur folk i allmänhet tänker och vad som säljer.

17 ÅRIG GYMNASIEELEV SPÅRLÖST FÖRSVUNNEN.

22 ÅRIG HORA FÖRSVUNNEN
Citera
2019-12-03, 19:02
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingorbit
Var ingen pojkvän snarare har det med jobbet eller droger att göra
Okej! Varför jobbet ? Var det något konstigt med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in