2019-12-03, 18:35
Medlem
backflashss avatar
Tänk om familjen är inblandad?
Hon hittades nära sitt hem den sista som såg henne var en släkting som också är granne.
Citera
2019-12-03, 18:38
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Har inte följt det här fallet, är BO kvinna eller man?
Citera
2019-12-03, 18:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxicTard
Herregud...

” du hade fått finns dig i att dottern är en hora”. Jag ber till högre makter att du inte har barn och speciellt inte en dotter!!

E var bevisligen prostituerad, i den mån det har en koppling till dödsfallet är det intressant, det du och någon annan avhandlar angående söner och döttrar som prostituerar sig och värderingar på det kanske passar bättre i familjetrådar.
Citera
2019-12-03, 18:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Vad synd att hon är död. Är det självmord eller har hon blivit mördad? Polisen utreder fortfarande människorov vilket tyder på mord.
Citera
2019-12-03, 18:40
Moderator
Chantres avatar
Västra Vrams kyrka i Tollarp håller öppet i kväll för den som vill tända ett ljus för Emilia eller prata med präst.

Kyrkoherde Catrin Sundelius tog beslutet att öppna kyrkan så fort hon hört talas om att Emilia från Tollarp var hittad död.

– Vi håller kyrkan öppen till klockan 21 eller så länge det behövs. Man kan komma för att tända ett ljus för Emilia.

Det kommer också att finnas präst på plats för den som vill tala med någon.
Citera
2019-12-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vete fan. Kanske att man bara accepterar det för annars skulle hon vända ryggen till allt. Man låter det vara helt enkelt. För man vill vara en del i hennes liv. Sedan kanske man försöker med små saker att det här du gör det är nog inte så bra.
Helt obegripligt att man tillåter sin dotter sälja sig. Det är inte konstigt att denna ungdom blivit mördad med tanke på det smutsiga liv hon/ han levt. Så tragiskt. Vart var dem vuxna för denna individ?
Citera
2019-12-03, 18:46
Medlem
Birdogirls avatar
Skriver inte så ofta inlägg, men here we go. Om närstående möjligtvis någon gång i framtiden läser denna tråd (förhoppningsvis inte, men mycket möjligt) så vill jag ha detta sagt. Två tjejer försvunna sen höst/tidig vinter 2019. Wilma och Emilia. Tre år skiljde dem åt i ålder.

Den ena får ett enormt genomslag i media o tusentals frivilliga sökande. Den andra? 25 sökande? En eller två artiklar i kvällstidningarna... ??
VARFÖR???

Världen vi lever i är långt ifrån rättvis på så många sätt. Har följt både Emilias och Wilmas fall mycket noga. Vad jag vill att anhöriga ska veta är att det finns många (jag är en!) som sörjer BÅDA dessa tjejer. Har inte haft möjlighet att delta i FIKKs sökningar för någon av tjejerna. Hade mitt liv sett annorlunda ut hade jag mer än gärna sökt efter båda. Vi är nog som sagt många. Vi har inte synts, men vi finns.

Beklagar er sorg o tänder ett ljus för er ikväll.
Citera
2019-12-03, 18:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Helt obegripligt att man tillåter sin dotter sälja sig. Det är inte konstigt att denna ungdom blivit mördad med tanke på det smutsiga liv hon/ han levt. Så tragiskt. Vart var dem vuxna för denna individ?

Hon var 20 år. Hur kan man hindra henne göra något alls? Hindrar du henne är risken stor att du aldrig får tala med henne igen. Så för att förhindra sådant här beteende måste man gå långsamt till väga. Inte förbjuda för det blir det tvärtom. Utan just bara vara där och ge hints om att det här är inte ok.
Citera
2019-12-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Har fått samma tankar.
Citera
2019-12-03, 18:49
Medlem
Väldigt sorgligt. Hoppas hon inte legat där för länge för att kunna samla in allt bevismaterial. Mycket tragiskt att det skulle sluta på det här viset. Jag hoppas verkligen hon får rättvisa.

Ni som baserar er människosyn på någons yrkesval, situation eller medfödda könsorgan och utseende borde skämmas. Är det någon som inte är en förlust för mänskligheten så är det ni empatilösa människor. Hoppas ni inte har barn.
Citera
2019-12-03, 18:50
Medlem
Ungefär hur långt ifrån hennes bostad där hon sist sågs av sin granne har hon hittats? Hittades hon i vattnet intill den där "kärleksstigen" som folk skrev om tidigare i den här tråden?
Citera
2019-12-03, 18:51
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Björka-släktet är en tattarfamilj som håller till i bla Skånes urskogar, Göinge osv. Skrothandlare.

Alla björkarna var kända i Malmö redan på 50-60 talet.

De bodde vi det gamla vattentornet på öster.

Alla var rädda för dem.
Jag fick lära mig vissa ord som: "Kom inte hit annats får du en tjuring."
"Är du rädd för att flyga genom ett glimster!

Min mamma varnade mig för fulla och fula gubbar: "De sliter av din snopp"

Jag var bara 5-6 år gammal på den tiden.

På radio spelades: "Du svarte zigenare, du stal mina höns"

Den blev sedermera förbjuden på radio. (dödsskalle märkt)

Johnny Bode - Du svarte zigenare
https://www.youtube.com/watch?v=ImRsLdmyVcY

Jo. jag har varit med ett tag, min databasinfo är väldigt stor typ 100000000 bits jämför med en del andra här inne som är 1000 bits...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in