2019-12-03, 12:13
Medlem
Honan6s avatar
En kränkt "Superhjälte" - sprallig som lugn - kan bli en fara för andras liv. Det har vi bl a sett på SD:s namne i Ronneby som tog självmord genom att störta ett litet flygplan med sikte mot sitt hus, Stef*an på ÖU som styckade sin älskarinna och inte minst den sedermera livstidsdömda Johanna Möller som kallade sig för Superwoman och manipulerade sin pojkvän till att utföra "mordjobbet". JM blev kränkt av sina föräldrar när de vräkte henne från bostadsrätten som pappa GM köpt och för att hon inte fick köpa föräldrarnas sommarställe Granliden som skulle städas inför fotografering och försäljning. Det blev bråttom att röja föräldrarna ur vägen med hjälp av en hennes Toyboy (flyktingen MR) som mordvapen. Pappan GM dog, men mamma AM överlevde mordförsöket. JM blev fälld till livstid för anstiftan till mord och mordförsök och även i fängelset har hon fortsatt uttala sina mordiska hatfulla tankar om att hon önskar någon klipper hennes mamma och åklagaren Wenn*.

Bilden jag får av den här mordhistoriens med Superhjälten SD i huvudrollen som Sannolikt misstänkt för mord på LW, är att han nog hade väldigt svårt att hantera faktumet att hans hustru begärde skilsmässa och flyttade till eget boende. Istället för att se sin del i orsaken till skilsmässan såg han det som att allt var LW:s fel? Det kan ha skadat superhjältens självkänsla att andra skulle förstå att den utåt sett goda familjefadern egentligen var en otrogen, manipulerande lögnhals som inte tvekade att ta till våld i pressade situationer? Om detta kunde LW vittna och därför utgjorde hon ett hot för SD och hans grandiosa självbild?

På vilka sätt LW kan ha utgjort ett hot mot SD är svårt för en utomstående att förstå. Det tråden fått reda på om att han hade trakasserat, knogat huvud och kanske smygfilmat henne, kan hon naturligtvis ha använt som något slags "vapen" i intriger med honom, men jag tror de händelserna är en bråkdel och att LW kunde presentera mycket mer som skulle ha kunnat skada hans anseende om det kom ut till HD, släkt, vänner och arbetsgivaren.

LW är mördad med våldsamt våld, vilket talar för att mördaren har haft ett uppdämt raseri som legat och grott en tid. Sannolikt har fantasier om hämnd och kanske mord existerat en tid innan själva mordhandlingen. Om SD ansåg att skilsmässan var LW:s fel och han dessutom hade förlorat sin manipulativa förmåga över henne, så blev han nog rejält frustrerad över att hans tidigare maktposition över LW verkade vara ett minne blott?

Hämndtankar och drömmar om hur MH skär upp UW:s mage så att tarmarna syns har en del av oss i tråden kunnat läsa om i MH:s blogg. Det var verkligen exempel på hur länge en människa kan mala i sitt inre om sina upplevda oförrätter. MH kunde inte ens låta bli att hänga ut UW, LW och deras barn i sin blogg efter det att mordet skett. Det fick åtminstone mig att då starkt misstänka henne som en möjlig GM eftersom det så tydligt framgick att hon inte var "färdig" med familjen W efter skilsmässan med UW. Det kanske finns flera som ruvade på hämndtankar, men det är SD som sitter häktad sen tre månader och det är HD som är Skäligen misstänkt för inblandning i mordet. MH kanske sitter hemma på kammaren och hoppas att det ska hända något mer ont för familjen W och då passade det kanske bra för henne att Snor-Johan droppade i tråden att NW tydligen har haft för "långa fingrar" och finns registrerad i belastningsregistret för ringa stöld.

Tillbaka till SD. Har han medvetet valt att eliminera "problemet" LW med en dödlig våldsattack? Har utredarna funnit bevis för att det funnits ett medvetet konsekvenstänk innan mordet genom att man kan se att det har gjorts förberedelser? De ca 5 minuter som de två vittnena hörde hemska skrik talar i alla fall för att mördaren var fast besluten att genomföra mordet - alltså blir det svårt att presentera några som helst förmildrande omständigheter och dessutom kanske det var två GM mot LW.

----
567 dagar sen L*ena mördades

Den misstänkte SD har varit inlåst i 98 dagar.
Han har fått ta del av 2377 sidor med bland annat förhör, teknisk utredning och beslagsprotokoll.
I materialet ingår flera timmars ljudinspelningar av samtal.

Åkl inväntar svar från NFC och ytterligare förhör kan bli aktuellt.

Åtal ska vara väckt senast 19 december.

Åkl har begärt åtalsförlängning 3 ggr. Den häktade SD motsatte sig inte fortsatt häktning vid de två senaste förlängningarna, men han begärde via sin advokat Ingvar Backman (IB) att fler saker skulle undersökas vid den 2:a förlängningen.

Personutredning och en P7:a har gjorts på den SD. Han ansågs inte ha någon allvarlig psykisk störning.

Den andra misstänkta Hann* Davidss*n (HD), SD:s exfru, som släpptes 6/9 efter en utredningshäktning är fortsatt Skäligen misstänkt för inblandning i mordet.
Citera
2019-12-03, 12:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den så kallade primär-okulära kroppsundersökningen av den då avlidna kvinnokroppen belägen bakom bullerplanket gjordes av två inkompetenta RättsLäkare enligt några initierade skribenter inom tråden, jag själv, anser det totalt motsatta.

RättsLäkarna kunde fastställa vilka sorts skador som Gärningspersonen hade tillfogat offret samt hur kropps-skadorna hade uppstått, den sekundära, gjord inom RättsMedicinalverket:s Obduktions-enhet, blev överens-stämmande med den föregående primär-okulära.

Mvh/ @JokerMannen

Ingen som tvivlar på rättsläkarna men det handlar om grovt våld mot kroppen inte specifikt mot huvudet.

Liket tog ett tag att identifiera därför förvandlades "kroppen" till bara "huvudet" när det började gå från källa till källa.

Eller har du information från primärkällan d.v.s. den som obducerade kroppen? Eller från den som har full tillgång till rättsläkarens utlåtande?
Citera
2019-12-03, 13:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är fruktansvärt om det stämmer. Och det gör det nog, tyvärr. Litar på LimeTime och på folk som är insatta IRL. Det blir nog ingen rolig FUP att läsa, dessvärre!

Nötis: Din mailbox är full. Ovanligt.

@LimeTime litar jag på, men sedan vet man ju inte exakt hur sant det är när det kommer till källor.

Men något säger mig att det stämmer.
Citera
2019-12-03, 13:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok då finns det ett inlägg med en dementi i tråden också.

LimeTime har tagit tillbaka uppgifterna om att huvudet var sönderslaget. Det var ett missförstånd av något slag, om jag minns rätt.
Inte LimeTime's fel.

Finns det?
Det har jag absolut missat.

Kan du länka?
Citera
2019-12-03, 14:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ok då finns det ett inlägg med en dementi i tråden också.

LimeTime har tagit tillbaka uppgifterna om att huvudet var sönderslaget. Det var ett missförstånd av något slag, om jag minns rätt.
Inte LimeTime's fel.
Tror det var så att limetime hade uppgifterna i andra eller tredje hand av någon som såg BO/kroppen på BP. Tvivelaktiga uppgifter då dom byggde på lekmans okulärbestikting av huvudet. Märk väl att kroppen legat ute i värmen flera dygn tillsammans med dom djur som kalasar på trafikdödat längs våra vägar. Uppgiften var uppenbart smittad av det äckel åsynen av huvudet orsakade och går inte att dra några trovärdiga slutsatser om mer än att det såg riktigt hemsk ut.

Om Limetime påstår sig kunna avgöra vilka skador våldet orsakat och inte värmen, tiden och djur är tvivelaktigt .

Såtillvida Limetime inte har sina uppgifer om att huvudet var helt sönderslaget från rättsläkaren bör det nog tas med en rejäl nypa dramatik-salt.

Åsa Hiding säger i en artikel i NA 2018-11-14 att BO utsatts för ett kraftigt våld mot kroppen.

Citat:
Jag vill inte säga vad det är för slags våld hon utsatts för eftersom gärningsmannen fortfarande är på fri fot. Det jag kan säga är att det är ett kraftigt våld som riktats mot kroppen, säger Åsa Hiding, åklagare och förundersökningsledare, till NA.

Åklagaren vill inte avslöja om polisen misstänker att ett vapen har använts vid mordet – eller om våldet som utövats har skett med bara händerna.

– Det är självklart att om det handlar om dödligt våld så har det också varit kraftigt. Jag vill inte kommentera ett eventuellt mordvapen eller tillvägagångssätt. Det är skillnad om vi hade haft en person frihetsberövad. Jag inte säga så mycket eftersom det skulle kunna skada utredningen.

Vår bedömning är att mordet har skett där kroppen anträffades
https://www.na.se/logga-in/aklagaren-avslojar-nya-detaljer-om-hjarstamordet-utsattes-for-kraftigt-och-dodligt-vald-mot-kroppen
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-03 kl. 15:39.
Citera
2019-12-03, 15:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Finns det?
Det har jag absolut missat.
Nej, du har inte missat något.
Citat:
Kan du länka?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-12-03, 16:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En kränkt "Superhjälte" - sprallig som lugn - kan bli en fara för andras liv. Det har vi bl a sett på SD:s namne i Ronneby som tog självmord genom att störta ett litet flygplan med sikte mot sitt hus, Stef*an på ÖU som styckade sin älskarinna och inte minst den sedermera livstidsdömda Johanna Möller som kallade sig för Superwoman och manipulerade sin pojkvän till att utföra "mordjobbet". JM blev kränkt av sina föräldrar när de vräkte henne från bostadsrätten som pappa GM köpt och för att hon inte fick köpa föräldrarnas sommarställe Granliden som skulle städas inför fotografering och försäljning. Det blev bråttom att röja föräldrarna ur vägen med hjälp av en hennes Toyboy (flyktingen MR) som mordvapen. Pappan GM dog, men mamma AM överlevde mordförsöket. JM blev fälld till livstid för anstiftan till mord och mordförsök och även i fängelset har hon fortsatt uttala sina mordiska hatfulla tankar om att hon önskar någon klipper hennes mamma och åklagaren Wenn*.

Bilden jag får av den här mordhistoriens med Superhjälten SD i huvudrollen som Sannolikt misstänkt för mord på LW, är att han nog hade väldigt svårt att hantera faktumet att hans hustru begärde skilsmässa och flyttade till eget boende. Istället för att se sin del i orsaken till skilsmässan såg han det som att allt var LW:s fel? Det kan ha skadat superhjältens självkänsla att andra skulle förstå att den utåt sett goda familjefadern egentligen var en otrogen, manipulerande lögnhals som inte tvekade att ta till våld i pressade situationer? Om detta kunde LW vittna och därför utgjorde hon ett hot för SD och hans grandiosa självbild?

På vilka sätt LW kan ha utgjort ett hot mot SD är svårt för en utomstående att förstå. Det tråden fått reda på om att han hade trakasserat, knogat huvud och kanske smygfilmat henne, kan hon naturligtvis ha använt som något slags "vapen" i intriger med honom, men jag tror de händelserna är en bråkdel och att LW kunde presentera mycket mer som skulle ha kunnat skada hans anseende om det kom ut till HD, släkt, vänner och arbetsgivaren.

LW är mördad med våldsamt våld, vilket talar för att mördaren har haft ett uppdämt raseri som legat och grott en tid. Sannolikt har fantasier om hämnd och kanske mord existerat en tid innan själva mordhandlingen. Om SD ansåg att skilsmässan var LW:s fel och han dessutom hade förlorat sin manipulativa förmåga över henne, så blev han nog rejält frustrerad över att hans tidigare maktposition över LW verkade vara ett minne blott?

Hämndtankar och drömmar om hur MH skär upp UW:s mage så att tarmarna syns har en del av oss i tråden kunnat läsa om i MH:s blogg. Det var verkligen exempel på hur länge en människa kan mala i sitt inre om sina upplevda oförrätter. MH kunde inte ens låta bli att hänga ut UW, LW och deras barn i sin blogg efter det att mordet skett. Det fick åtminstone mig att då starkt misstänka henne som en möjlig GM eftersom det så tydligt framgick att hon inte var "färdig" med familjen W efter skilsmässan med UW. Det kanske finns flera som ruvade på hämndtankar, men det är SD som sitter häktad sen tre månader och det är HD som är Skäligen misstänkt för inblandning i mordet. MH kanske sitter hemma på kammaren och hoppas att det ska hända något mer ont för familjen W och då passade det kanske bra för henne att Snor-Johan droppade i tråden att NW tydligen har haft för "långa fingrar" och finns registrerad i belastningsregistret för ringa stöld.

Tillbaka till SD. Har han medvetet valt att eliminera "problemet" LW med en dödlig våldsattack? Har utredarna funnit bevis för att det funnits ett medvetet konsekvenstänk innan mordet genom att man kan se att det har gjorts förberedelser? De ca 5 minuter som de två vittnena hörde hemska skrik talar i alla fall för att mördaren var fast besluten att genomföra mordet - alltså blir det svårt att presentera några som helst förmildrande omständigheter och dessutom kanske det var två GM mot LW.

----
567 dagar sen L*ena mördades

Den misstänkte SD har varit inlåst i 98 dagar.
Han har fått ta del av 2377 sidor med bland annat förhör, teknisk utredning och beslagsprotokoll.
I materialet ingår flera timmars ljudinspelningar av samtal.

Åkl inväntar svar från NFC och ytterligare förhör kan bli aktuellt.

Åtal ska vara väckt senast 19 december.

Åkl har begärt åtalsförlängning 3 ggr. Den häktade SD motsatte sig inte fortsatt häktning vid de två senaste förlängningarna, men han begärde via sin advokat Ingvar Backman (IB) att fler saker skulle undersökas vid den 2:a förlängningen.

Personutredning och en P7:a har gjorts på den SD. Han ansågs inte ha någon allvarlig psykisk störning.

Den andra misstänkta Hann* Davidss*n (HD), SD:s exfru, som släpptes 6/9 efter en utredningshäktning är fortsatt Skäligen misstänkt för inblandning i mordet.

Jag håller med dig om allt.
Om inte SD hade varit misstänkt (eller HD) då hade mina tankar lutat åt MH.

Vi vet inte hur hon mår nu, men jag hoppas att hon mår bättre och att hon har bearbetat skilsmässan bättre.

Jag tycker att det är märkligt att detta med NW kommer upp i tråden.

Det känns som att någon vill försöka sikta på NW istället för SD/HD. Jag kommer osökt att tänka på SDs ESS i rockärmen, det är det första. Det kanske är något han har hintat om till sina vänner?

Det är förskräckligt att dessa barn har haft så mycket tråkigt i livet redan.

Nu vet man inget om hur UW varit i sitt äktenskap mot MH, men med tanke på hur denna blogg skildrat hennes tankar så kan jag inte tänka mig att äktenskapet varit enkelt för varken UW eller barnen.

Jag hoppas verkligen att hon har fått hjälp att processa sina problem på ett mer konstruktivt sätt. Och jag hoppas sannerligen att hon inte önskar dåligt för någon, varken barn eller vuxna.
Citera
2019-12-03, 16:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, du har inte missat något. (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tack!😊

Jag tycker att jag borde kommit ihåg en sådan viktig dementi.
Citera
2019-12-03, 17:04
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag håller med dig om allt.
Om inte SD hade varit misstänkt (eller HD) då hade mina tankar lutat åt MH.

Vi vet inte hur hon mår nu, men jag hoppas att hon mår bättre och att hon har bearbetat skilsmässan bättre.

Jag tycker att det är märkligt att detta med NW kommer upp i tråden.

Det känns som att någon vill försöka sikta på NW istället för SD/HD. Jag kommer osökt att tänka på SDs ESS i rockärmen, det är det första. Det kanske är något han har hintat om till sina vänner?

Det är förskräckligt att dessa barn har haft så mycket tråkigt i livet redan.

Nu vet man inget om hur UW varit i sitt äktenskap mot MH, men med tanke på hur denna blogg skildrat hennes tankar så kan jag inte tänka mig att äktenskapet varit enkelt för varken UW eller barnen.

Jag hoppas verkligen att hon har fått hjälp att processa sina problem på ett mer konstruktivt sätt. Och jag hoppas sannerligen att hon inte önskar dåligt för någon, varken barn eller vuxna.

Även om hon skulle önska att det går dåligt för någon eller flera i familjen W, så får man verkligen hoppas att det stannar vid tankar. Det sägs att en separation tar i snitt ca 2 år att komma över, så nu kanske hon har släppt taget om de upplevda oförrätterna och kommit vidare, vilket hon tydligen inte hade gjort vid tiden för mordet eftersom hennes blogg genomsyrade att hon inte var färdig med familjen W.

MH hade kunnat låtit bli att presentera sig för tråden och att smutskasta familjen W, men hon passade på att "ge igen" - precis som hon anklagade någon annan för, citat från MH:s blogg 11/6 -18 kl 21.32 :
"Jag bröt kontakten med henne för cirka tio år sedan och det sårade henne djupt. I skuggan av det som nu drabbat U så passade hon på att få ge igen. "
Citera
2019-12-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ingen som tvivlar på rättsläkarna men det handlar om grovt våld mot kroppen inte specifikt mot huvudet.

Liket tog ett tag att identifiera därför förvandlades "kroppen" till bara "huvudet" när det började gå från källa till källa.

Eller har du information från primärkällan d.v.s. den som obducerade kroppen? Eller från den som har full tillgång till rättsläkarens utlåtande?

Bästa @Rosamund

När kroppen har förbrukat sitt syre och hjärnan stänger ned för gott, så slappnar alla kroppen:s muskler av, detta, vilket i sin tur resulterar i att kroppen släpper ifrån sig exkrementer, det vill säga, fekalier och urin, även kallat enbart exkret, så var fallet med LW:s avlidna kropp den 14 Maj år 2018 och som först upptäcktes under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018.

Approximativt 20 minuter efter själva kropps-döds-ögonblicket har inträffat, blir huden:s färg kraftfullt blek, detta med anledning av, att det inte längre cirkulerar något blod inom kroppen, detta i sin tur gör, att allt kropps-blod följer gravitationen och sålunda placerar sig, antingen i ryggen eller magen, detta dependerar på hur den avlidna kroppen ligger, när LW:s avlidna kropp hittades, låg den då avlidna kvinnokroppen vilandes på magen.

Approximativt 12 timmar efter döden har inträffat, har den mänskliga kroppen blivit så ofärgad som den över huvud taget kan bli, men, den [kroppen] kan också ha antagit en typisk lila-blå färg, vilken färgning kan observeras vid till exempel trombós [blodpropp] ... framför allt i nedre benet, eller bägge nedre benen, vilken:s färgning kallas för cyanós, LW:s avlidna kropp visade kraftig cyanós. = [blåfärgad].

Efter approximativt 4 upp till 6 timmar framträder den så kallade lik-stelheten in, det vill säga, Rígor Mórtis, detta dependerar på att det kommer in stora mängder kalcium i musklerna och sålunda binder protein och som i sin tur orsakar muskel-sammandragningar, den så, efter Latinet kallade Rígor Mórtis håller i sig Approximativt mellan 24 och upp till 48 timmar, LW:s då upptäckta och avlidna kropp hade exkluderad Rígor Mórtis.

Själva den så kallade upplösningen, sker på grund av att döda celler samt koldioxid samlas inom den avlidna kroppen, vilket i sin tur resulterar i att PH-värdet ökar mycket kraftigt i huden, det här gör i sin tur att hudcellerna blir svagare och får sålunda själva cellväggarna att kollapsa, detta frigör enzýmer så som proteiner och som i sin tur fortsätter att försvaga vävnaden, det är just detta som leder till föruttnelse, LW:s avlidna kropp befann sig inom detta läget.

Så kallade mikro-organismer börjar så småningom att bryta ner kroppen:s inre organ, bakterier från Gáster och Intéstinum inkluderat Cólon, [Magsäcken, Tunntarmen och Grovtarmen] äter sig genom kroppen, och det är den föruttnelse som också skapar den så kallade lik-odören, LW:s avlidna kropp var både däven [fuktig] och hade grov lik-odör.

Den då upptäckta och avlidna kvinnokroppen, var vid det då aktuella tillfället, oidentifierbar, själva säkerställandet skedde med hjälp av bland annat dental-identifiering.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-03, 17:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror det var så att limetime hade uppgifterna i andra eller tredje hand av någon som såg BO/kroppen på BP. Tvivelaktiga uppgifter då dom byggde på lekmans okulärbestikting av huvudet. Märk väl att kroppen legat ute i värmen flera dygn tillsammans med dom djur som kalasar på trafikdödat längs våra vägar. Uppgiften var uppenbart smittad av det äckel åsynen av huvudet orsakade och går inte att dra några trovärdiga slutsatser om mer än att det såg riktigt hemsk ut.

Om Limetime påstår sig kunna avgöra vilka skador våldet orsakat och inte värmen, tiden och djur är tvivelaktigt .

Såtillvida Limetime inte har sina uppgifer om att huvudet var helt sönderslaget från rättsläkaren bör det nog tas med en rejäl nypa dramatik-salt.

Åsa Hiding säger i en artikel i NA 2018-11-14 att BO utsatts för ett kraftigt våld mot kroppen.

https://www.na.se/logga-in/aklagaren-avslojar-nya-detaljer-om-hjarstamordet-utsattes-for-kraftigt-och-dodligt-vald-mot-kroppen

Varifrån har du fått information om hur @LimeTime har sina källor?

Tvärtom, det här är vad jag minns.

Inte heller vet du att det via okulär besiktning som @LimeTime fått sina uppgifter, det kan likaväl vara från rättsmedicin/rättsmedicinskt protokoll.

Du får naturligtvis tro vad du vill, men du ska inte sprida uppgifter som gör att andra skribenters tilltro till postaren blir mycket negativ, om du inte är säker på din sak.

Mycket tidigt kom också LimeTime med information om det kraftiga våldet.

Vad är målet med att sparka undan fötterna på LimeTime?
Att NW är skyldig till mordet, och att huvudet inte alls var sönderslaget? Det var ett bråk hemmavid som gick överstyr?

Jag har tilltro till Limetime som postare. Hur säkra källorna är är svårt för oss att bedöma. Men jag litar på att LimeTime är en person som kan göra den bedömningen, som det känns för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hängt med i tråden och i flera andra fall (både här och på andra håll) men har aldrig skrivit innan. Jag vet en del om fallet men kan tyvärr inte berätta hur.

På dina frågor kan jag svara:
LWs mobil har inte hittats.
De uppgifter som pressen gått ut med angående fynd av blodiga kläder stämmer inte.

Citat:
Vet inte riktigt om jag förstår ditt påstående om värdelös information då min kommentar var ett svar på en fråga.
Angående vad jag menar med ”officiella” uppgifter är att det jag vet kan eller vill jag i nuläget inte berätta då jag riskerar att outa mig. Det som jag vet behöver komma ut till fler för att jag ska känna mig bekväm. Kanske dessa uppgifter kommer ut från någon annan eller att jag vet att fler vet, därav ordet ”officiella”. Tydligt nog?

Med hänsynslöst menar jag i detta fall: Ett våldsamt överfall mitt i en villaidyll där ingen kom till undsättning. Terror på Elm Street mitt i Hjärsta.

Citat:
Absolut! Jag har som sagt varit tydlig med det i mina inlägg. Sen om mina fakta anses för osäkra eller ses som rena spekulationer, ja då får det vara så. Jag kan tyvärr inte verifiera då risken är stor att jag outar mig själv om jag uppger min källa. Men det gäller väl många härinne, att vem som helst kan skriva vad som helst. Var och en får själva välja i vilken korg de lägger sina äpplen.

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Okej, så här är det:

Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem.

Under förhöret med Stefan som vittne 15/5 kontaktade han på polisens begäran JH/BeholderX.

Det finns inget som tyder på att Stefan kontaktat någon granne eller annan för att förmedla sin bild.

Nej, källa kommer ej att anges, men svaret står att finna i användarnamnet.

(Ja, du som påtalade att man inte kunde radera sitt konto här hade rätt...)

Citat:
Jag har ingen given uppfattning vad det gäller dina uppgifter om Nordsjö-loggarna eller att SD ska ha uppmanats att ta kontakt med JH (vad nu syftet med det skulle vara?).

Däremot har du helt fel gällande det av mig fetade i inlägget. SD har tagit kontakt med flera som han misstänker har pratat med polisen, för att ge sin version. Hade din insyn gällt inom aktuell utredning så hade du vetat det.
Därav är min slutsats att det du skriver inte är trovärdigt.
Citera
2019-12-03, 17:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Även om hon skulle önska att det går dåligt för någon eller flera i familjen W, så får man verkligen hoppas att det stannar vid tankar. Det sägs att en separation tar i snitt ca 2 år att komma över, så nu kanske hon har släppt taget om de upplevda oförrätterna och kommit vidare, vilket hon tydligen inte hade gjort vid tiden för mordet eftersom hennes blogg genomsyrade att hon inte var färdig med familjen W.

MH hade kunnat låtit bli att presentera sig för tråden och att smutskasta familjen W, men hon passade på att "ge igen" - precis som hon anklagade någon annan för, citat från MH:s blogg 11/6 -18 kl 21.32 :
"Jag bröt kontakten med henne för cirka tio år sedan och det sårade henne djupt. I skuggan av det som nu drabbat U så passade hon på att få ge igen. "

Alltså, jag har nästan glömt hur otäck den var, bloggen.
Fy sjutton, att bara kunna skriva så, några månader efter mordet

Jag får väldigt obehagliga känslor när jag läser den.

Ja, man hoppas verkligen att hon har kommit vidare.
Nu hoppas jag att personer härinne kan respektera att barnen faktiskt har förlorat sin mamma på det mest brutala sätt.

Fasiken, har folk inte egna barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in