2019-12-03, 01:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
-Utmärkt skrivet. Av denna anledning blir LWs galenskap särskilt viktigt och går inte längre negligeras av mindre vetande för att hon blev mördad.

-Som du tidigare hintat om så är det sannolikt att hon var adopterad som skapat den desperation som gjorde henne omöjlig att avvisa. Ty dom sociala problem som föranledde mordet och fick proppen att gå för mördaren föds ingen med.

-Att hon var kvinna, (en kille hade åkt på en omgång bums) att hon blivit curlad och att hon omgivit sig med följsamma jasägare har gjort att hon inte fått den hjälp hon hade behövt för att förstå vilka problem hon hade.

-Den som inte förstår vad det innebär i verkliga livet föreslår jag testa att sätta igång att träta och slåss så fort någon säger nej, låt säga en ynka månad och redovisa resultaten här (från sjukhusbädden?).

-Att LW enligt trovärdiga uppgifter slogs med sina barn får mig att tro hon i tidiga år har lärt sig att med våld löser man problem. "Verktyget" våld existerar inte som alternativ om det inte presenterats LW anno dazumal.

Edit: Vi behöver kanske inte tveka vem som gav första slagen i dom handgemäng SD uppgivit förekommit?

OM LW börjat slå och örfila SD så hade
det ju varit en rimlig respons av honom
att trycka ner hennes huvud och
knoggnugga henne för att få henne att
sluta och för att visa att det inte var
acceptabelt beteende av henne.

Det kanske är det det står om under
överstrykningarna?
Citera
2019-12-03, 01:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det finns inga gränser för @Snor-Johan

Först hade @Snor-Johan SD som sin absolut säkra Gärningsperson, sedan därefter blev det plötsligt NW som var den säkra Gärningspersonen, sedan vände @Snor-Johan på steken ytterligare en gång till och fick med säkerhet fram att HD var den rätta Gärningspersonen och SD, som endast en liten stackars medhjälpare som fick städa upp efter HD, nu är @Snor-Johan tillbaka på ruta två igen och där står ju som bekant NW

@Snor-Johan vet nog inte riktigt hur vederbörande skall ha det med sin Gärningsperson i detta fallet

Mvh/ @JokerMannen

Är det någon som har garderat sig totalt
i tråden så är det du.

Det är bara på senaste tiden som du har
börjat följa strömmen här och skriva det
de flesta vill höra. Hur fantastisk LW var.
Jag kan inte bedöma om du menar det
du skriver eller om du är ironisk.
Citera
2019-12-03, 07:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
OM LW börjat slå och örfila SD så hade
det ju varit en rimlig respons av honom
att trycka ner hennes huvud och
knoggnugga henne för att få henne att
sluta och för att visa att det inte var
acceptabelt beteende av henne.

Det kanske är det det står om under
överstrykningarna?

Det maskas för att det är bevisning i en pågående mordutredning som har FUsekretess.

Förstår inte varför det görs en stor affär av maskningen. Där står sannolikt vem av SD och LW som ville mer och andra detaljer i deras affär vilket ingår i Hidings motivbild till mordet.
Citera
2019-12-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
DET är bland det löjligaste man har läst i den här tråden. Absolut sant, men man undrar ju om det saknas träningsmöjligheter för den här gruppen eller varför man väljer att göra något så dramatiskt?

Givet vis fanns det en grundorsak till att man hämtade in den mordmisstänkte SD med hjälp av en hel insats-styrka, men det låtsas du inte begripa.

Varför skulle det saknas träningsmöjligheter för en sådan grupp ?

Varför skulle det ha varit dramatiskt om det fanns en grundorsak ?

SD kan ju till exempel ha hotat någon person.

SD kan ju till exempel ha haft ett vapen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-03, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det någon som har garderat sig totalt
i tråden så är det du.

Det är bara på senaste tiden som du har
börjat följa strömmen här och skriva det
de flesta vill höra. Hur fantastisk LW var.
Jag kan inte bedöma om du menar det
du skriver eller om du är ironisk.

Ingen förtjänar att mördas.

Det var SD som var otrogen mot sin Fru och manipulerade vederbörande med lögner och svek. SD utnyttjade LW sexuellt och ifrågavarande gav LW löften som vederbörande sedan inte kunde stå för.

LW var en underbar mänsklig varelse, vilket alla hennes vänner och bekanta har berättat och vilka jag i min tur väljer att tro på samt att LW älskade sina tre barn kommer jag aldrig att tvivla på.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-03, 09:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
LimeTime kan omöjligt ha sagt att huvudet var helt sönderslaget. Var finns det inlägget?

Här är några om det våld som L*ena har utsatts för enligt @LimeTimes källa/or:

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Anledningen till att jag frågade är för att jag fått info om det dödliga våld som LW utsattes för. Hela hennes huvud var sönderslaget 😔.
Det är totalt jävla obegripligt hur någon kan göra så mot en annan människa...

Citat:
Jag fick tidigt indikationer på att LW utsattes för grovt våld. Tyvärr stämde det och var värre än jag kunde ana.

Personer inom mordutredningen har tagit väldigt illa vid sig av det kraftiga övervåld som använts 😰.

Citat:
Jag har faktiskt inte hört något om strypning. Den info jag har fått har handlat om synliga skador på Lenas kropp.
Citera
2019-12-03, 10:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det är fruktansvärt om det stämmer. Och det gör det nog, tyvärr. Litar på LimeTime och på folk som är insatta IRL. Det blir nog ingen rolig FUP att läsa, dessvärre!

Nötis: Din mailbox är full. Ovanligt.
Citera
2019-12-03, 10:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
DET är bland det löjligaste man har läst i den här tråden. Absolut sant, men man undrar ju om det saknas träningsmöjligheter för den här gruppen eller varför man väljer att göra något så dramatiskt?
Det började bli en pressad situation igen efter kritiska uttalanden från Sven-Erik Alhem och Jerzy Sarnecki, och efter femton månaders utredning utan några resultat alls att visa upp för allmänheten. Genom det spektakulära gripandet med insatsstyrkan i augusti kunde man åtminstone ge ett intryck av att allt rullade på som det skulle, och chefredaktören Anders Nilsson på lokaltidningen NA kunde nu beskriva det här som "ett genombrott" och "framgång i utredningen":
Senast redigerad av Draifos 2019-12-03 kl. 11:14.
Citera
2019-12-03, 10:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Ok då finns det ett inlägg med en dementi i tråden också.

LimeTime har tagit tillbaka uppgifterna om att huvudet var sönderslaget. Det var ett missförstånd av något slag, om jag minns rätt.
Inte LimeTime's fel.
Citera
2019-12-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok då finns det ett inlägg med en dementi i tråden också.

LimeTime har tagit tillbaka uppgifterna om att huvudet var sönderslaget. Det var ett missförstånd av något slag, om jag minns rätt.
Inte LimeTime's fel.

Den så kallade primär-okulära kroppsundersökningen av den då avlidna kvinnokroppen belägen bakom bullerplanket gjordes av två inkompetenta RättsLäkare enligt några initierade skribenter inom tråden, jag själv, anser det totalt motsatta.

RättsLäkarna kunde fastställa vilka sorts skador som Gärningspersonen hade tillfogat offret samt hur kropps-skadorna hade uppstått, den sekundära, gjord inom RättsMedicinalverket:s Obduktions-enhet, blev överens-stämmande med den föregående primär-okulära.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-03, 11:54
Medlem
Snor-Johans avatar
För att vara ogenerat rakt på sak så tror jag LW agats i kristenhetens goda minne och att detta är anledningen till slagsmålen med både NW och mördaren. Det går nog bra att smiska eller örfila små barn men sämre då barnen växer sig stora och liksom mördaren är fullt fysisk kapabel att slå tillbaka. Mycket talar för att LW var den slog först i dom handgemäng som SD beskrev i P7:an.

-Finns inte någon indikation eller soc/orosanmälan om att SD brukat annat våld än det i lag befogade för att mitt i natten få ut en provocerande och obstinat LW ur sin bil.

-Föreställer er att HD (alt, SD)den aktuella kvällen mötte upp LW för att sätta henne på plats för det oerhörda sveket hon (och SD) utsatt henne för. Är det ett helt osannolikt scenario att en hård ordväxling övergår till handgemäng då LW öppnar striden med att ge HD en örfil? Tror det var typiskt LW.

-I det ljuset är det inte längre omöjligt att förstå hur en djupt sviken människa har svårt att hålla sig passiv och att ett okontrollerat slagsmål t o m utmynnar till det hemskaste av brott.

-Lek med tanken att LW gått segrande ur striden bakom planket och således var gärningsman och HD brottsoffret. Hur annorlunda skulle då LWs roll värderas då? (Vilket jäkla liv det vore på roks-tanterna om LW vore man).
Kan det faktum att LW blev mördad preskibera hennes påverkan på motivet ? Det tror inte jag rätten (om det alls går till åtal) håller med om.

-Det raseri som är ett måste för att motivera våldet LW mördades med kan endast förklaras med att mördaren upplevde sig utsatt (över tid) för en mycket stark oförätt av LW.

- Vad denna oförätt bestod i har väl framgått med all önskvärd tydlighet? (Bortsett från notknapparen som inte tror otroheten inte har med mordet att göra )
Misstänkt No 1. HD
Misstänkt No 2. SD

Vad gäller NWs egendomsbrott så är datumet för åtalsunderlåtelsen av intresse då den damp ner i UWs brevlåda samanföll med den oupptäckta kroppen låg och väntade på att hittas bakom planket.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-03 kl. 12:39.
Citera
2019-12-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den så kallade primär-okulära kroppsundersökningen av den då avlidna kvinnokroppen belägen bakom bullerplanket gjordes av två inkompetenta RättsLäkare enligt några initierade skribenter inom tråden, jag själv, anser det totalt motsatta.

RättsLäkarna kunde fastställa vilka sorts skador som Gärningspersonen hade tillfogat offret samt hur kropps-skadorna hade uppstått, den sekundära, gjord inom RättsMedicinalverket:s Obduktions-enhet, blev överens-stämmande med den föregående primär-okulära.

Mvh/ @JokerMannen

Har du läst obduktionsutlåtandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in