För att vara ogenerat rakt på sak så tror jag LW agats i kristenhetens goda minne och att detta är anledningen till slagsmålen med både NW och mördaren. Det går nog bra att smiska eller örfila små barn men sämre då barnen växer sig stora och liksom mördaren är fullt fysisk kapabel att slå tillbaka. Mycket talar för att LW var den slog först i dom handgemäng som SD beskrev i P7:an.
-Finns inte någon indikation eller soc/orosanmälan om att SD brukat annat våld än det i lag befogade för att mitt i natten få ut en provocerande och obstinat LW ur sin bil.
-Föreställer er att HD (alt, SD)den aktuella kvällen mötte upp LW för att sätta henne på plats för det oerhörda sveket hon (och SD) utsatt henne för. Är det ett helt osannolikt scenario att en hård ordväxling övergår till handgemäng då LW öppnar striden med att ge HD en örfil? Tror det var typiskt LW.
-I det ljuset är det inte längre omöjligt att förstå hur en djupt sviken människa har svårt att hålla sig passiv och att ett okontrollerat slagsmål t o m utmynnar till det hemskaste av brott.
-Lek med tanken att LW gått segrande ur striden bakom planket och således var gärningsman och HD brottsoffret. Hur annorlunda skulle då LWs roll värderas då? (Vilket jäkla liv det vore på roks-tanterna om LW vore man).
Kan det faktum att LW blev mördad preskibera hennes påverkan på motivet ? Det tror inte jag rätten (om det alls går till åtal) håller med om.
-Det raseri som är ett måste för att motivera våldet LW mördades med kan endast förklaras med att mördaren upplevde sig utsatt (över tid) för en
mycket stark oförätt av LW.
- Vad denna oförätt bestod i har väl framgått med all önskvärd tydlighet? (Bortsett från notknapparen som inte tror otroheten inte har med mordet att göra

)
Misstänkt No 1. HD
Misstänkt No 2. SD
Vad gäller NWs egendomsbrott så är datumet för åtalsunderlåtelsen av intresse då den damp ner i UWs brevlåda samanföll med den oupptäckta kroppen låg och väntade på att hittas bakom planket.