Citat:
Ursprungligen postat av
zadnahoj
Riktigt hemskt fall, svårt att inte blir berörd. All cred till dig som vart med och sökt

Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det Hedrar dig! TACK!!! Du har bidragit till att lösa detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
lapon
Jag undrar hur lång tid det kommer att gå innan jag riktigt kan formulera vad jag känner inför denna tragedi. Alla dessa tusentals ansvarskännande och engagerade människor som - liksom du - hade sökt efter Wilma dessa dagar över två veckors tid, bara för att få det dystra beskedet som lämnades den 29:e november !
Uttrycket "svart fredag" fick liksom en annan, men kanske mer sanningsenlig innebörd.
Långt ifrån vad dess upphovsmän först hade avsett
Mina tankar går också till hennes närstående.
- -
Tack och tack själva för era insatser!
I detta fallet funkade det inte att inte göra något.
Angående tips och anonymitet
"Varför vill ni helst inte ha anonyma tips?
Vi behöver ställa ytterligare frågor för att få veta mer. När vi tar emot ett tips vet vi inte på vilket sätt det passar in, utan det kan visa sig senare, ibland långt senare. Då är det viktigt att vi kan kontakta dig."
Källa:
https://polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/
Använd VPN och/eller TOR och skicka in tipset på polisens hemsida om du är nojig. Infon ligger i tråden och jag tror inte polisen lägger resurser på att börja söka efter just dig. Om inte tipset på något sätt ger info om något som inte redan står. Är du paranoid be någon annan tipsa.
Vad beträffar styckningen så tror jag den skett inomhus av två anledningar.
Först. Dom här människorna (dom då jag tror det är flera än GM) vill absolut inte bli upptäckta och agerar under stark stress. Jag tror inte på att i det läget dra iväg med såg, verktyg, påsar och död kropp i bil för att åka till plats och parkera, dra iväg kroppen in i mörka skogen och utföra detta med risk att någon åker/går förbi. Lägger märke till bilen, ljus, ljud etc.
Andra orsaken är att om detta skulle ske så räcker det inte med att dölja platsen genom att bränna lite skor, jacka och glasögon. Det blir för "söligt" på platsen det hade synts/spårats ner i mark. Vilken hund som helst hade med stor sannolikhet reagerat på det. Jag tror dom ville ha en "trygg" plats att utföra detta på och det är inte utomhus.
Om det inte skett i MGM:s lägenhet så verkar ju pappan till MGM jobba med bilar och verkar känna folk i samma bransch = verkstäder. Jag är osäker på om det skett i MGM:s lägenhet då försvarsadvokaten uttalade sig i stil med "svaga" bevis eller "ingenting" eller något åt det hållet. Vilket gör att jag mer tänker inomhus och på annan plats än i MGM:s bostad.
Så tror jag.