2019-12-03, 02:37
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushhunter
Svartsjuka är nog värre än cancer ändå, den kan man i bästa fall bota. Sorgligt att just svartsjuka utlöst detta barbariska beteende, måtte tösen få vila i frid nu när han inte längre kommer åt henne. Föräldrarna kommer aldrig mer att kunna lita på någon, utan tvingas leva med sorgen resten av livet. Själv vet jag inte tillräckligt för att kunna bidra till något vettigt, men jag ville skriva något. Vi är alla förlorare i detta, och borde kunna ta lärdom av det som hänt. Skänk tösen en tanke på julafton när ni sitter där och frossar i det goda livet har att erbjuda, en vacker dag är det någon av oss som lämnar jordelivet rent för tidigt.

Det var inte svartsjuka som utlöste det, det var Muhammed

https://www.youtube.com/watch?v=BLmIeEnjJnA&fbclid=IwAR2_4o369ElAAaineFdKs ZiwonaGlr2t0Y8yicofxMi-ANyE67KXcP8oPsA
Citera
2019-12-03, 02:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grief89
Men herregud, vi har tjafsat om några Twitter-konton i över 1000 sidor nu? hur mycket ny info tror ni att ni kommer få ut av det där? släpp det där nu och rikta energin mot mer betydande uppgifter inom det här fallet.
Då skulle vi ju kunna börja med att fastställa var i Uddevalla bodde W när hon inte var hos GM?. Hon var ju skriven i Lysekil hos sin pappa men där ska hon tydligen inte ha uppehållit sig så stadigt. Var eller hos vem bodde W när hon inte övernattade hos GM?.
Citera
2019-12-03, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Riktigt hemskt fall, svårt att inte blir berörd. All cred till dig som vart med och sökt

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det Hedrar dig! TACK!!! Du har bidragit till att lösa detta.

Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Jag undrar hur lång tid det kommer att gå innan jag riktigt kan formulera vad jag känner inför denna tragedi. Alla dessa tusentals ansvarskännande och engagerade människor som - liksom du - hade sökt efter Wilma dessa dagar över två veckors tid, bara för att få det dystra beskedet som lämnades den 29:e november !
Uttrycket "svart fredag" fick liksom en annan, men kanske mer sanningsenlig innebörd.
Långt ifrån vad dess upphovsmän först hade avsett

Mina tankar går också till hennes närstående.

- -

Tack och tack själva för era insatser!

I detta fallet funkade det inte att inte göra något.

Angående tips och anonymitet

"Varför vill ni helst inte ha anonyma tips?
Vi behöver ställa ytterligare frågor för att få veta mer. När vi tar emot ett tips vet vi inte på vilket sätt det passar in, utan det kan visa sig senare, ibland långt senare. Då är det viktigt att vi kan kontakta dig."

Källa: https://polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/

Använd VPN och/eller TOR och skicka in tipset på polisens hemsida om du är nojig. Infon ligger i tråden och jag tror inte polisen lägger resurser på att börja söka efter just dig. Om inte tipset på något sätt ger info om något som inte redan står. Är du paranoid be någon annan tipsa.

Vad beträffar styckningen så tror jag den skett inomhus av två anledningar.

Först. Dom här människorna (dom då jag tror det är flera än GM) vill absolut inte bli upptäckta och agerar under stark stress. Jag tror inte på att i det läget dra iväg med såg, verktyg, påsar och död kropp i bil för att åka till plats och parkera, dra iväg kroppen in i mörka skogen och utföra detta med risk att någon åker/går förbi. Lägger märke till bilen, ljus, ljud etc.

Andra orsaken är att om detta skulle ske så räcker det inte med att dölja platsen genom att bränna lite skor, jacka och glasögon. Det blir för "söligt" på platsen det hade synts/spårats ner i mark. Vilken hund som helst hade med stor sannolikhet reagerat på det. Jag tror dom ville ha en "trygg" plats att utföra detta på och det är inte utomhus.

Om det inte skett i MGM:s lägenhet så verkar ju pappan till MGM jobba med bilar och verkar känna folk i samma bransch = verkstäder. Jag är osäker på om det skett i MGM:s lägenhet då försvarsadvokaten uttalade sig i stil med "svaga" bevis eller "ingenting" eller något åt det hållet. Vilket gör att jag mer tänker inomhus och på annan plats än i MGM:s bostad.

Så tror jag.
Citera
2019-12-03, 05:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Korkat? Det är väl precis vad det är. Våld i nära relation.
Vilka fel har föräldrarna gjort när deras dotter blivit mördad av en svensk man?

Jag ser ingen skillnad på kunskapsbehovet. Som jag skrev man måste lära sig bedöma riskerna från fall till fall. I vissa falla är de mycket högre.
Citera
2019-12-03, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag ser ingen skillnad på kunskapsbehovet. Som jag skrev man måste lära sig bedöma riskerna från fall till fall. I vissa falla är de mycket högre.

Självklart kan risken varit högre för död i det här fallet och fadern ha det bevakande ögat mer fokuserat på paret, men det är även en balansgång.
Man måste låta sin dotter älska den hon vill, så länge det inte är bieffekt av dålig kärlek från sin far som är orsaken till sökandet av denna typ av pojkvän. Tänk borderline.

Man hade i alla fall hoppats få se en far med mer testosteron som faktiskt gjort ett ärligt försök och möjligtvis rivit ner någon dörr eller två istället för att gråta ut i media, det enda han nu kan göra är att hämnas sin dotter för signalera för andra pappor där ute att du måste vakta din familj, inte låta staten göra det.
Citera
2019-12-03, 06:43
Medlem
I vilket fall som helst borde en avlägsnad kroppsdel vara nog för att personen ska dö. Vi har trots allt ca 5 liter blod i oss. Fem möjlkpaket. Såvida hon inte blivit av med armen och sprungit iväg kan hon omöjligt vara vid liv. Ben, arm, fot, huvud, kvittar då hon troligen fick slut på blod. Min tanke är att hon är styckad ordentligt.
Citera
2019-12-03, 07:04
Medlem
Jag har försökt känna in vart Man skall söka resterande efter Wilma.. kalla mig häxa/medial.. eller bara idiot...
men...
Ett ständigt namn som ploppar upp är Vassbovik.

Någon som vet om det sökts där?

Även kärranäs.

Troligen behöver jag bara sluta tänka på detta ...😅😢🙈
Citera
2019-12-03, 07:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadskallmanheta
Jag har försökt känna in vart Man skall söka resterande efter Wilma.. kalla mig häxa/medial.. eller bara idiot...
men...

Även kärranäs.

Vassbo ligger emellan uddevalla och Ljungskile.. har du tittat på en karta, eller kom namnet till dig??
😳
Citera
2019-12-03, 07:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
men...

Även kärranäs.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Vassbo ligger emellan uddevalla och Ljungskile.. har du tittat på en karta, eller kom namnet till dig??
😳

Ingick Vassbovik i hans tjänstgöringsområde?
Citera
2019-12-03, 07:33
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
men...

Även kärranäs.

Dina resterande FB-inlägg vittnar inte direkt om att du skulle besitta några övernaturliga krafter som ingen annan har...
Citera
2019-12-03, 07:40
Medlem
Börjar allvarligt fundera på var folks empati finns, om den ens längre existerar. Jag var vid Kungstorget och tände ett ljus för Wilma samtidigt som dom bredvid mig säger till varandra ”stackars Tishko hoppas han verkligen kan leva normalt igen efter sin fängelsetid, det kan inte varit lätt för honom detta”.
Citera
2019-12-03, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
Börjar allvarligt fundera på var folks empati finns, om den ens längre existerar. Jag var vid Kungstorget och tände ett ljus för Wilma samtidigt som dom bredvid mig säger till varandra ”stackars Tishko hoppas han verkligen kan leva normalt igen efter sin fängelsetid, det kan inte varit lätt för honom detta”.

Shit that never happened.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in