2019-12-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Löjligt låga straff samt obefintligt skydd för vittnen spelar nog in.
Låga straff ok- stämmer ju.
Men har man en susning om vem mördaren är, så gå in på en krog låna telefon- ring polisen
säg -jag vill lämna ett tips angående mordet, jag tror jag vet..osv-
behöver inte uppge sitt namn. Men vet så ska man agera som en medborgare bör göra.
Tips kan man självklart lämna.
Citera
2019-12-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Kan det inte ha varit alzureiybröderna i bilen på polisens bild vid mordet på Karolin Hakim?

Ja fan, jämför man bilderna på Karolins mördare med denna Sammi, så är dom ganska lika med sina feta lite hängande underläppar, ansiktsdrag och näsor. Är det samma person?

https://www.facebook.com/sammi.alzuriey.9
https://petterssonsblogg.se/2019/10/23/polisen-efterlyser-karolin-hakims-mordare/
Senast redigerad av Pazzamo 2019-12-03 kl. 01:05.
Citera
2019-12-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag skulle aldrig vittna i den här typen av fall. Jag reflekterar inte över risken för att råka illa ut, utan det är helt enkelt för att jag inte vill att gärningsmännen skall åka fast. Om de får vara ute så kan de ju fortsätta med sin städning. Dessutom så framstår regeringen som svag och handlingsförlamad, vilket jag tycker är bra.
Ursäkta att jag tjatar, det är inte frågan om att du ska vittna.
DU kan lämna ett tips anonymt, sedan är det upp till Polis om de undersöker om ditt tips verkar trovärdigt.
DU behöver inte ens ringa fr din egen telefon, sök upp en restaurang, reception.
Citera
2019-12-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Nej nikola spelar i lindängen ligan. Drivhall , krokodil brödrarna alaa baha ahmad osv, schadi, miche, hicham, nikola franke, ahmed o momme noumeri brödarna, osv osv osv osv

Har dessa varit med mekky tidigare?
Tänkte mest på Nikola franke, som blev skottskadad vid galaxy.
Citera
2019-12-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur många dödskjutningar är vi uppe i nu? Förra årets 46 kommer vi väl inte slå?

Har inte räknat, men det känns som betydligt fler knivskärningar i år...
Citera
2019-12-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men har man en susning om vem mördaren är, så gå in på en krog låna telefon- ring polisen
behöver inte uppge sitt namn. Men vet så ska man agera som en medborgare bör göra.

Problemet är bara att det där i sig inte räcker. Jag vet inte om det stämmer, men det har sagts rätt regelbundet i sådana här trådar att polisen sannolikt vet i en mängd fall vem eller vika de skyldiga är, men utan vare sig vittnesmål eller tillräcklig teknisk bevisning så hjälper det inte, de samtal du föreslår kan vara en fingervisning om var man ska leta om man faktiskt inte vet alls, men för fällande dom lär det ganska sällan göra något avsevärd skillnad. Tyvärr, får jag väl säga, för jag tror (måhända naivt) på att det ännu inom polismyndigheten finns gott om folk som verkligen skulle vilja få de här figurerna inlåsta på riktigt långa straff om de bara kunde.
Senast redigerad av Jatroddejavaprometeus 2019-12-03 kl. 00:27. Anledning: felskrivning
Citera
2019-12-03, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Nåra "kändisar" vid akuten?
Sådana som du gör detta land till ett mycket sorgligt land. Vem fan ser några losers som hänger vid sjukhusen som något man ska tycka är häftiga (kändisar)?
Citera
2019-12-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Problemet är bara att det där i sig inte räcker. Jag vet inte om det stämmer, men det har sagts rätt regelbundet i sådana här trådar att polisen sannolikt vet i en mängd fall vem eller vika de skyldiga är, men utan vare sig vittnesmål eller tillräcklig teknisk bevisning så hjälper det inte, de samtal du föreslår kan vara en fingervisning om var man ska leta om man faktiskt inte vet alls, men för fällande dom lär det ganska sällan göra något avsevärd skillnad. Tyvärr, får jag väl säga, för jag tror (måhända naivt) på att det ännu inom polismyndigheten finns gott om folk som verkligen skulle vilja få de här figurerna inlåsta på riktigt långa straff om de bara kunde.
Du har rätt, tipset är en fingervisning, sedan är det enklare att försöka binda denne utpekade,till brottet.
Problemet är ju att Polisen famlar i blindo, när ett tips skulle kunna vara vägvisande.
(Men straffen är alldeles för korta. Och utvisning borde vara självklart.
När det gäller palestinier, kurder kan det bli komplicerat med utvisning, eftersom de inte har medborgarskap i sitt ursprungsland.)
Citera
2019-12-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarterUSM
Sådana som du gör detta land till ett mycket sorgligt land. Vem fan ser några losers som hänger vid sjukhusen som något man ska tycka är häftiga (kändisar)?

Nu tror jag att du läste inlägget fullständigt galet, citationstecknen är en rätt tydlig indikation på att det var med en viss touch av ironi, och kanske möjligen åsyftar "kända kriminella", och visst finns en och annan fåne i de här trådarna som verkar gilla de där, men den absoluta merparten av de som skriver är snarare sådana som anser att detta är jordens avskum.
Citera
2019-12-03, 00:43
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men det är ju inte alls det som är problemet. Det är inte anonyma tips som saknas utan vittnen i rättegångar.
Citera
2019-12-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Nu tror jag att du läste inlägget fullständigt galet, citationstecknen är en rätt tydlig indikation på att det var med en viss touch av ironi, och kanske möjligen åsyftar "kända kriminella", och visst finns en och annan fåne i de här trådarna som verkar gilla de där, men den absoluta merparten av de som skriver är snarare sådana som anser att detta är jordens avskum.
Nej, det tror inte jag. Jag förstår också att det inte handlar om kändisar i den bemärkelsen men det är jargongen som blir problemet. Varför kalla dem för kändisar när de är kriminella? Varför ens plantera detta frö i kommande generationer?
Citera
2019-12-03, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weiners
Problemet är att trots anonymitet så litar inte folket på polisen då de gång på gång visat sin tafathet och inkompetens. De är inte längre en auktoritet. Folk är rädda att skurkarna trotsallt får reda på vem som get tips till polisen samt att skurkarna inte får tillräckliga straff.
Men ingen vet vem du är när du lämnat tipset.
Inte heller polisen vet vem du är när du lämnar ett anonymt tips.
Jag tycker att medborgarna är inkompetenta som inte ens kan ringa in ett anonymt tips, utan istället gnäller över polisen.
I en demokrati ska alla ta sitt ansvar. Medborgare ska bidra.
Det är skillnad att bli kallad som vittne, till rättegång,
Och att kontakta polisen för att lämna tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in