Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Tycker verkligen inte knark ska vara lagligt. Vilket sorgligt Skepsväl för att minska gängens inkomst. Jag har ett annat förslag som är bättre. Höj straffen i nivå med amerikanska fängelser och sätt dit dom istället. Jag kan äta upp mitt eget huvud att brottsligheten minskar direkt om man sitter inne 150 år för mord och 10 år för misshandel, 25 år om man sålt knark. Jag är fullständigt övertygad om detta. Jag äter upp mitt eget huvud om de skjuts friskt under sådana lagar i Sverige.
USA har ett större problem än oss, och just pga den du vill.
Så vad argumenterar du med uppgifter som inte hjälper dig, utan stjälper dig?
Sällan man ser någon argumentera så dåligt, men antar du var upphetsad och säga nått i tråden, men inte visste vad.
Och att du inte visste vad, ja, kan man göra det mer tydligt än du i att veta inget?
Svårt och tro det.
Återkom gärna när du har nått som stödjer din fantasi!
Och vet de vad som är roligaste med ditt inlägg.
Jo, det var att vi fick aldrig reda på varför cannabis inte ska vara lagligt.
Så varför ska knark inte vara lagligt?(Ska vi sätta en hundring på att du kommer påvisa du inget vet om knark med ditt svar, eller svansen mellan benen och låtsas som inget)
Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Nej, det kommer alltid finnas kriminalitet men det betyder inte att man inte ska sättas bakom lås och bom när gjort sig skyldig till något brottsligt. Men USA hade sett mycket värre ut om de inte var sådana tuffa straff och det tänker ingen på. Om du vet att du får 100 år i fängelse om du åker fast för ett mord som du överväger då tror jag att det straffet hjälper till i åtanke att förhindra gärningen snarare än om det vore 12 år som i Sverige i vissa fall. 12 år i fängelse är något som man kan ta. 100 år riskerar du inte.
Ska vi stoppa folk i fängeklse i 150år för konsumera droger, och vad motiverar detta?
Igen saklighet är det enda som funkar.
Där man legaliserar och avkriminaliserar så minkar problemen.
Kan du förklara detta med saklighet tror du, för du sa ju nyss att det ökar.
Så???
Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Ska jag vara ärlig? Jag är uppvuxen kring kulturen med alkohol och är således partisk men om jag fick bestämma skulle allt vara olagligt. Jag dricker mest för att andra gör det och för att det är kutym. Äger inte en enda spritflaska hemma eller köper några öl. Alltid bara i samband med fest eller middagar endast. Problemet med narkotika är att det är väldigt lätt att missbruka. Det tar 1 sekund att bruka och du får inga baksmällor som får dig att ångra att du drack för mycket under gårdagen. Jag har dessutom extremt låg tolerans så om det skulle stå haschtomtar i varje gatuport skulle jag förmodligen vara konstant hög och det är något jag helst slipper. Varför ska man behöva berusa sig överhuvudtaget? Bli hög på ditt egna liv istället. Det är min filosofi. Aktivt varje dag sträva efter något som innebär små
Delmål ger en tillräcklig berusning tror jag.
Så alkohol också olaglig, alkoholen har redan bevisat det som drogerna bevisar nu.
Det går inte stoppa konsumtion, och det blir till ett ÖKAT problem har man redan bevisat.
Men du verkar glömma såna små detaljer, varför?
Vi får inte ens röka cigg där vi vill, varför skulle vi få röka cannabis där vi vill?
Sicka fantasier du har.
Och vilken idiot som helst fattar att tar man par miljarder ifrån kriminellanätverk, så måste de minska arbetsstyrkan.
men nu vet jag reda du komemr mena på om det inte sker med en knäppning med fingrarna så ska vi inte göra nått.
En argumentation som faller på sin egen rimlighet.