2019-12-02, 16:35
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ukrainas President Volodymyr Zelenskyy sa i en intervju med Der Spiegel idag:

"No quid quo pro"

""I did not speak with U.S. President Trump in those terms: you give me this, I give you that," Volodymyr Zelenskyy said in an interview with European publications including Germany's Der Spiegel magazine.

In remarks published in German, Zelenskyy said he "did not understand at all" the accusations heard at the hearings and did not "want to give an impression that we are beggars" in Ukraine."

https://www.dailysabah.com/world/2019/12/02/ukraines-zelenskyy-denies-quid-quo-pro-with-trump-as-impeachment-inquiry-enters-new-stage

Var ar DildoHunter?

Kan ju tolkas som att han inte sa det. Och det är korrekt. Var ju mästerförhandlaren som förde diskussionen.
Och vad förväntar sig Der Spiegel att han skall säga tro? Ett enda felsteg så har Ukraina bränt sina skepp totalt vad gäller hjälp från US.
Det skall de allt vara jävligt medvetna om.
Citera
2019-12-02, 17:01
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tänk vad tid man kastade bort på att läsa artiklar om Muellerutredningen. Artiklarna påstod att Trump snart skulle vara fast. Men det blev inte ett sk-t av det. Nu försöker politiska nätverk och media lura oss med en liknande story om impeachment.

Är det någon som tror på detta? Jag tycker media bara gräver sig allt djupare ned i gropen och har för länge sedan förverkat sin trovärdighet genom ensidig rapportering.

Ifall du menar om någon tror att Republikanerna ska fälla Trump i senaten så nej, det tror nog ingen.
Citera
2019-12-02, 17:13
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Varför är vi egentligen här? Egentligen? Därför att Demkraterna håller på att förlora ännu ett val. Försök förstå att detta är konstruerat och att "visselblåsaren" är påhittad för att ta processen mot krigsrätt.

Två saker talar emot dig:
Visselblåsarens identitet är en öppen hemlighet, du har hans namn och bild inom tio sekunder på Google.
Och nästan allt han tipsade om i sin rapport har bekräftats i utredningen och förhören.
Citera
2019-12-02, 17:21
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
...Och nästan allt han tipsade om i sin rapport har bekräftats i utredningen och förhören.

Vad var det som bekräftades?
Citera
2019-12-02, 17:45
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag gissar att demokraterna är belåtna om impeachment enbart leder till förlust av Trump i valet och en impeachment bara skulle vara ett plus.

Håller ni med om att detta är en troliga strategin eller tror ni verkligen demokraterna siktar på impeachment innan valet?
Citera
2019-12-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag gissar att demokraterna är belåtna om impeachment enbart leder till förlust av Trump i valet och en impeachment bara skulle vara ett plus.

Håller ni med om att detta är en troliga strategin eller tror ni verkligen demokraterna siktar på impeachment innan valet?
Jag tror att impeachment i första hand är tillför att belysa vilken sorts president Trump är. Att han inte fälls är i dagsläget inte troligt. Men kan ge en bild av en person som är olämplig för ämbetet. Det är vad jag tror Demokraterna vill få utav av det.
Citera
2019-12-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Jag tror att impeachment i första hand är tillför att belysa vilken sorts president Trump är. Att han inte fälls är i dagsläget inte troligt. Men kan ge en bild av en person som är olämplig för ämbetet. Det är vad jag tror Demokraterna vill få utav av det.

Samtliga efterkrigs-presidenter har fått "impeachments" riktade mot sig. Detta är missnöjda politiska motståndare som använder alla verktyg dom kan för att smutskasta och försvaga för att få igenom sin kandidat vid nästkommande val.

Om dom har rätt eller inte spelar mindre roll, dom hade gjort samma oavsett.

En mer intressant diskussion är väl om det han gjort kan anses som kriminellt, inte hurvida det var rätt eller fel med impeachment.

För mig personligen så tror jag inte han gjort något som man kan bedöma som obestridligt kriminellt utan det är mer av inriktningen "bad taste"
Senast redigerad av difiderad 2019-12-02 kl. 19:25.
Citera
2019-12-02, 19:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av difiderad
Samtliga efterkrigs-presidenter har fått "impeachments" riktade mot sig. Detta är missnöjda politiska motståndare som använder alla verktyg dom kan för att smutskasta och försvaga för att få igenom sin kandidat vid nästkommande val.

Om dom har rätt eller inte spelar mindre roll, dom hade gjort samma oavsett.

En mer intressant diskussion är väl om det han gjort kan anses som kriminellt, inte hurvida det var rätt eller fel med impeachment.

För mig personligen så tror jag inte han gjort något som man kan bedöma som obestridligt kriminellt utan det är mer av inriktningen "bad taste"
Sicken tur då att vi har ett brott då, och med denna quid pro quo mot Ukraina.
Och en bekräftad sådan av POTUS, men om inte det är nog.
Så har man 7 visselblåsare och en lång rad vittnen, som alla berättar samma sak, fast sin del av quid pro quo.

Så ett brott är begånget vet vi redan.
Och undrar varför det aldrig kommer en bidens utredning, för det är ju det enda man tjatar om.
Vi vet alla svaret dock.

Också som vi förutspådde, ingen trumpen vågade komma på förhör.
Vilket är udda, då han så gärna ville komma till impeachment förhör.
Mycket mycket udda.
Citera
2019-12-02, 19:42
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:

Citat:

En del Dems vill vänta med sin impeachment till efter valet (vilket säger en hel del om deras demokratisyn).

Självklart är det så att denna fars endast syftar till att underminera en av USA's bästa presidenter. Betänk att allt den här administrationen har åstadkommit, har de lyckats med trots ständiga attacker från Dems.

Problemet för dem är bara det att de nu riskerar att reta upp väljare snarare än att fjärma dem från Trump. Han har goda chanser att vinna 2020, och det kommer i så fall att till stor del bero på denna impeachment-idioti.
Citera
2019-12-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sicken tur då att vi har ett brott då, och med denna quid pro quo mot Ukraina.
Och en bekräftad sådan av POTUS, men om inte det är nog.
Så har man 7 visselblåsare och en lång rad vittnen, som alla berättar samma sak, fast sin del av quid pro quo.

Så ett brott är begånget vet vi redan.
Och undrar varför det aldrig kommer en bidens utredning, för det är ju det enda man tjatar om.
Vi vet alla svaret dock.

Också som vi förutspådde, ingen trumpen vågade komma på förhör.
Vilket är udda, då han så gärna ville komma till impeachment förhör.
Mycket mycket udda.

Åter igen, du är för insnöad på "impeachment".

Ingen bryr sig om dom inte lyckas dra det länge och det kommer dom högst troligen inte lyckas med. Man kan tycka vad man vill om det och du verkar helt bestört men vanliga spelregler gäller inte på den här nivån.

Det är helt enkelt för mycket prestige för ett land som USA att avsätta en ledare.
Citera
2019-12-02, 19:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Åter igen, du är för insnöad på "impeachment".

Ingen bryr sig om dom inte lyckas dra det länge och det kommer dom högst troligen inte lyckas med. Man kan tycka vad man vill om det och du verkar helt bestört men vanliga spelregler gäller inte på den här nivån.
När brott uppdagas på detta sättet, så är impeachment enda vägen.
Annars berättar man bara begå brott är inget vi bryr sig om.

Och det sätter tidigare förhör i en helt annan dager, hyckleri.
Citera
2019-12-02, 19:54
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Samtliga efterkrigs-presidenter har fått "impeachments" riktade mot sig.

Fel. Andrew Johnson och Bill Clinton är de enda som åkt på faktisk impeachment, och ingen av dem fälldes. Nixon och nu Trump har båda fått impeachment inquiry på sig, vilket är mer av en förundersökning. Nixon avgick frivilligt innan det hela gick vidare, medan Trump håller linjen och ger Dems långfingret med båda händerna.
Senast redigerad av MrBulldogg 2019-12-02 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in