Citat:
Du vill helt enkelt inte ge upp förrän du har lyckats med att smutsa ner den avlidna (genom mord) trebarns-modern Le*a Wesstr*m totalt.
Ordet rättshaverist betecknar en person som har ett persistent begär av att alltid ha rätt.
Besserwisser är en term för en person som perpetuellt anser sig veta bättre än andra.
När det gäller den så kallade "bilincidenten" samt LW:s dåvarande anmälningar mot SD, börjar du närma dig ett rent persiflage i skrift av LW:s dåvarande leverne så som person.
SD hämtades plötsligt in av en hel insats-styrka och för att sedan därefter häktas på sannolika skäl för att tidigare ha bragt livet om den då 45- åriga trebarns-modern [LW] ... som bekant sitter SD fortfarande häktad på sannolika skäl i väntan på en rättegång.
Mvh/ @JokerMannen
Ordet rättshaverist betecknar en person som har ett persistent begär av att alltid ha rätt.
Besserwisser är en term för en person som perpetuellt anser sig veta bättre än andra.
När det gäller den så kallade "bilincidenten" samt LW:s dåvarande anmälningar mot SD, börjar du närma dig ett rent persiflage i skrift av LW:s dåvarande leverne så som person.
SD hämtades plötsligt in av en hel insats-styrka och för att sedan därefter häktas på sannolika skäl för att tidigare ha bragt livet om den då 45- åriga trebarns-modern [LW] ... som bekant sitter SD fortfarande häktad på sannolika skäl i väntan på en rättegång.
Mvh/ @JokerMannen

Menar du att en människa måste vara ofelbar för att kunna betraktas som ett brottsoffer? Eftersom en del till och med försöker göra omskrivningar av vad LW själv uppgivit i sin strävan att få henne att framstå som felfri.
Jag anser inte att en person behöver vara felfri för att kunna vara ett brottsoffer men det kan påverka dels rubricering och straffmätningen beroende av vilket uttryck felen tagit sig. Därav är det relevant att beakta om brottet skett utifrån ett trätande mellan två personer. Den regeln är inte fakultativ, d. v. s. domstolen kan inte åsidosätta den efter eget skön beroende på BOs kön, hur många barn personen har eller annan godtycklig premiss. Kvällstidningar ägnar sig dock då och då åt sådant men vare sig domstol eller åklagaren har råd med detta.
Nej, det är absolut inte ett persiflage. Det är en konkret händelse som dokumenterats av de som tagit upp anmälan. Och jag menar att hon visar drag av rättshaverism om hon negligerar att hon försökt tvinga sig kvar mot SDs vilja. Även det om hon i bekantskapskretsen avsett denna händelse när hon sagt sig blivit misshandlad om hon pratat om det efter avskrivningsbeslutet. Situationen ger intryck av någon som inte mår särskilt bra, och det är kännetecknande för rättshaverister. Det är inget gyckel eller spex. Om det bottnar i ångest att bli lämnad, eller kanske svartsjuka över att SD och HD fortsatt umgicks som en familj vet jag inte. UW och LW åker ju iväg på gemensam semester kring tiden strax efter anmälningarna, så möjligt är ju att UW dragit ur henne något om vad det rör sig om. Jag antar att han känner henne rätt väl och då även hennes eventuella neuroser.
Besserwisser kan du kalla mig om du vill, i mitt yrke råkar jag på rättshaverister ibland. Därav känner jag väl igen det. Det finns till och med kurser i handskandes med dem, Stockholms universitet anordnar sådana kurser och seminarier för yrkesverksamma, för att de kan bli extremt resurskrävande för till och med offentliga myndigheter. Tänk dig då hur det kan drabba en enskild person som blir "måltavla" för personens krigande.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-02 kl. 13:20.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-02 kl. 13:20.