2019-12-02, 16:00
Medlem
greta75s avatar
Jag gissar på 20,6
2019-12-02, 16:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det verkar nog som om man släppt planerna på del.2 av filmen. Den sades ju nästan ha varit klar innan valet. Jag tror man släppt tankarna på en uppföljning.
Även om jag förstod syftet med filmen när del.1 kom så är läget ett annat nu & man bör rikta ansträngningarna på annat.

Det kan vara så att de spar den filmen tills vidare. Det ryktas om en större medie- eller kommunikationssatsning från SDs sida, inte en film utan någon ny kanal att nå ut till människor, då de menar att de drabbas av shadow banning i sociala medier och MSM/PS kan de inte lita på. Men de är hemliga med exakt vad det är de skall komma med.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag kan redan föreställa mig en framtid där Sverige har ett hundratal kopior av Sölvesborg och Staffanstorp. Där kommer till slut alla svenskar som vill leva svenskt att bosätta sig. Säkerheten kommer vara mycket god, med högeffektiv grannverksamhet och medborgargarden. Övriga landet kommer framstå som en blandning mellan norra Mexiko, Nordafrika och Afghanistan. Multikulti, mångfald, karteller, gängkrig, Islam och klanliv för alla som önskar sig det.

Vissa kommuner kommer nog etnificeras av andra grupper också. Kanske Södertälje blir en syriansk, assyrisk, kristna araber/libanenser, andra icke-muslimska folk från MENA och uppnår en kulturell stabilitet på egen hand.

Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Förresten, är det elakt om man sitter och hoppas på ett smärre ras för S hos SCB i morgon? En extra julpanik på Sveavägen 68 och hos JÖKarna

Man får vara elak mot onda människor.

Spännande nu, hoppas jag får fel i morgon.
2019-12-02, 16:12
Medlem
De här pessimistbuden under 20 förstår jag inte – t o m Novus låg på 21,5 (och deras mätperiod var mindre fördelaktig än SCBs), och historiskt har SCB legat närmare Sifo och Ipsos som har SD på 23 respektive 25. Inget som ligger helt inom SCB:s mätperiod är under 23.
2019-12-02, 16:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
De här pessimistbuden under 20 förstår jag inte – t o m Novus låg på 21,5 (och deras mätperiod var mindre fördelaktig än SCBs), och historiskt har SCB legat närmare Sifo och Ipsos som har SD på 23 respektive 25. Inget som ligger helt inom SCB:s mätperiod är under 23.
Många är som sagt nog brända av besvikelsen vid valet. Men du ligger nog nära sanningen den här gången också.
2019-12-02, 16:39
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Hmm... jo, det är det satans valet förra året som brännmärkt några av oss. Men låt oss säga att SD får 20,0% imorgon, det är ändå en uppgång med 2,9 procentenheter från SCB:s majmätning på 17,1%. Visst, 20% - och precis under det - är lågt i jämförelse med Sifo och Ipsos, men en höjning till låt oss säga 23% betyder att SD skulle öka med nästan 6 PE från SCB:s majmätning. Är inte i närheten av din kunskap om siffror och statistik hos de olika OI, men "brukar" sådana stora ökningar (eller sänkningar) ens ske hos SCB under en sexmånaders period?

Erkänner att jag är shell shocked från riksdagsvalet 2018. Ett litet drag av PTSD har bitit sig fast i nervsystemet...

Dina 22,8% får väldigt gärna stämma. Nästan 23% hos SCB är finfina siffror. Huvudsaken är att S går kraftigt bakåt (i fler OU framöver) så att upplösningen av JÖK:en kan påbörjas.
2019-12-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Många är som sagt nog brända av besvikelsen vid valet. Men du ligger nog nära sanningen den här gången också.
Jag förstår absolut att de är brända av valet, men det var för att de lyssnade på YG/Sentio. De OI som låg rätt dagen innan valet med ett medel på 17,6 är samma som nu ligger på 22,9 i Svensk väljaropinion (23,2 om man räknar in Demoskop). Att SCB plötsligt skulle introducera en ny bottennivå långt utanför det vanliga fönstret har jag svårt att föreställa mig.

Nåja, om 16,5 timmar vet vi. Om 1014 dagar vet vi valresultatet 2022...
2019-12-02, 17:05
Medlem
HuJintaos avatar
Scb = 22.8
2019-12-02, 17:11
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Hmm... jo, det är det satans valet förra året som brännmärkt några av oss. Men låt oss säga att SD får 20,0% imorgon, det är ändå en uppgång med 2,9 procentenheter från SCB:s majmätning på 17,1%. Visst, 20% - och precis under det - är lågt i jämförelse med Sifo och Ipsos, men en höjning till låt oss säga 23% betyder att SD skulle öka med nästan 6 PE från SCB:s majmätning. Är inte i närheten av din kunskap om siffror och statistik hos de olika OI, men "brukar" sådana stora ökningar (eller sänkningar) ens ske hos SCB under en sexmånaders period?

Erkänner att jag är shell shocked från riksdagsvalet 2018. Ett litet drag av PTSD har bitit sig fast i nervsystemet...

Dina 22,8% får väldigt gärna stämma. Nästan 23% hos SCB är finfina siffror. Huvudsaken är att S går kraftigt bakåt (i fler OU framöver) så att upplösningen av JÖK:en kan påbörjas.

Alltid kul att få gissa, så jag återuppväcker mig själv från min dvala.

I likhet med många andra så är jag idag mycket skeptisk mot hela OU-verksamheten, då den rymmer för många osäkerheter. Jag tror inte att SD, vid ett riksdagsval, skulle vara i närheten av 25%. Någonstans runt 20% är realistiskt, och jag tror också att det är runt den siffran SCB kommer att landa. Jag gissar på 20,7% för att vara optimistisk.

Till det fetmarkerade i den citerade texten: Jag tror att man ska vara försiktig i att önska livet ur Jöken alltför tidigt. Om Jöken spricker mitt i mandatperioden är risken mycket stor att den forna Alliansen hinner återförenas, och att SD åter går miste om maktkonfekten efter nästa val.
2019-12-02, 17:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
22,47
2019-12-02, 17:14
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Opinionsundersökningars rolls royce är på inrullande. Åtminstone den mätningen som etablissemanget brukar gå igång på lite extra. Nämligen SCB stora undersökning som släpps 3 dec 9.00
Vad kan vi då vänta oss?
SD rekordet ligger på 19,9 %(nov 15 flyktingar fullkomligt strömmade in över landets gränser).
S sämsta ligger på 27,6 %
Kan SD bli största parti?
Nää knappast. SCB är kända för att leta upp de där sossarna som inga andra institut klarar av att fånga upp.
Likt bananflugor finns dom runt om i landet, väldigt irriterande och ingen vet var de kommer ifrån. Plötsligt är de bara där.
En gissningstävling fram till 9.00 på tisdag kanske?
Jag lägger mig på 21,8 för SD och nytt rekord. Motbud?

Jag gissar på 22,2%
Senast redigerad av M Nordström 2019-12-02 kl. 17:25.
2019-12-02, 17:16
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
SCB NOV 19 Officiella gissningstävling:
BummingAround 19,3 %
HejaFinland 19,5 %
vidr23 20,2 %
Massey 20,5 %
Milton-E 20,7 %
Snigel1 20,8 %
Haddock93 21,2 %
FBerntsson 21,5 %
Grevelesevi 21,8 %
Friherr 22,0 %
Enoch.Thulin 22,1 %
WordWarrior 22,3 %
CrispyKreem 22,8 %
The Alamo och Mentapesola 23,0 % (Blir det 23,0 Vinner The Alamo eftersom han var först)
GRONAK.ankbonden 23,1 %
max-sc 24,9 %
Utflyttad 40,0 % (hans fega gissning på 22-23 % underkänns, endast ett decimaltal godkänns)

Har jag missat någon PM mig.

Uppdatering följer...
22,4%
2019-12-02, 17:18
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Alltid kul att få gissa, så jag återuppväcker mig själv från min dvala.

I likhet med många andra så är jag idag mycket skeptisk mot hela OU-verksamheten, då den rymmer för många osäkerheter. Jag tror inte att SD, vid ett riksdagsval, skulle vara i närheten av 25%. Någonstans runt 20% är realistiskt, och jag tror också att det är runt den siffran SCB kommer att landa. Jag gissar på 20,7% för att vara optimistisk.

Till det fetmarkerade i den citerade texten: Jag tror att man ska vara försiktig i att önska livet ur Jöken alltför tidigt. Om Jöken spricker mitt i mandatperioden är risken mycket stor att den forna Alliansen hinner återförenas, och att SD åter går miste om maktkonfekten efter nästa val.

Tycks som att jag måste ändra till 20,9% om jag ska ha en unik gissning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in