2019-12-02, 14:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Även Cros som var med i Kim Wall- fallet tillhör väl Stockholmspolisen, elller minns jag fel?

Japp det var han

Det var 3 hundar som deltog i söket efter Kim Wall: Ace, Ben och Cross.

”Tre kriminalsökhundar har deltagit vid sökningarna. En springer spaniel från Malmöpolisen, en schäfer från Huddingepolisen och labradoren Ace från Stockholmspolisen.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/svenska-specialhundarna-hittade-kim-walls-kvarlevor/

” Tre hundar blev avgörande för att den svenska journalisten Kim Walls kvarlevor kunde hittas.
Hjältehundarna heter Ace, Ben och Cross.
Nu prisas alla tre som ”Årets polishund 2018” av Svenska Kennelklubben.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/hundarna-hjalpte-till-att-hitta-kim-wall-prisas/

Ska bli spännande att se om någon av dessa kommer att hjälpa till även i detta fall
Citera
2019-12-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Antingen det (och det lär ju inte ske) eller så måste åklagaren begära åtalsförlängning så att MT är fortsatt häktat i 2 eller 4 veckor till.

Det lär nog ske ett antal gånger innan det blir åtal. Skulle tro att man begär 4 veckor denna gång.

Ny förhandling om eventuellt förlängd häktning ska alltid ske inom 14 dagar från ett tidigare beslut enligt svensk lag. Rätten ska "med högst två veckors mellanrum hålla ny förhandling i häktningsfrågan och därvid särskilt se till att utredningen bedrivs så skyndsamt som möjligt":
https://lagen.nu/1942:740#K24P18
Citera
2019-12-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
märkligt resten av kroppen inte hittats än, ska det vara så svårt?
Ja!
Citera
2019-12-02, 15:07
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du har funnit namn på twitter menar du?
Relevans är det knappast då samma sak hänt i andra mål också, utan någon som helst relevans.
Ta LH-tråden som urartade helt och hållet med folieteorier.
Ni försöker hitta alternativa gärningsmän som sitter på nätet och avslöjar sig själv?
Det finns rätt så mycket mer som talar för att man har rätt man, mycket som vi inte vet än.
Tipsa polisen, absolut, men i övrigt, håll konspirationerna till en annan tråd i (FB) Konspirationer och alternativa teorier.
Har aldrig sagt att man inte har rätt man. Tror 100% på MGM. Jag talar om motiv eller någon slags rättfärdigande. Flera andra har varit inne på svartsjukan, någon (ej bekräftat) påstår att MGM velat att BO skulle konvertera. Det är inte en konspiration, eller det kanske det är, men ändå. Att det kan finnas bakomliggande orsaker/krafter som vill se Wilma borta ur bilden.

Jag tänker någon typ av klan/heder eller salafism.

Det som skett i detta fallet är digitala spår som inte har någon naturlig förklaring.

Nästan allt i tråden är spekulationer, ska allt då hamna i KoAT forum för det? Det är inte en alternativ teori, det är en utvidgad.

Jag tänker ändå inte diskutera ämnet speciellt mycket mer då jag tror allt har sagts. Vi får se i FUP sen...
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-02 kl. 15:12.
Citera
2019-12-02, 15:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nix, de har inte gått ut med vilken kroppsdel de hittade och det var polisen själva som hittade den. inte nån av hjälporganisationerna.

Eftersom det ha kommit olika info här i tråden om vilken kroppsdel som har hittats så skulle det ju vara mycket bra om det skulle vara så att det har hittats fler än en. Polisen kanske väljer att säga "en kroppsdel" för att inte låta alltför makaber. Det skulle ju underlätta väldigt om fler delar har hittats.
Citera
2019-12-02, 15:09
Medlem
Någon som vet om några förhandlingar kring omhäktning skett eller är planerad?
Citera
2019-12-02, 15:09
Medlem
hojtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Twitter konto är alltid kopplad till telefonen. Det är polisens sak att kolla.

Nej ett Twitterkonto är inte kopplat till en telefon eller telefonnummer!
Går utmärkt att twittra i dator eller på platta.
Du behöver inte ange telefonnummer när du reggar ett Twitterkonto.
Citera
2019-12-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja hela den sidan är konstig om du menar denna.

https://twitter.com/wilmanouvelle

Bakgrunden är en suddig bild av en stad som påminner om Chicago. Hon verkar ha kontakt med araber eller kurder som älskar USA vilket är ganska ovanligt, eller?

Hennes pojkvän var ju kurd, men kurderna lär ju ha blivit sura på Trump när han tog hem trupperna.

När jag studerade två terminer i USA fanns det över 400'000 araber i delstaten jag bodde i. Själv tror jag detta är något falskt/kapat konto eller en twitter bot. Engelskan de skriver på är ju bedrövlig, så är knappast någon amerikan bakom kontot.
Citera
2019-12-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag vet inte, jag tycker att det överlag verkar ha varit rörigt kring denna flickan.

Nej, skulden är självfallet bara gärningsmannens. Eller gärningsmännens. Däremot är det ovanligt att en sjuttonåring med en fungerande familj skulle kunna vara försvunnen i flera dagar innan polisen kontaktas. Jag trodde först att det rörde sig om en tjej som var placerad på institution.

Mamman har varit ute varje dag och sökt. Även på nätterna. Sovit i 2-3h och sedan fortsatt leta.
De hade en fin och bra relation, men Wilma bodde inte där pga skolan.
Citera
2019-12-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ny förhandling om eventuellt förlängd häktning ska alltid ske inom 14 dagar från ett tidigare beslut enligt svensk lag. Rätten ska "med högst två veckors mellanrum hålla ny förhandling i häktningsfrågan och därvid särskilt se till att utredningen bedrivs så skyndsamt som möjligt":
https://lagen.nu/1942:740#K24P18

Sen kan man ju också läsa följande mening: ”Är det med hänsyn till utredningen eller av annan anledning uppenbart att förhandling inom nu angiven tid skulle vara utan betydelse, får rätten bestämma längre tids mellanrum.”
Citera
2019-12-02, 15:24
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Sen kan man ju också läsa följande mening: ”Är det med hänsyn till utredningen eller av annan anledning uppenbart att förhandling inom nu angiven tid skulle vara utan betydelse, får rätten bestämma längre tids mellanrum.”

Exakt. Och det sker ju i många fall och lär troligtvis ske i detta fall med.
Citera
2019-12-02, 15:25
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocca77
Mamman har varit ute varje dag och sökt. Även på nätterna. Sovit i 2-3h och sedan fortsatt leta.
De hade en fin och bra relation, men Wilma bodde inte där pga skolan.
Styvmamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in