2019-12-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag spekulerade tidigiare kring om det är möjligt att han slängt ner hela kroppen i någon brunn som går direkt ut i ett vattendrag t.ex. en brunn som är till för att leda bort vatten från vägar.

Och att kroppen då fastnat någonstans på vägen och efter att kroppen legat där i 2ish veckor och halvt förruttnat så har en kroppsdel slitits av av strömmen som dragit ut den i ett vatten drag där den sedan hittats?

Grov gissning från min sida, men kan det vara en möjlighet?
Det är nog inte en hel kropp eftersom man hittat en del av den. Man styckar nog inte bort en del/lem/huvud och låter resten vara.
Men visst - igenproppad brunn. Men då borde det synas med översvämning nånstans kan jag tycka - med tanke på allt regn som varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag fattar inte hur man ställer in det. Jag har länken men båtarna står stilla vid bryggorna. Hur ser man vad som händer i realtid?

Är det Raske och Oden man skall följa - de där små båtarna till vänster?

Ganska oväsentligt vad som händer i realtid , enligt polisen igår så sökte dom inte igår , och dom hade inga planer på att söka idag heller . Att båten rör sig har mindre betydelse då ingen aktiv sök pågår ändå .
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Och här befinner sig den andra båten, vild Långerud.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.861/centery:58.332/zoom:13

Tackar! Jag trodde naturligtvis inte att de gett upp, men man hoppas ju att de stoppar för att de har hittat allt (fruktansvärt att tänka att NÅGON människa kan göra detta mot en annan människa). Litar på att de kommer att leta tills de gör det, precis som med Kim Wall.

Så mycket trevligare det är att vara i tråden idag, när folk hjälper varandra med information istället för att gapa på varandra och upprepa kroppsdelar. Hoppas folk kan tänka på det och uppföra sig lite värdigare. För Wilmas skull!
Citera
2019-12-02, 14:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, båten tycks inte ha varit igång på över 4 timmar nu. Undrar om de gett upp Bäveån?

Dom verkar söka med andra båtar nu, antar att polisens gummibåt inte syns på kartan. Hoppas det är duktiga hundar som kommer att assistera Kanske tom är Ace, från Kim Wall- fallet, han tillhör nämligen Stockholmspolisen.
Citera
2019-12-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är nog inte en hel kropp eftersom man hittat en del av den. Man styckar nog inte bort en del/lem/huvud och låter resten vara.
Men visst - igenproppad brunn. Men då borde det synas med översvämning nånstans kan jag tycka - med tanke på allt regn som varit.

Det jag menar att kroppen slängts i hel, men att en del slitits loss när kroppen låg i vatten (kanske var kroppen redan grovt sargad efter ett bråk, vilket skulle det göra det enklare för en del att "lossna")
Citera
2019-12-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom verkar söka med andra båtar nu, antar att polisens gummibåt inte syns på kartan. Hoppas det är duktiga hundar som kommer att assistera Kanske tom är Ace, från Kim Wall- fallet, han tillhör nämligen Stockholmspolisen.

Även Cros som var med i Kim Wall- fallet tillhör väl Stockholmspolisen, elller minns jag fel?
Citera
2019-12-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Det jag menar att kroppen slängts i hel, men att en del slitits loss när kroppen låg i vatten (kanske var kroppen redan grovt sargad efter ett bråk, vilket skulle det göra det enklare för en del att "lossna")
Jag antar att det är ett inte helt otroligt scenario. Beror ju lite på hur snittytan såg ut på den del man hittat. Ett rent snitt är garanterat en såg. Om det råkar vara avslitet med strömmars hjälp så går nog det också att fastställa. Fast har kroppen fastnat, så är den nog fastkilad så då är det nog svårt att "slitas" av naturligt.

Usch.
Citera
Medlem
Stämmer det att åtal måste väckas denna veckan ?
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Sant! Du är en klippa i vanlig ordning!

Ja, jag håller med om att Ace borde vara med. Och det finns många fantastiska polishundar och deras hundförare i Sverige, tack och lov!
Citera
2019-12-02, 14:26
Medlem
Har försökt skumma igenom tråden efter svar. De har alltså fortfarande inte sagt vilken kroppsdel de har hittat eller var de hittade den? Var det polisen själva som hittade fyndet, eller en hjälporganisation?
Citera
2019-12-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Har försökt skumma igenom tråden efter svar. De har alltså fortfarande inte sagt vilken kroppsdel de har hittat eller var de hittade den? Var det polisen själva som hittade fyndet, eller en hjälporganisation?
polisen
Citera
2019-12-02, 14:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Polisen hittade fyndet. Ingen mer info om detta har släppts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in