Citat:
Ursprungligen postat av
sohefall
Tänker så här nu, med de nya uppgifterna om att man letar i brunnarna i närområdet till MGM
att det är typ styckningsredskap eller dylikt som man letar efter. Har svårt att tro att man styckar någon och sen lyfter på 6 brunnslock eller 5 då om något hittades i vatten. Så brunnslocken är troligtvis redskap av olika slag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Han kan ju ha gjort både och? Spritt kvarlevor både i vatten och brunnar - spritt ut det hela? Och ja, troligen är det redskap också man kan hitta. Vilket pådrag - all heder till polis, kustbevakning, missing people och Fikk. Ungen skall hittas och gärningsmannen skall fan ta mig inte ta ett steg ute i frihet de närmaste 25 åren. Sy in den som anhölls i söndags också.
Jag spekulerade tidigiare kring om det är möjligt att han slängt ner hela kroppen i någon brunn som går direkt ut i ett vattendrag t.ex. en brunn som är till för att leda bort vatten från vägar.
Och att kroppen då fastnat någonstans på vägen och efter att kroppen legat där i 2ish veckor och halvt förruttnat så har en kroppsdel slitits av av strömmen som dragit ut den i ett vatten drag där den sedan hittats?
Grov gissning från min sida, men kan det vara en möjlighet?