2019-12-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Hur lång tid tar det att fylla på pengar? Jag la in några hundra med kreditkort (fotograferade kortet i appen).

Enda jag hittar på deras sida är "Överföringar till ett brittiskt bankkonto tar vanligtvis bara några timmar, men kan ta upp till en eller två vardagar. Om den brittiska banken inte använder snabbare betalningar eller om du överför internationellt tar det mellan tre och fem vardagar för pengarna att nå mottagarens konto."

Nu vet jag inte hur revoult fungerar men när jag försöker lägga in pengar på appen hamnar det på ett brittiskt konto då? Fattar inget.

Edit: Efter 25 minuter överförningen nekad och får heller inget meddelande som förklarar orsaken. Loggade in på Nordea innan överförningen och tillät "Alla internetköp, 60 min" för jag vet att Nordea verkar uppskatta att göra livet surt för sina kunder. Någon som har haft liknande problem och kommit fram till en lösning?
Nordeas kort funkar inget bra med Revolut, finns workarounds. Googla så ser du ett par sidor om det, bland annats Revoluts svenska facebook.

Med kreditkort blir top-up insatt direkt.
Citera
2019-12-01, 17:37
Medlem
Citat:
Hur lång tid tar det att fylla på pengar? Jag la in några hundra med kreditkort (fotograferade kortet i appen).

Enda jag hittar på deras sida är "Överföringar till ett brittiskt bankkonto tar vanligtvis bara några timmar, men kan ta upp till en eller två vardagar. Om den brittiska banken inte använder snabbare betalningar eller om du överför internationellt tar det mellan tre och fem vardagar för pengarna att nå mottagarens konto."

Nu vet jag inte hur revoult fungerar men när jag försöker lägga in pengar på appen hamnar det på ett brittiskt konto då? Fattar inget.

Edit: Efter 25 minuter överförningen nekad och får heller inget meddelande som förklarar orsaken. Loggade in på Nordea innan överförningen och tillät "Alla internetköp, 60 min" för jag vet att Nordea verkar uppskatta att göra livet surt för sina kunder. Någon som har haft liknande problem och kommit fram till en lösning?

Men erfarenhet är att antingen går det omgående eller inte alls. Blir transaktionen "pending" så nekas den efter ett tag.
Citera
2019-12-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Nordeas kort funkar inget bra med Revolut, finns workarounds. Googla så ser du ett par sidor om det, bland annats Revoluts svenska facebook.

Med kreditkort blir top-up insatt direkt.

Hittade till facebooksidan och gjorde som de sa, att man skulle tabba ur revolut appen och öppna bankid istället för att trycka på öppna bankid i appen men ger samma resultat. Har även testat att använda google play som betalningsmetod men då nekas det också :/

Ska se om jag kan hitta min bankdosa och använda det istället för mobilt bankid men tror att batterierna är slut i dosan tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Men erfarenhet är att antingen går det omgående eller inte alls. Blir transaktionen "pending" så nekas den efter ett tag.

Mm verkar inte bättre, fick upp pending igen trots att jag testade det som stod på facebooks sida.
Citera
2019-12-01, 17:50
Medlem
Citat:
Mm verkar inte bättre, fick upp pending igen trots att jag testade det som stod på facebooks sida.

Har Länsförsäkringar, behöver bara gå in i deras app och öppna kortet för internetköp, göra överföringen i Revolut och sedan kan jag växla tillbaka till Lf och låsa igen. Hela proceduren går på några sekunder.
Citera
2019-12-01, 21:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Själv kör jag med (FB) P.F.C. app och debit kort när jag fyller på Revolut utan problem och kortet är avgiftsfritt så det kanske kan vara en lösning för dig ...egentligen onödigt att ha ett kort med avgift, har sagt upp mitt hos huvudbanken.
Citera
2019-12-02, 13:01
Medlem
Någon som kan förklara rent generellt hur det funkar vid köp utomlands, är väl mest därför jag skaffat kortet då det verkar något billigare, fick ett revolut kort gratis.

Om jag sätter in ex. 1000 kronor till kommande resa i Spanien och betalar med det där, går allt automatiskt då? Dvs. Jag betalar med det som vanligt utan att det blir något valutapåslag?
Citera
2019-12-02, 13:15
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Någon som kan förklara rent generellt hur det funkar vid köp utomlands, är väl mest därför jag skaffat kortet då det verkar något billigare, fick ett revolut kort gratis.

Om jag sätter in ex. 1000 kronor till kommande resa i Spanien och betalar med det där, går allt automatiskt då? Dvs. Jag betalar med det som vanligt utan att det blir något valutapåslag?

Det stämmer bra det, man använder kortet precis som i Sverige. 0% valutapåslag.
Citera
2019-12-02, 13:15
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Jepp, det funkar alldeles utmärkt att göra så, det enda man bör ha i åtanke är att revolut kastar på 0.5% på kursen över helgen när valutamarknaderna har stängt. Åker du till Spanien så är det € som gäller, växlar du till euro under en vardag så slipper du detta påslag. Själv har jag alltid ett par hundra euro stående, en del av de jag har är växlade när euron stod i 9.6 ca. Svenskan kronan kan stärkas också så det är lite valutaspekulation att göra så men men
Citera
2019-12-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det stämmer bra det, man använder kortet precis som i Sverige. 0% valutapåslag.

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jepp, det funkar alldeles utmärkt att göra så, det enda man bör ha i åtanke är att revolut kastar på 0.5% på kursen över helgen när valutamarknaderna har stängt. Åker du till Spanien så är det € som gäller, växlar du till euro under en vardag så slipper du detta påslag. Själv har jag alltid ett par hundra euro stående, en del av de jag har är växlade när euron stod i 9.6 ca. Svenskan kronan kan stärkas också så det är lite valutaspekulation att göra så men men

Låter fantastiskt, tack för era svar
Citera
2019-12-02, 13:36
Medlem
Citat:

Du bör också växla en lämplig summa till Euro (som andra skrivit, gör det en vardag dagtid) annars växlar Revolut vid behov och det kan ju vara på helgen och då blir det påslag.
Citera
2019-12-02, 13:37
Medlem
Conceptions avatar
Vad händer om man råkar övertrassera revolutkontot?

Brukar ni bara köra över pengar när ni ska på resa eller har ni alltid pengar ståendes där? Hur mycket i sådana fall? Ingen sparränta förmodar jag?

Kan man spekulera på valutor på revolutkontot? Dvs köpa dollar av SEK ena dagen för att sedan om dollarn går upp sälja och föra tillbaka till sina vanliga konton?

Många frågor.
Citera
2019-12-02, 13:43
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vad händer om man råkar övertrassera revolutkontot?

Brukar ni bara köra över pengar när ni ska på resa eller har ni alltid pengar ståendes där? Hur mycket i sådana fall? Ingen sparränta förmodar jag?

Kan man spekulera på valutor på revolutkontot? Dvs köpa dollar av SEK ena dagen för att sedan om dollarn går upp sälja och föra tillbaka till sina vanliga konton?

Många frågor.

Det är ett prepaid debitkort så tror inte det går att övertrassera öht.

Brukar alltid ha ett par tusenlappar stående där, i sek/nok/dkk/eur mest för att det är praktiskt att ha lite av varje stående, ingen ränta i dagsläget nej.

Visst kan du spekulera så som du beskriver, maxbelopp för avgiftsfri växling är dock 50 000 i månaden så det blir nog ingen enorm vinst på att göra det. Du kan förutom ~25 olika fiatvalutor även köpa 3-4 olika kryptovalutor om du vill spekulera, spreaden mellan köp och sälj brukar dock vara rätt rejäl i fallet krypto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in