Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
I K bagatellierar KF den incident hon bevittnade med kronprinsessan. Kanske gör hon detsamma med andra händelser som skett framför ögonen på henne? Hon säger i boken att hon inte förstår ironi, och har svårt för handlingar i berättelser. Kan det stämma? Kan hon rent av ha lätt autistiska/aspergiska drag och därför ha svårare att läsa av intentioner i mänskliga interaktioner som exempelvis hennes franske makes tafsande på unga kvinnor?
Jag får känslan att hon lever i ordens värld och han i psykologins. Kanske hennes tolkningsförmåga inte är på topp.
En släkting till mig är bekantas bekanta med KF, och både hon och jag har alltså hört ett och annat som kommer direkt från personer som träffat Frostensson privat, festat och pratat med henne, även om JCA. De här personerna hör dock
inte till Forum-kretsen, ska sägas.
Bilden man får är (bland annat) att Frostensson är överseende och säger, med ett småleende ungefär, "ja, ja, han är ju en Man och det är klart att han behöver leka runt litet" (ej exakt citat men det verkar vara kontentan av vad hon säger privat - åtminstone innan saken blev skandal). Hon verkar helt enkelt vara både kvinnligt stolt över hans potens och fysiska framfusighet, och ovillig att se dem som något mer än lek, och dessutom är hon (att döma av mycket av det som skrivits, och även hennes egen bok) ovillkorligt lojal mot honom.
Det är du och jag mot världen tills döden skiljer oss åt, ungefär,.