2019-12-02, 10:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den enda relevanta är våld i nära relationer - inget annat.

Den ende som äger skuld är gärningsmannen.

Lika korkad som vanligt. Uppfostran har mycket stor betydelse för barnens start i livet, värderingar, synen på faror och kritiskt tänkande. Sådan hjälper dem att överleva.
Citera
2019-12-02, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
utökar sökandet mao? det känns som de hittat nåt och vill hitta mer?

Ja något verkar onekligen vara på gång, sla dubbelkolla om det var denna lastbil. Men varför skulle den komma tillsammans med deb svarta båten de använde om det inte var sonartemaet?

TILLÄGG: Bekräftar att det är sonarteamet. De håller på att sjösätta båten till miniutbåten. Kustbevakninen har kört in österut och ligger stilla i gästhamnen.
Senast redigerad av Kidrauhl 2019-12-02 kl. 10:34.
Citera
2019-12-02, 10:20
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det här har jag inte hört - uppmuntrade styvmamman relationen? Eftersom det var en styvmamma, så kan det vara så illa att hon såg en chans att bli av med styvdottern, genom att driva henne i armarna på en arab med oklar bakgrund. Många styvmammor är ju svartsjuka på sina styvdöttrar - både i sagorna (tänk Snövit) och i verkligheten.

Absolut den teorin har framförts tidigare i tråden. Det var trångt i hemmet äldsta ungen ut först. Men bara 17 då borde det finnas spärrar om man älskar sitt eget barn.
Citera
2019-12-02, 10:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Helt rätt! Skillnaden är också, att när svenska män mördar kvinnor, så handlar det ofta om en accelererande misshandel - d.v.s. det finns tid att lämna (även om många inte vågar, och här har samhället ett stort ansvar).

Medan en man från en hederskultur, kan bestämma sig för att döda kvinnan i kallt blod, och även att ta hjälp av sin far, sina bröder, sina kusiner o.s.v.. De pratar ihop sig om detta, t.ex. för att de har fått höra rykten om att kvinnan pratar med män, eller sminkar sig på jobbet och går utan slöja där. Det behöver inte ha skett någon upptrappning, som har gjort kvinnan medveten om att hon måste lämna om hon ska klara livhanken. Det kan komma som en blixt från klar himmel, när de plötsligt fattar tag i henne och kastar ut henne från balkongen, eller framför ett tåg eller långtradare (balkongerna är mest vanliga i Sverige, tågen och långtradarna i Tyskland):
Ja, den sinnessjuka kurden Tishko Shabaz Ahmed verkar ju ha fått hjälp av hela tjocka släkten enligt spekulationerna i tråden, med att döda Wilma och undanröja alla spår av henne. Bara det är ju helt galet och det är sannolikt att han inte var helt ensam i att mörda Wilma, och han fick åtminstone lite hjälp i att undanröja hennes lik.
Citera
2019-12-02, 10:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
I och med att den riktiga mamma inte synts till på något ställe eller socialamedier under den här tiden så får vi nog utgå ifrån att hon inte agerat klokare?

Vi kan inte alls utgå från det. Vi vet inte helt enkelt vad hon har sagt och gjort. Men det är inte ovanligt att barn som frigör sig trotsar sina föräldrar. Trots det tar de in och påverkas men kanske inte i tillräcklig grad eller i tid.
Citera
2019-12-02, 10:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
När provet väl har transporterats till Linköping, lagts in i prioriteringsordningen och inväntat sin allokerade tidslucka, ja!
Så är den vanliga tågordningen, den känner jag väl till. Men enligt GW kan man i mycket speciella fall få förtur och få ett resultat samma dag. Ska låta det vara osagt då jag enbart är bekant och insatt i den ordning du beskriver ovan.
Citera
2019-12-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Lite väl många enskilda bilbränder i Uddevalla nu?

En till i Forshälla!
Där brinner bilar några gånger om året. Inget ovanligt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Inte för att jag förstår allt, men om jag förstår saken rätt så verkar det som att Wilma var Trump-supporter, stämmer det? Eller var det någon annan som utnyttjade hennes konto?
Det är i alla fall väldigt intressant och det kan betyda att det finns en helt annan dimension i det här fallet än man har anat. Jag har också en känsla av att polisen är mer tystlåten än vanligt, så något är mystiskt med det hela.

Nej polisen är inte mer tystlåten än vanligt. Och du behöver nog inte blanda in Trump, Putin, Ryssland, NWO, SOG eller frimurarna. Det är nog helt vanliga heder- eller muslimska motiv.
Citera
Medlem
AdrienneZs avatar
Vilken länk är det som man ska använda, för att se båtens rutt live?
Tycker mig sett i tråden att dom är igång med sök igen (via att någon hade sett dom vara igång) men alla tidigare postade länkar har ja tryckt på - utan framgång gällande en "livesändning". Sorry om det tagits upp redan, men har letat genom 100tals sidor nu.
Citera
2019-12-02, 10:30
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, den sinnessjuka kurden Tishko Shabaz Ahmed verkar ju ha fått hjälp av hela tjocka släkten enligt spekulationerna i tråden, med att döda Wilma och undanröja alla spår av henne. Bara det är ju helt galet och det är sannolikt att han inte var helt ensam i att mörda Wilma, och han fick åtminstone lite hjälp i att undanröja hennes lik.

Kurder tillhör klanfolkens A-lag. Du kan räkna med att alla 200 ställer upp när det behövs. Tror inte en enda av dem har en tanke på gå till polisen, sätta dit en släkting nej de håller tajt ingen pratar utan tiger som muren.
Kan nog vara åtskilliga medgärningsmän och ännu fler som vet men det kommer nog aldrig att avslöjas.
Citera
2019-12-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdrienneZ
Vilken länk är det som man ska använda, för att se båtens rutt live?
Tycker mig sett i tråden att dom är igång med sök igen (via att någon hade sett dom vara igång) men alla tidigare postade länkar har ja tryckt på - utan framgång gällande en "livesändning". Sorry om det tagits upp redan, men har letat genom 100tals sidor nu.

Du trycker på båten och sedan på de små prickarna där det står "pasttrack". Gå in på marinetraffic.com och leta upp uddevalla.
Citera
2019-12-02, 10:35
Medlem
Citat:
Det här har jag inte hört - uppmuntrade styvmamman relationen? Eftersom det var en styvmamma, så kan det vara så illa att hon såg en chans att bli av med styvdottern, genom att driva henne i armarna på en arab med oklar bakgrund. Många styvmammor är ju svartsjuka på sina styvdöttrar - både i sagorna (tänk Snövit) och i verkligheten.

Det var ingen arab utan en kurd. Men visst kan det tänkas att hon uppmuntrade relationen eftersom hon beskrev killen som så väldigt sympatisk. Dessutom var det lite märkligt att hon varvade inlägg om dottern på Facebook med inlägg om afghanska flyktingar precis när dottern hade försvunnit. Det kan ju vara så att hon ville få henne att flytta hemifrån så fort som möjligt. Men Wilma hade en egen vilja och när det blev för mycket allvar med pojkvännen så backade hon. Det är i alla fall min huvudteori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in