2019-12-02, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Ja det tar tid att öppna länkarna från web.archive.org även för mig. Kanske går det snabbare att ladda ner länken och titta på källkoden.

Jag har svårt att hitta någon annan förklaring än att den som ligger bakom dessa användarnamn och konton, också ligger bakom Wilmas försvinnande. Frågan är om det är Tishko Ahmed?

Polisen måste förstås reda ut detta, om de inte redan har gjort det. Någon som vet bästa sättet att tipsa polisen om detta?
Men polisen kanske läser Flashback.

RING!!! Berätta att du vill lämna tips, att det gäller Wilma i Uddevalla. Dom är ytterst vänliga och uppskattande ...!!!

Man kan inte utgå från att NÅGON ANNAN gör det. Eller att polisen läser just detta inlägg bland allt trams.

EDIT
Ring 114 14, (Säg) TIPS ...
Läs här
https://polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/
Senast redigerad av Remark 2019-12-02 kl. 02:49.
Citera
2019-12-02, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Om det mot förmodan är en psykiskt sjuk individ som vill trolla så vet denna individ om vilket datum som W försvann, och är således mer insatt i ämnet än gemene man eftersom hon nmäldes försvunnen flera dagar efter den dagen hon senast sågs.
Det kan alltså inte vara som du säger, om inte personen ifråga har god insyn i vad som har hänt

Visserligen gick Wilmas syster ut ganska tidigt och efterlyste henne online. Så i teorin kan någon ha tänkt "om jag ändrar namnet på mitt konto till 'wilmanouvelle' då får jag uppmärksamhet". Men det är väldigt långsökt.
Och jag vet inte exakt tidpunkt då systerns efterlysning publicerades.
Citera
2019-12-02, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Polisen har en hemsida där man kan tipsa. Annars ring 114 14?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
RING!!! Berätta att du vill lämna tips, att det gäller Wilma i Uddevalla. Dom är ytterst vänliga och uppskattande ...!!!

Man kan inte utgå från att NÅGON ANNAN gör det. Eller att polisen läser just detta inlägg bland allt trams.

EDIT
Läs här

Det är ju lite känsligt det där med anonymiteten här på Flashback. Skulle helst se att någon annan tipsar och länkar till mitt inlägg, alltså detta:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Kanske Flashback kan göra det. Eller vem som helst annan. Jag får se hur jag gör. Polisen kanske redan har kollat upp det också.
Citera
2019-12-02, 03:02
Medlem
Citat:

EDIT
Läs här

Ja, absolut tycker jag med..om du känner att det skulle behöva forskas lite mer i.
Citera
2019-12-02, 03:06
Medlem
Citat:
Det är ju lite känsligt det där med anonymiteten här på Flashback. Skulle helst se att någon annan tipsar och länkar till mitt inlägg, alltså detta:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Kanske Flashback kan göra det. Eller vem som helst annan. Jag får se hur jag gör. Polisen kanske redan har kollat upp det också.

VEM som ringer och tipsar vet bara den individen och Polisen.
Polisen arbetar under stark sekretess!!!

Det är Verkligheten.
------------------

Flashbacks Regler gäller endast detta Forum!
Senast redigerad av Remark 2019-12-02 kl. 03:16.
Citera
2019-12-02, 03:10
Bannlyst
Det här är ett väldigt skumt första inlägg av användarnamnet "tishkoahmed" 5 november 2019:

http://web.archive.org/web/20191105105617/https:/twitter.com/TishkoAhmed/status/1191668630192316416

"I will teach you a lesson for disrespecting the first ammendment".

Och hen länkar till https://twitter.com/jack i inlägget också.
Citera
2019-12-02, 03:13
Bannlyst
Citat:
VEM som ringer och tipsar vet bara den individen och Polisen. INTE Flashback!!!

Men ju fler som tipsar desto större är chansen att polisen tar det på allvar kanske.
Citera
2019-12-02, 03:19
Medlem
Citat:
Men ju fler som tipsar desto större är chansen att polisen tar det på allvar kanske.

Dom tar alla tips på allvar, se så RING!
Citera
2019-12-02, 03:20
Medlem
Citat:
VEM som ringer och tipsar vet bara den individen och Polisen.
Polisen arbetar under stark sekretess!!!

Det är Verkligheten.
------------------

Flashbacks Regler gäller endast detta Forum!

Har tipsat poliesn!

Citat:
Meddelandet har skickats

Tack för ditt meddelande till polisen i region Väst.

Brevlådan öppnas under kontorstid varje helgfri måndag till fredag. Om ditt ärende är akut, ring 112 eller besök närmaste polisstation.

This mailbox will be opened during office hours every weekday, Monday to Friday. In emergency, call 112 or visit the nearest police station.

MEn förväntar mig inte mycket, om polisen vill ha IP-adresser från Twitter kan det ta månder om det inte finns samarebete med svenska poliser
Citera
2019-12-02, 03:22
Medlem
harperlees avatar
På polisens hemsida skriver de

"Polisen har hittat en kroppsdel som gör att det är uteslutet att hon kommer att hittas vid liv."

Jag tolkade direkt det som typ ett ben. De flesta verkar tolka det som huvudet eller möjligen bålen.

En person skrev förut att de bestämt visste att det inte var huvudet.

Jag kan inte förklara varför jag tycker att det absolut inte låter som huvudet för det är ju definitivt en kroppsdel man inte kan leva utan. Är mer en känsla av att huvudet är en så viktig del att det känns som om man inte bara skulle säga "en kroppsdel".

För övrigt är tydligen fötterna det som lossnar först "av sig självt" på döda kroppar i havet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Men det var väl hur de sa det. Jämför
" vi har hittat en kroppsdel som tillhör BO så vi kan vara säkra på att hon är död"
mot
"vi har hittat en kroppsdel som tillhör BO som gör oss säkra på att BO är död".
Citera
2019-12-02, 03:27
Medlem
Ravenboxs avatar
Enligt GW så styckar man ofta bort huvudet först då ”det är obehagligt att titta på”.
Det är också den kroppsdel som i många fall inte hittas för att det är lätt att göra sig av med.

Jag har inte följt det här fallet så noga, men är det någon som vet vart fyndet hittades/vart polisen har sin nuvarande sökinsats?

Är det en floater polisen letar efter?
Citera
2019-12-02, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NollTillHoger
Har tipsat poliesn!

MEn förväntar mig inte mycket, om polisen vill ha IP-adresser från Twitter kan det ta månder om det inte finns samarebete med svenska poliser

BRA!!!

Lämna det till Polisen! Dom har egna ITforensiker+särskilda kanaler o behörigheter. Du har gjort ditt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in