2019-12-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cardgame
Jag vet med säkerhet att han ville att hon skulle konvertera men att hon vägrade

Om man antar att han verkligen är muslim så är det nog inte alls ett omöjligt motiv. Han var säkert väldigt kär i tjejen och alla tyckte att han var så trevlig, inte minst hennes styvmor. Men i hans familj så sa man nog att om grabben skall fortsätta att vara ihop med Wilma så skall de gifta sig och då måste hon först konvertera till Islam. Men hon vägrar och han blir arg. Då vill hon göra slut och det kan han inte acceptera. Om han dessutom är extremt svartsjuk kan han tolka hennes agerande som att hon måste ha en annan pojkvän. Sedan händer det som händer. Kanske hade han hjälp av familjen på något sätt.
Citera
2019-12-01, 22:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Hjälp mig här....
Var det inte typ Torsdag em/kväll dom hittade fyndet.
Redan på Fredagen efter lunch bekräftade dom med 100% att Wilma var död...

Det är kort tid.
Skickar man iväg nåt för identifiering så tar det längre tid.
Polisen såg nåt som gjorde att det var solklart.
Jag är övertygad om huvudet.

Du menar att polisen såg att det var W genom att titta på ansikte och hår?

Kan det inte snarare han ska om tandkort eller dna?
Citera
2019-12-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Eftersom de kunde identifiera henne så tror jag inte det. det bör vara huvudet, eller en kroppsdel med en tatuering eller annat kännetecken.

Helt klart huvudet, det stod att med tanke på att den kroppsdel som hittats så kan hon ej vara i livet. Om tex en arm hittats med en tatuering på så kan man ju dock fortfarande vara i livet. Men utan huvudet finns det ingen chans haha
Citera
2019-12-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sluta. Inget utanför polisen vet vilken kroppsdel som hittats.

Var det polisen själva som hittade kroppsdelen?
Citera
2019-12-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NollTillHoger
Rykten i tråden säger att BO var sambo med MGM, och att MGM hade en bil, rod Ford tror jag.

Enligt skatteverket, bor MGM ensam och äger ingen bil,

Om MGM jobbar inte, kan inte bli bidragsfusk?

Angående mordet! kanske BO ville göra slut med MGM, och hotade att anmäla MGM till försäkringskassan?

En teori bara!

MGM jobbade på en hemstjänstpatrull. Han hade således jobb! Läskunniga verkar folk inte vara...,
Citera
2019-12-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001
Helt klart huvudet, det stod att med tanke på att den kroppsdel som hittats så kan hon ej vara i livet. Om tex en arm hittats med en tatuering på så kan man ju dock fortfarande vara i livet. Men utan huvudet finns det ingen chans haha

Man kan även på en arm se om den avlägsnats efter döden .
Citera
2019-12-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Ja
Citera
2019-12-01, 22:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001

Det kan ju vara bålen, men utan huvud, men med någon tatuering eller födelsemärke som anhöriga känner till. Ett ben kapat vid höften kräver mycket avancerad läkarvård för att stoppa blödningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du menar att polisen såg att det var W genom att titta på ansikte och hår?

Kan det inte snarare han ska om tandkort eller dna?

Kan du komma på ett fall i Svensk kriminalhistoria där identifiering via tandkort eller dna gått så snabbt?

Jag kan det inte, därav så inbilligar jag mig att det är en kroppsdel som man kan identifiera genom att bara kolla på den.

Notera dock att detta fall är en "särskild händelse" så det kanske går snabbar med dna analyser osv då vad vet jag.

Notera dock att det är teoretiskt möjligt att identifiera med DNA så snabbt. Jag kan dock aldrig minnas att den svenska polisen lyckats utföra det så snabbt någon gång tidigare. Brukar typ vara "hittat en kroppsdel" sen ett par veckor senare "den kroppsdel som hittades den DATUM MÅNAD är nu identifierad och tillhör X"
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Måste dock rätta mig själv med datumen då det är bekräftat att W setts sista gången den 14/11 i Walkesborg.

W gick ju möjligen på fest den 13/11. Vistades sen hos MGM den 14/11? (Åtminstone i närområdet Walkesborg)
När har MGM spårat den 14/11 och var?
Tror fortfarande inte att MGM bragt W om livet i lägenheten?

En kroppsdel talar för styckning, som i sin tur talar för lägenheten.

För all del, man får tro vad man vill.
Citera
2019-12-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja, polisen sa att det var dom som hittade kroppsdelen.
Citera
2019-12-01, 23:05
Medlem
Ingen vet om det var torso, huvud, ben eller vad som hittats. Lägg ner dessa absoluta kunnanden och vetskap. Det finns bara spekulationer i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in