2019-12-01, 22:22
Medlem
Marsipanankas avatar
Hemska tanke, tänk om det är hjärtat som de har hittat?
Citera
2019-12-01, 22:24
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Polisen bekräftade själva igår att de söker i Uddevalla efter mer bevis med hjälp av kustbevakningen..

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/polisen-får-hjälp-av-kustbevakningen-i-sökarbetet-1.20990625

Och om du följt tråden borde du själv sett länken där man kan följa båten i realtid..

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:327375/zoom:15
Och? Ja jag vet hur MT fungerar
Citera
2019-12-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Måste vara svårt för hemtjänsten att bli drabbad av ett sådant rötägg.
GM:s arbetsplats.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/fint-betyg-till-herrestads-hemtjänst-1.3981135

Det är är inte MGMs arbetsgrupp.
Citera
2019-12-01, 22:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Hemska tanke, tänk om det är hjärtat som de har hittat?

Eftersom de kunde identifiera henne så tror jag inte det. det bör vara huvudet, eller en kroppsdel med en tatuering eller annat kännetecken.
Citera
2019-12-01, 22:29
Medlem
Rykten i tråden säger att BO var sambo med MGM, och att MGM hade en bil, rod Ford tror jag.

Enligt skatteverket, bor MGM ensam och äger ingen bil,

Om MGM jobbar inte, kan inte bli bidragsfusk?

Angående mordet! kanske BO ville göra slut med MGM, och hotade att anmäla MGM till försäkringskassan?

En teori bara!
Citera
2019-12-01, 22:31
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollTillHoger
Rykten i tråden säger att BO var sambo med MGM, och att MGM hade en bil, rod Ford tror jag.

Enligt skatteverket, bor MGM ensam och äger ingen bil,

Om MGM jobbar inte, kan inte bli bidragsfusk?

Angående mordet! kanske BO ville slut MGM, och hotade att anmäla MGM till försäkringskassan?

En teori bara!
Du får nog läsa lite i tråden före du skriver, vi vet och han hade jobb
Citera
2019-12-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettiz1970
Svensk polis får inte ljuga om såna här saker. De får inte ens ljuga när de gör förhör.

De enda de ljuger för är isf allmänheten , tror själv inte så är fallet men tänkte om det kunde vara möjligt då det plötsligt blivit väldigt tyst.
Senast redigerad av psycoghost 2019-12-01 kl. 22:39.
Citera
2019-12-01, 22:33
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var är den biologiska mamman?

Jag vet inte, jag tycker att det överlag verkar ha varit rörigt kring denna flickan.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag vill inte lägga skuld på någon men jag håller med dej. En 17 åring behöver ha en fast, trygg punkt i livet.

Nej, skulden är självfallet bara gärningsmannens. Eller gärningsmännens. Däremot är det ovanligt att en sjuttonåring med en fungerande familj skulle kunna vara försvunnen i flera dagar innan polisen kontaktas. Jag trodde först att det rörde sig om en tjej som var placerad på institution.
Citera
2019-12-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Jag tror som du.
Han var ensam.

Tänk dig att telefonen ringer och någon vill att du skall vara med och stycka en kropp och dölja ett mord.
Det är fan inte många som säger ja till en sån sak, för skiter det sig så förlorar du Allt.
Jobb, fru, vänner mm mm.
+Några härliga år på kåken och ett rykte att bära på resten av livet. Sen är det ju så att dom flesta klara som tur är inte av att stycka en kropp.
Nä, detta tror jag han löste själv...

Du verkar inte förstå konceptet bakom blattar och deras hederskultur. När balkongflygningar är på tapeten är det inte sällsynt att hela familjen varit delaktig. De tänker inte som normala människor, för de är ett steg närmre djurriket. Svensk blåögdhet är gullig, men släpp den.
Citera
2019-12-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid.o
Det är huvudet de har hittat
Så du tillhör den inre utredningsgruppen hos polisen? Annars har du inte en susning. Sluta sprid dumheter innan vi får hårda fakta. Spekulationer är en sak, men det du gör är inte ok nånstans.
Citera
2019-12-01, 22:40
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forung
Mycket spekulationer om vilken kroppsdel som hittats, jag trodde självklart som alla andra att det var rätt uppenbart vilken kroppsdel det handlade om.

Tills jag fick höra att så inte var fallet.

Det är inte huvudet, och mer än så tänker jag inte säga. Förstår du inte varför så bemöda dig inte med att fråga.

Jag har aldrig trott att det var huvudet de hittade utan snarare ett ben eller kanske en arm (du behöver givetvis inte kommentera eftersom du inte vill avslöja mer) eftersom polisen formulerade sig som de gjorde. Jag skulle gissa att alla kroppsdelar större än en tå/ett finger/ett öra skulle leda till att polisen skulle säga att de kan konstatera att hon inte kommer att hittas levande. Men jag tror att de hade sagt om det var huvudet.

I vilket fall. Jag förstår om du inte vill eller kan säga, men kan du svara på om kroppsdelen var avlägsnad medvetet (alltså att någon har styckat kroppen) eller om den avlägsnats av djur/fastnat någonstans i vattnet eller liknande?
Citera
2019-12-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Torson.
Sluta. Inget utanför polisen vet vilken kroppsdel som hittats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in