2019-12-01, 19:09
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och du har enbart en lght? Ingen kolonilott, lantställe eller annat? Jag begriper inte vad jag själv skulle ha en såg till.

Jag har bara lägenhet, har också såg, inskaffad för att kapa till julgranen.
Citera
2019-12-01, 19:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Har likhundar sökt från båt i ån?
Citera
2019-12-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Som jag skrev innan... dumpningsplatsen är troligen i slutet av Repslagaregatan och inte vid det vita huset för precis utanför det har dom inte sökt i dag.
Dom sökte längre ut i ån och mer utanför slutet av Repslagaregatan och har man dumpat där kan "paketen" ha drivit med strömmen en bit ner mot vita huset därav sökområdet.
Bild på sökets rörelser i dag med båten. Orange och gul linje.
https://minfil.com/L7WbP0C9n2/Uddevalla_Wilma_s_ket_1_dec_med_b_t_JPG

Varför skriver du det till mig?

Jag vet att dem har haft koll på platsen redan i början av förra veckan!

För som jag sa låg dem stilla med båten precis utanför det vita huset redan i förra veckan innan.
Citera
2019-12-01, 19:12
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har alltid en rulle svarta sopsäckar i städskåpet. Bra när man får för sig att rensa ur nån garderob. Typ. Men en såg att stycka med har få lägenhetsboende ii sin bostad.

Det finns små sågar och större. Tror inte det är så ovanligt. Jag har både en fogsvans och en liten metallsåg. Har sågat hyllor till en liten garderob, gardinstänger m m. Har dock aldrig haft en tanke på att såga i en människa.
Citera
2019-12-01, 19:12
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Men i skogen på berget ovanför denna roddklubb finns ett ”tillhåll” .

Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Genomgånget i förra veckan med polis hund

Tvivlar inte på att det är genomgånget, men Parasolltrollet har rätt i att berget är intressant.

Man kan tänka sig att GM kört in på grusvägen upp på berget och sedan fraktat kroppsdelarna ned till vattnet.

https://imgur.com/a/9nkH0S6
Citera
2019-12-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tvivlar inte på att det är genomgånget, men Parasolltrollet har rätt i att berget är intressant.

Man kan tänka sig att GM kört in på grusvägen upp på berget och sedan fraktat kroppsdelarna ned till vattnet.

https://imgur.com/a/9nkH0S6

Det finnes väl iof intressantare ställen på det berget om man nu känner till det och det råkar jag göra.

Och jag kan meddela att polisen naturligtvis har haft koll på det också sedan en tid tillbaka och kontrollerat det mycket noga.

Det skedde redan i början av förra veckan.
Citera
2019-12-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dock har väl de allra flesta någon typ av kökskniv, inte orimligt att tänka sig?

Det räcker med en kniv, såg är inte ett måste. (Källa:GW i senaste Brottsjournalen)

Jäkla jobb med enbart kniv, krävs ju kunskap av vart i lederna man ska in, och styrka.. Undra just om han är kapabel till det själv... Fast han lär ju haft gott om tid...
Citera
2019-12-01, 19:18
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Om vi antar att huvudet har skiljts från kroppen, ett ganska rimligt antagande, så skall man betänka att ett huvud är ganska tungt, dvs har hög densitet pga stor mängd ben.

Ett huvud bör därför vandra minst om det dumpas i strömmande vatten.

Samtidigt är det väl många med mig som kan flyta utan ansträngning i vatten. Visst gör sex liter luft i lungorna sex kilos lyftkraft, men bena och armarna låster man ju flyta med ingen eller ringa ansträngning.

Min poäng med det är att om vissa har rätt i att det är huvudet som hittats så kan det vara så enkelt att resten av Wilma har förts ut med strömmen i Bäveån ut i Byfjorden. Det är inte mycket strömt, men om kroppsdelarna inte har för hög densitet så kan de ändå komma i rörelse, i synnerhet om man ger det några dagar.

I strömfåran följer såväl tyngre som lättare föremål med - nedströms.
Än lättare föremål följer med / alternativt stannar upp ett slag beroende på tillströmning och flödeshastighet / vattenmängd, vid sidorna om huvudfåran. På ena sidan - virvlar, medsols å andra sidan motsols.
Densiteten gällande styckad människokropp förändras nog över tid, om än i kallt vatten. Delar som tidvis "stannat upp" i höljor / sel - lugnvatten, kan allt eftersom följa med strömfåran längre ut i fjärden.
Olika branta stränder undervattenstopografi försvårar möjligheterna att på ett något så när säkert sätt bedöma scenariot. Kustbevakningen söker brett, understundom smalt - smart.
Citera
2019-12-01, 19:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Jäkla jobb med enbart kniv, krävs ju kunskap av vart i lederna man ska in, och styrka.. Undra just om han är kapabel till det själv... Fast han lär ju haft gott om tid...

Säkert jobbigt, dock möjligt och inte särskilt svårt enligt till exempel GW.

Skär där det är mjukt, bör inte vara mer komplicerat än så.

Jag tror att han har gjort det på egen hand. Har alla kroppsdelar dumpats i närheten av bostaden tycker jag att det talar för att han gjorde det på egen hand, eventuellt inte ens använt en bil.
Citera
2019-12-01, 19:21
Medlem
Om man nu skiljer huvudet från kroppen för att hindra identifiering , varför slänger han då allt på samma ställe , tror han grävt ner kroppen någon annanstans och slängt huvudet i än, för det är lättare att frakta, om det nu är huvudet dom hittat
Citera
2019-12-01, 19:23
Medlem
Citat:
Aldrig i livet han klarat med kniv. Det krävs anatomiska kunskaper, lugn, kyla och eftertanke. Jag tror inte han fixat det med kniv.
Citera
2019-12-01, 19:24
Medlem
Citat:

Behövs ingen styrka, bara en vass kniv. Och lite "känsla" i "knivhanden".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in