Citat:
Ja, det är intressant det här med att HD också är misstänkt för mord. Flera här har spekulerat om att Hiding skulle misstänka HD för att vara inblandad i bullerplanksscenariot, dvs. att hon skulle ha lockat dit LW eller rentav hållit fast henne åt SD, men det tycker jag blir alldeles för långsökt. Troligare är väl att misstankarna mot HD står på egna ben, och att det i det fallet handlar om ett helt annat scenario där SD kanske inte är inblandad alls. T.ex. begärdes ju HD häktad av en annan åklagare (TE), och det var också en annan domare (JL) som beslutade att hon skulle häktas som skäligen misstänkt. Den bevisning HD häktades på kan ha varit de fynd som enligt media gjordes vid den tekniska undersökningen av hennes bostad nu i höstas, snarare än på något som hittades vid bullerplanket i fjol. Enligt den senaste artikeln i NA säger åklagaren att misstankarna mot HD kvarstår i väntan på slutredovisningen från NFC, och min gissning är att det kan handla om att man nu försöker bestämma sig för om brottsplatsen skall ha varit HD:s bostad eller buskaget bakom bullerplanket.
Det är faktiskt sedan lång tid tillbaka konstaterat av mycket kompetenta utredare inom Polisen, att den så kallade fyndplatsen där den avlidna kvinnokroppen låg [LW] var den då aktuella mordplatsen där offret [LW] misshandlades till döds.
Den 15/5 år 2018, gjorde Polisen en undersökning inom HD:s bostadsrätt, därefter vid ett senare tillfälle, gjorde man ytterligare en undersökning, utifrån det skall du förstå att man inte konstaterat att mordet hade ägt rum inom HD:s bostadsrätt, däremot sagt och enligt föregående ovan skrivet, är det konstaterat att fyndplatsen, med den då avlidna kvinnokroppen [LW] , var den samma som mordplatsen.
Ditt persistenta sätt att försöka bortförklara detta håller inte, detta sagt med anledning av att mycket kompetenta Polis-utredare har konstaterat fakta som sådan då var, vilken varken du eller jag samt någon annan kan ändra på i detta fallet.
Mvh/ @JokerMannen