2019-12-01, 00:17
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det är faktiskt intressant.
Och är detta relevant kan man fråga sig? Ja, det tycker jag: för det kan visa på hur ogenomtänkt han agerat både vid styckining och hur han agerat efteråt.

Jag tror inte heller han ligger så högt på skalan i och med att han enligt en tidningsartikel hade ”godkänt i de flesta ämnen”

Det innebär ju att han inte hade särskilt imponerande betyg - och inte heller hade godkänt betyg i alla ämnen.

Enligt en studie när det gäller irakiska kurder ligger IQ på 83-90

” In this study our analysis of the literature has assessed the level of Kurdish intelligence quotient. The area of Kurdish nation, located in four different countries includes Iran, Iraq, Syria and Turkey. The average IQ of Iranian people is 84, Iraqi people 87, Syrian people 83 and Turkey people is 90. These numbers came from a work carried out from 2002 to 2006 by Richard Lynn, a British Professor of Psychology, and Tatu Vanhanen, a Finnish Professor of Political Science, who conducted IQ studies in more than 80 countries (IQ Research). Based on this study we estimate the average Kurdish IQ ranges between 83 and 90.”

Neurocognitive, Biological and Genetics factors and the Risk of Developing Borderline Intellectual Functioning (BIF) Disease among Kurdish Societies

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

https://brainstats.com/average-iq-by-country.html

Jösses, detta är verkligen icke PK och mycket intressant forskning.

Men oj vad lågt snittet är.

Eftersom han blev häktad för mord direkt så gick det upp för mig nu att, wow, chansen att MGM gjort läskiga sökningar på Google innan mordet finns helt klart.

Men även sökningar i panik efter att han dräpte BO.

Det bör väl vara därför han häktades för mord så snabbt eller?
Senast redigerad av RingRing2014 2019-12-01 kl. 00:19.
Citera
2019-12-01, 00:17
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Polisen visste inte ens att hon var försvunnen före söndag den 17 november. Samma dag förhördes pojkvännen.

Mycket kan man alltid vara efterklok om, men ser inte vad polisen skulle gjort annorlunda just där. Det var till och med ovanligt snabbt handlat av dom, för att vara ärende om försvunnen person.
Nja, hon hade varit försvunnen i tre dagar då. De agerade som sig börs.
Hade hon anmälts försvunnen den dagen hon sist sågs hade de kanske itne agerat lika fort, då.

Tyvärr spelade inte det snabba, eller icke snabba agerandet, någon roll.
Citera
2019-12-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad som ska klassas som märkbart får var o en avgöra. Men det dröjde ju sen två dygn innan han greps.

Dröjde?? De har ju gjort ett jävla jobb och dessutom fort.. Är inte vanligt att ha någon MGM anhållen misstänkt för mord, 2 dagar efter att anmälan om försvunnen person är gjord. Så va dillar du om!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Wilma försvann natten till den 14 nov, polisen tog anmälan den 17 nov, förhörde pojkvännen och anhöll honom den 19 november, alltså efter 5 dagar har gått.
Wilma kanske låg skadad hemma hos pojkvännen. Varför dröjde polisen så länge?
Om en försvunnen person inte hittas under den första dygnen sannolikheten blir stor att denne är död.

Anmälan gjordes ju inte förrän efter att hon varit borta i tre dagar.
Det är svårt för polisen att göra något i ett ärende som man inte har kännedom om.
Mycket får polisen lära sig, men tankeläsning ingår inte i kursplanen.
Citera
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Polisen hittade "kroppsdelen" på torsdagskvällen. På fredag eftermiddag gick de ut med ett tvärsäkert uttalande om att Wilma inte kommer att hittas vid liv. Ett sådant uttalande, d.v.s. en de facto dödförklaring, kräver betydligt säkrare data än en tatuering. Vi pratar om DNA-analys, tandkort eller fingeravtryck. Min gissning är att de tittat på tandkorten (och ansiktet).

"Jag säger att det faller inom ramen för utom allt rimligt tvivel och att det är du som är svagbegåvad."
Och jag säger att du lider av Dunning-Kruger...

Jaha, men du vet kanske inte att Dunning-Kruger inte direkt är något man lider av??
Du kanske skall prova att googla innan du använder uttryck du inte riktigt begriper.
Citera
2019-12-01, 00:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Nja, hon hade varit försvunnen i tre dagar då. De agerade som sig börs.
Hade hon anmälts försvunnen den dagen hon sist sågs hade de kanske itne agerat lika fort, då.

Tyvärr spelade inte det snabba, eller icke snabba agerandet, någon roll.

Nej det spelar nog ingen roll. Utgångspunkt som polis (och även jag) har är att hon dog sent torsdag kväll. När dom bråkade och grannen hörde konstiga ljud...
Citera
2019-12-01, 00:25
Medlem
Ett avgörande fynd har hittats av polis som kan utesluta att W fortfarande är vid liv. Vad fyndet är och vart fyndet skett kommer polis inte kommentera ytterligare annat än att de har att göra med en kroppsdel då detta kan påverka förundersökningen m.m. Detta kommer från polisens kommenderingschef. Det finns garanterat ingen som inte ska veta som vet.
Citera
2019-12-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Dröjde?? De har ju gjort ett jävla jobb och dessutom fort.. Är inte vanligt att ha någon MGM anhållen misstänkt för mord, 2 dagar efter att anmälan om försvunnen person är gjord. Så va dillar du om!!

Dröjde det två dagar från första förhör till gripande eller inte? Vem dillar?

Och att avgöra hur effektivt och proffsigt de har jobbat går ej för någon utomstående som saknar fakta att avgöra.
Kanske borde de utifrån vad som framkom vid anmälan att tagit in mgm direkt, vad vet vi?
Citera
2019-12-01, 00:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Jaha, men du vet kanske inte att Dunning-Kruger inte direkt är något man lider av??
Du kanske skall prova att googla innan du använder uttryck du inte riktigt begriper.

Du kanske försöker leka smart och hävda något i stil med "det man inte vet, det lider man inte av"?

I så fall misslyckades du å det grövsta, din pajas. Du försökte sätta ned foten i debatten, men trampade snett.
Citera
2019-12-01, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Polisen hittade "kroppsdelen" på torsdagskvällen. På fredag eftermiddag gick de ut med ett tvärsäkert uttalande om att Wilma inte kommer att hittas vid liv. Ett sådant uttalande, d.v.s. en de facto dödförklaring, kräver betydligt säkrare data än en tatuering. Vi pratar om DNA-analys, tandkort eller fingeravtryck. Min gissning är att de tittat på tandkorten (och ansiktet).

"Jag säger att det faller inom ramen för utom allt rimligt tvivel och att det är du som är svagbegåvad."
Och jag säger att du lider av Dunning-Kruger...

Vad i helvete jiddrar du om? Vi pratar om att identifiera en person.

Om du tror att man behöver DNA för att berätta att man har hittat en person eller delar av en person när man har så säkra kännetecken som tatuering att gå på så får du väl tro det då...
Citera
2019-12-01, 00:34
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det vore hemskt behjälpligt för tråden om du kunde vara lite mer specifik vad gäller dina källor.

Av naturliga skäl kan jag absolut inte gå in närmare på vilka mina källor är. Då röjer jag dem. Och det kommer aldrig att hända.

Och, igen. Jag hävdar inte att det ÄR så. Men allt talar för att det är just huvudet man funnit, som gör att man med säkerhet kan hävda att Wilma med hundra procents säkerhet inte lever längre.

Hade det "bara" varit en arm, ett ben eller ett finger, så hade det inte kunnat uteslutas att Wilma fortfarande är i livet. Men vi får se vad som mer framkommer i den här ytterst tragiska historian.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Med tanke på din posthistorik så är du iallafall inte ett troll. Så jag tror att du kan ha rätt.

Jag ljuger aldrig, varken härinne eller någon annanstans. Vi får se vad som är de riktiga uppgifterna i det här fruktansvärda fallet. Förhoppningsvis vi mer säkra svar, bara inom några dagar från nu.
Citera
2019-12-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Dröjde det två dagar från första förhör till gripande eller inte? Vem dillar?

Och att avgöra hur effektivt och proffsigt de har jobbat går ej för någon utomstående som saknar fakta att avgöra.
Kanske borde de utifrån vad som framkom vid anmälan att tagit in mgm direkt, vad vet vi?

Läs inlägget innan du svarar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in